مقالات

بسته بندی قاب عکس برای باربری و اسباب کشی

بسته بندی قاب عکس برای باربری و اسباب کشی

در باربری و اثاث کشی احتمال بروز هر گونه حادثه ای وجود دارد.حتی اگر شدیدترین تمهیدات امنیتی را به کار برده باشیم و یا از شرکت های باربری و حمل بار معتبر کمک گرفته باشیم. به هر حال حادثه به خصوص در اثاث کشی چیزی است که خبر نمی کند و اسباب کشی نیز فرایندی اجتناب ناپذیر است.
اما مهم این است که ما آمادگی مواجهه با هر نوع مشکلی را داشته باشیم.
یکی از مهم ترین اقدامات ما در این راستا بسته بندی خوب و قوی است.
بسته بندی به ما کمک می کند تا در مشکل ترین مراحل باربری و اثاث کشی نیز بتوانیم خونسردی خود را حفظ کنیم و اطمینان داشته باشیم که به بار و اثاثیه ما با مشکلی مواجه نخواهد شد. جای تعجب نیست که بیشتر شرکت های باربری و اتوبار به محض مشخص شدن روز اسباب کشی نسبت به بسته بندی وسایل اقدام می کنند.
زیرا که بسته بندی اثاثیه یک خانه برای روز اسباب کشی باید به عنوان یک فرایند کلی از ابتدا سازمان دهی و آماده سازی شود. و چند روز قبل از روز حمل اثاثیه منزل بسته بندی باید تمام شود. فرآیند بسته بندی لوازم منزل خود به عنوان یک پروژه کلی به پروژه های مختلف و کوچک تر بسته بندی تقسیم می شود.
که از بسته بندی وسایل:

  • داخل کمد ها
  • کشوها
  • و کابینت ها

و …  تا بسته بندی جعبه کتاب های شما ، و حتی آماده سازی کلکسیون سکه های شما برای یک باربری و اثاث کشی سریع و مطمئن می باشد. و اغلب، یکی از مسائل مهم در بسته بندی لوازم شما این است که عکس های قاب شده خود را برای حرکت دادن بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آنها در دیوارهای خانه شما آویزان شده اند یا روی قفسه ها قرار گرفته اند، بسته بندی کنید.
شاید شما در منزل خود انواع؛

  • تابلوهای نقاشی
  • تابلو فرش ها
  • قاب های عکس
  • و آینه های حساس و  گرانقیمت

را داشته باشید و به هیچ وجه دوست ندارید در حین باربری و اثاث کشی آسیبی به آنها وارد شود.
پس با ما همراه باشید و از راهنمایی های ما در خصوص بسته بندی لوازم حساس و شکستنی استفاده نمایید.

بسته بندی قاب های عکس و آینه ها برای باربری و اثاث کشی

قبل از اینکه قاب عکس هایتان و آینه ها را بسته بندی کنید، باید مقداری از مواد بسته بندی مناسب را فراهم نمایید تا کار بسته بندی لوازم حساس را سریع و ایمن تر انجام دهید. در اینجا چیزهایی که شما در نهایت نیاز به آنها دارید را آورده ایم:

  • جعبه های مقوایی

از اندازه های مناسب یا جعبه های ویژه (در حالت ایده آل): برای خرید کارتن بسته بندی می توانید با شرکت های اتوبار و حمل بار تماس بگیرید. شما همچنین می توانید جعبه های دست دوم را به صورت رایگان برای صرفه جویی در پول دریافت کنید، اما مطمئن شوید که آنها در وضعیت عالی – محکم، خشک و تمیز هستند.

  • کاغذ بسته بندی نرم:

شما نیاز به یک تعداد زیادی از کاغذ بسته بندی تمیز و نرم دارید.
ورق های بزرگ  پلاستیک های حباب دار جهت بسته بندی که به آن بابل رپ نیز گفته می شود.
و شما در بسته بنددی به آن نیاز دارید.
چند رول از این وسیله بسیار کاربردی را تهیه کنید.

  • نوار چسب بسته بندی پهن با کیفیت بالا
  • برچسب و ماژیک

و البته، قاب عکس، قاب نقاشی،قاب تصاویر و  آینه ها

نحوه بسته بندی تصاویر هنگام باربری و اثاث کشی

ازهمان دقیقه ای که شما مواد و لوازم مورد نیاز برای بسته بندی عکس ها , تصاویر , نقاشی ها و آینه ها را به دست آوردید، می توانید از ایمنی قطعات قاب خود برای حمل و نقل و باربری و اثاث کشی مطمئن شوید. مراحل منطقی و متوالی زیر را برای بسته بندی قاب های عکس و تصاویر و نیز آینه ها برای جابجایی اسباب خانه دنبال کنید:

1- برگه ی بزرگ کاغذ بسته بندی را بردارید، آن را روی کف زمین یا روی یک میز مناسب که به اندازه ی کافی بزرگ باشد قرار دهید تا بتوانید حتی بزرگترین قاب تصویر یا عکس را که برای بسته بندی کردن دارید به راحتی بسته بندی کنید.

2-سپس،  قاب را درست در وسط آن ورقه با تصویر آن قرار دهید و آن را دقیقا همانطور که فردی را برای یک فرد عزیز پوشانده اید قرار دهید. هر زمان که لازم باشد، به طور کامل تمام قاب را پوشش دهید.

3- همانطور که برای محافظت از لبه های قاب نیاز است، از نوار چسب قویاستفاده کنید تا بسته بندی آثار هنری و قاب ها به اندازه کافی محکم باشد.  وقت با ارزش را برای ایجاد یک بسته بندی زیبا و قابل توصیف هدر ندهید. ایمنی به جای قابلیت ارائه و زیبایی باید تمرکز اصلی شما  در بسته بندی لوازم حساس جهت باربری و اثاث کشی باشد.

4- اگر شما تصاویر فوق العاده زیبا و یا قاب عکس های بسیار ارزشمند خود را بسته بندی کنید، می توانید از یک لایه اضافی از پوشش پلاستیک حباب دار برای حفاظت از کاغذ بسته بندی اولیه و افزایش ایمنی در باربری و اثاث کشی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که لبه های پلاستیک حباب دار نیز با نوار چسب بسته بندی کاملا محکم شده است.

5- سپس وقت آن رسیده است که بسته بندی محکم شده را به جعبه حمل و نقل و کارتن حمل بار مناسب منتقل نمایید.
اگر از جعبه های خاص و ویژه تصاویر و قاب ها استفاده می کنید به راحتی می توانید تابلوها و قاب های خود را برای باربری و اثاث کشی درون این جعبه ها قرار دهید و آماده نمایید. اگر این جعبه های مخصوص را در اختیار ندارید، می توانید با جدا کردن چندین قطعه مقوایی استاندارد و قرار دادن آنها در اطراف قاب های عکس ها، تابلوهای نقاشی  و آینه ها، این وسایل را درون کارتن بسته بندی برای اسباب کشی و باربری و اثاث کشی معمولی قرار دهید.

6- به طور کلی، شما در باربری و اثاث کشی قاب و تابلوها نیاز به جعبه وکارتن بسته بندی ای دارید  که کمی بزرگتر از قاب عکس یا تابلوی شما باشد. برای تهیه کارتن بسته بندی می توانید با شرکت های اتوبار و باربری و اثاث کشی لوازم منزل تماس بگیرید و این کارتن های مخصوص یا انواع کارتن دیگر را ازاین شرکت ها خریداری نمایید.

7-  در باربری و اثاث کشی وسایل حساس شما دو جعبه  نیاز دارید.
تا یک  قاب بزرگتر یا چند قاب عکس کوچکتر را بسته کنید.

یکی از دو جعبه را برای بسته بندی اولیه قاب عکس و تابلو نقاشی خود استفاده کنید و آن را برای بسته بندی روی کاغذ بسته بندی روی کف زمین، یک میز یا هر نقطه ای که مناسب نیازهای بسته بندی شما باشد، قرار دهید. می توانید برای پوشش نهایی ومحکم تر روی  کاغذ بسته بندی را همانطور که گفتیم با پلاستیک های حباب دار بپوشانید.

سپس، کارتن را به درون جعبه دیگر بگذارید.

8- پیش از قرار دادن جعبه اول درون کارتن بسته بندی دوم ابتدا کف تمام جعبه دوم را با کاغذ و چیزهای نرم بپوشانید و سپس جعبه اول را درون آن قرار دهید. دقت کنید که جعبه درون کارتن دوم به هیچ وجه حرکت نکند همانطور که قاب عکس درون جعبه اول نباید حرکتی داشته باشد.  اگر کارتن دوم به اندازه کافی فضای خالی داشت می توانید یک قاب یا تابلوی دیگر را به همین ترتیب بسته بندی کنید. پس از این که روی قاب عکس بسته بندی شده اول را به کاغذ بسته بندی یا پارچه و … پوشاندید می توانید قاب بسته بندی شده دوم را روی آن قرار دهید و به همین ترتیب تا فضای خالی داخل کارتن بسته بندی پر شود.

9- با دقت دو طرف درب جعبه را بسته و با چسب آن را محکم نمایید.

با استفاده از رول نوار چسب به صورت سخاوتمندانه در اطراف  و پایین و بالا  جعبه استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمامی درب های جعبه بسته شده و به هیچ وجه هنگام حرکت و باربری و اثاث کشی باز نمی شود.

10- هنگامی که جعبه و کارتن اسباب کشی را بسته بندی کردید، با یک ماژیک روی کارتن بسته بندی برای باربری و اثاث کشی را علامت بزنید و این علامت گذاری بهتر است در هر دو طرف کارتن باربری و اثاث کشی انجام شود همچنین می توانید آن را برچسب گذاری کنید. علامت گذاری برای مشخص شدن محتویات دقیق داخل کارتن بسته بندی در باربری و اثاث کشی ، و برچسب شکستنی به عنوان یک یاد آوری  برای هر کسی که کار حمل این اثاثیه  ظریف را انجام می دهد در هر زمان خاص بسیار مهم است.
اگر می خواهید، حتی می توانید دستورالعمل های شکستنی و حساس را با یک نشانگر قرمز بنویسید.
تا به کارگران و باربران شرکت باربری و اثاث کشی و افراد دیگر ماهیت شکننده بودن محتویات بسته بندی را تأکید کنید. مراحل فوق را تکرار کنید تا تمام آثار هنری، تابلوهای نقاشی و قاب های عکس یا آینه ها را به صورت امن برای باربری و اثاث کشی و حمل اثاثیه منزل تان آماده و بسته بندی کنید.

نکات اضافی برای بسته بندی  قاب های نقاشی , قاب های عکس و آینه برای باربری و اثاث کشی

در هنگام بسته بندی آینه ها ، قاب های عکس ها، تابلو های نقاشی حین باربری و اثاث کشی بهتر است برای محافظت بیشتر از نوار بسته بندی خود استفاده کنید و یک ضربدر بزرگ به صورت این علامت ( X ) روی کل قاب یا آینه بچسبانید، این کار باعث می شود تا  اگر شیشه ای به طور تصادفی در حین حمل و نقل و باربری و اثاث کشی شکسته شود،

نوار چسب اجازه ندهد قطعات شکسته شده آینه ها و خرده شیشه ها بیرون بریزد.

و بدین ترتیب باعث آسیب رساندن به سایر قاب ها و یا حتی بدتر از آن از بین بردن تابلوی نقاشی و یا تصویری که در زیر آن قرار دارد نشود. چسب را به صورت مستقیم روی شیشه قاب یا تابلو نچسبانید

زیرا تمیز کردن و پاک کردن آن پس از باربری و اثاث کشی مشکل ساز می شود.
چسب را روی کاغذ بسته بندی یا پلاستیک حباب دار بچسبانید.

چگونگی بسته بندی و حمل اثاثیه شکننده در باربری و اثاث کشی

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که لوازم خانگی شکننده شما همانند؛

  • ظروف چینی و کریستال
  • وسایل آشپزخانه
  • وسایل و اشیای قدیمی (عتیقه جات)
  • تجهیزات الکترونیکی
  • آثار هنری، آینه ها، چراغ ها
  • آلات موسیقی و غیره

ممکن است در طول اسباب کشی و باربری و اثاث کشی خراب شوند،
اگر اقدامات ایمنی مورد نیاز در هنگام بسته بندی آنها انجام نشود.

  • گاهی اوقات یک
  • بسته بندی بی دقت و نه چندان قوی و محکم
  • چند نکته از دست رفته برای ایمنی وسایلی
  • یک نوع اعتماد به نفس
  • و یا به سادگی یک حس فریب دهنده آن

می تواند باعث شود تا ما ایمنی را در بسته بندی رعایت نکنیم.

که این مسئله نیز منجر به نگرانی های زیاد برای باز کردن بسته بندی های خراب شده می شود.
دیدن از یک وسیله شکسته شده پس از باربری و اثاث کشی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.
و خستگی اسباب کشی و جابجایی اثاثیه منزل به تن ما باقی بماند.

بسته بندی وسایل حساس با ارزش معمولی

چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که بسته بندی لوازم شکننده در هنگام باربری و اثاث کشی نباید خیلی با ارزش باشد. با توجه به این مسئله رعایت قوانین ایمنی لازم برای بسته بندی برای یک باربری و اثاث کشی منزل، برای تمام وسایل شما مهم است. با این حال، چگونگی محافظت از لباس و نگهداری کتاب برای باربری و اثاث کشی و جابجایی لوازم منزل بسیار متفاوت از موارد بسیار شکننده و حساسی است که در منزل شما وجود دارد

زیرا که اصولا نحوه بسته بندی این وسایل کاملا با هم متفاوت است.
بنابراین، بهتر است گام هایی که برای بسته بندی وسایل حساس در اینجا به ویژه:

  • آثار هنری
  • تابلوهای نقاشی
  • و قاب های عکس زیبای تان
  • ارائه کردیم را مورد توجه قرار داده

و از هر نظر برای باربری و اثاث کشی لوازم منزل تان آماده شوید.

چند نکته پایانی برای ایمنی بیشتر در باربری و اثاث کشی:

حذف وسایل شکستنی که نیازی به آنها ندارید از باربری و اثاث کشی

دانستن اینکه چطور سریعا لوازم شکستنی را بسته بندی کنید، یک مزیت بزرگ است،
اما نخستین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که آیا شما نیازی به این وسیله دارید.
و آیا از آن می خواهید استفاده کنید.
یک لیست دقیق از وسایل خانه خود فراهم کنید.
و یک لیست جداگانه از تمام اقلام ظریف و شکننده تان نیز داشته باشید.
هنگامی که آماده هستید، با دقت به لیست نگاه کنید.
و تصمیم بگیرید که کدام یک از این وسایل با شما در باربری و اثاث کشی همراه است
و کدام یک بهتر است که از لیست باربری و اثاث کشی تان خارج شود.

کارشناسان باربری و اثاث کشی توصیه می کنند که بابت اقلامی که بیش از یک سال استفاده نشده اند هزینه های حمل بار و باربری و اثاث کشی را نپردازید و بسته به شرایط  آن وسیله می توانید آن را

  • به فروش برسانید
  • اهدا کنید

یا دور بیندازید.

گام ساده برای اطمینان از اینکه جعبه های بسته بندی و باربری و اثاث کشی برای کار بسته بندی و حمل بار و بسته بندی لوازم حساس شما مناسب و آماده هستند این است که جعبه ها را برای آسیب های ساختاری، از جمله علائم آسیب دیدگی بررسی کنید؛
کف و دو طرف هر جعبه را به جهت ایمنی بیشتر در برابر شکستن احتمالی با چسب محکم نمایید؛
قرار دادن کاغذ بسته بندی (روزنامه هم خوب است) در کف هر کارتن

باربری و اثاث کشی و نحوه چیدمان جعبه ها در ماشین باربری

نکته آخر پس از بسته بندی وسایل حساس قرار دادن کارتن های بسته بندی حاوی وسایل شکننده اعم از قاب ها و تابلوها درون ماشین باربری و اثاث کشی است. توجه داشته باشید که در هنگام چیدن این کارتن ها درون ماشین حمل بار و باربری و اثاث کشی روی این کارتن ها هیچ چیزی نباید گذاشته شود.

زیرا باعث فشار آمدن به محتویات درون جعبه بسته بندی خواهد شد.
کارتن ها را در جای امنی و مطمئنی از ماشین باربری و اثاث کشی قرار دهید
و مطمئن شوید که هیچ چیزی به طور ناگهانی روی این کارتن ها نمی افتد.
همچنین این کارتن ها در ماشین باربری و اثاث کشی نباید به هیچ عنوان حرکتی داشته باشند.
این کارتن ها را در جای خود کاملا محکم کنید تا در اثر ضربه و تکان حرکت نکنند.
همچنین مواظب باشید که کارتن ها از جای خود پرت نشوند.

در باربری و اثاث کشی  باید کارتن حمل بار حاوی شکستنی ها را در دنج ترین قسمت ماشین باربری و اثاث کشی جای داد. برای جلوگیری از تکان فضای خالی میان اثاثیه داخل ماشین باربری و اثاث کشی را با پتوهای نرم یا پر کنید.