مقالات

بسته بندی وسایل ظریف و شکننده

بسته بندی وسایل ظریف و شکننده

جابجایی و بسته بندی وسایل ظریف و شکننده یکی از استرس‌آورترین و سخت‌ترین مراحل اسباب‌ کشی است.  نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی بسیار مهم است. در نحوه بسته‌بندی اقلام شکننده باید با استفاده از کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی و دیگر تجهیزات، از آسیب رسیدن به وسایل جلوگیری کرد. باتوجه به حساسیت‌ خانم‌ها روی ظروف منزل خود، بسته بندی لیوان در اسباب کشی، بسته بندی قابلمه در اسباب کشی و.. باید به‌صورت اصولی انجام شود. بسته‌بندی اصولی و ایمن باعث می‌شود در طول حمل اثاثیه توسط شرکت‌های باربری به وسایل شما آسیبی وارد نشود. بدین منظور باید با روش بسته بندی اشیا و وسایل شکستنی آشنا شویم. در ادامه این مطلب از وب‌سایت باربری و اتوبار اطلس بار به نحوه بسته‌بندی وسایل ظریف و شکننده اشاره می‌کنیم.

توصیه‌های بسته بندی اقلام شکننده در جابجایی

در بسته بندی لوازم آشپزخانه برای اسباب کشی باید از کارتن‌ بسته بندی کوچک و مناسب برای وسایل شکننده استفاده نمود. استفاده از کارتن‌های کوچک باعث سهولت در حمل و ایمنی بیشتر می‌شود. همچنین وسایل و اقلام شکننده نیز در جعبه‌های کوچک فضایی برای تکان خوردن نخواهند داشت. جعبه‌های نازک و دست دوم انتخاب مناسبی برای وسایل حساس نیستند و باید از کارتن‌های ضخیم و محکم استفاده کرد.

باید از مقاومت جعبه ها اطمینان داشته و کف جعبه‌ها را با 1 یا 2 لایه اضافه برای افزایش استحکام جعبه بپوشانید. همچنین قبل از گذاشتن وسایل درون جعبه، آن‌ها را بسته بندی کنید. برای نمونه نحوه بسته بندی چاقو آشپزخانه برای اسباب کشی برای افزایش ایمنی در حین کار بسیار مهم است.

لوازم و تجهیزات بسته‌بندی وسایل شکننده

برای بسته‌بندی وسایل شکننده و حساس به تجهیزاتی نیاز دارید که ظروف حین حمل دچار شکستگی و ترک‌خوردگی نشوند. در زیر به لوازمی که در جابجایی وسایل منزل از ظروف شکننده محافظت می‌کند، اشاره کرده‌ایم:

  • ضربه‌گیر حباب‌دار
  • برچسب
  • پارچه یا حوله
  • کارتن مخصوص وسایل شکستنی
  • کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی و کریستال یا روزنامه
  • روکش مبلمان پلاستیکی
  • نوار

برای جلوگیری از شکستگی ظروف باید با این تجهیزات فضای بین وسایل داخل جعبه را پر نمود. از طرفی باید وسایل سنگین‌تر و بزرگ را ته کارتن قرار دهید.

نایلون حباب‌دار چیست؟

یکی از راهکارهای محافظت از وسایل شکستنی در حین حمل و نقل، استفاده از نایلون‌های حبابدار است. وسایل گران‌‌قیمت و شکستنی را می‌توان با پلاستیک‌های حباب‌دار بسته‌بندی نمود و با خیال راحت جابجا کرد. نایلون‌های حباب‌دار از پلی اتیلن تولید شده و وسایل شکستنی را از سایش و شکستن محافظت می‌کنند. این نایلون‌ها همچنین برای عایق اسباب‌بازی‌ها، ظروف پلاستیکی و کابل‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزیت‌های نایلون حباب‌دار، هزینه مناسب علیرغم کارکرد بالایشان است. نایلون‌ها به علت دارا بودن حباب هوا، از وارد شدن ضربه به وسایل جلوگیری می‌کنند. همچنین این مواد در برابر مایعات و گرما نیز مقاومت بالایی دارند.

برچسب زنی روی جعبه های شکستنی

مشخص نبودن وسایل کارتن وسایل شکستنی از بیرون باعث ایجاد خطرات جدی در حمل و نقل می‌شود. به همین دلیل برچسب زدن روی جعبه‌های شکستنی بسیار مهم است. پس از زدن برچسب‌های مشخص، کارتن‌ها را در یک مکان گذاشته و از کارگر اسباب کشی بخواهید تا در جابجایی آن‌ها دقت کنند. در اسباب کشی برای بسته بندی وسایل حساس و شکننده باید دقت و حوصله بیشتری گذاشت. چرا که در‌صورت بروز هرگونه اشتباه، متحمل خسارات زیادی خواهید شد. برای اطمینان و آسودگی‌خاطر از کارگران باربری بخواهید تا در بسته بندی وسایل شکننده و ظریف به شما کمک کنند.

کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی

کاغذهای بسته بندی از مواد اولیه باکیفیت و با استحکام بالا تهیه شده‌اند. این کاغذ‌ها در اسباب‌کشی و بسته‌بندی ظروف شکستنی، بسته بندی آینه در اسباب کشی، بسته بندی تابلوهای نقاشی و .. مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک سمت این کاغذها روغنی و سمت دیگر کاهی است. از سمت روغنی کاغذ بسته بندی در بسته بندی آینه، تابلوهای تزئینی، نقاشی‌های گران‌قیمت و … استفاده می‌شود. استفاده از این نوع کاغذ به جای روزنامه‌های زبر از خش افتادن روی وسایل جلوگیری می‌کند. سمت کاهی کاغذ بسته بندی برای ظروف شکستنی و آشپزخانه بکار می‌رود.

نکات مهم در بسته بندی وسایل شکننده

در هنگام بسته بندی وسایل شکستنی ، ظروف داخل جعبه را با تجهیزات مناسب یا مقوا از همدیگر جدا کنید. همچنین می‌توانید برای بهم نخوردن ظروف شکستنی از جعبه‌های مخصوص استفاده کنید. برای بسته بندی قابلمه در اسباب کشی، لیوان، پارچ، کاسه‌ها و هر چیزی توخالی، می‌توانید از کاغذ بسته‌بندی برای پر کردن داخل آن‌ها استفاده کنید. بسته بندی لیوان در اسباب کشی، بشقاب و … به صورت جداگانه باید انجام شود. هرگونه ابزارهای تزئینی و شکستنی را نیز بر اساس شکل، اندازه و نوع جنس به صورت اصولی بسته‌ بندی کنید.

وسایل چینی و ظریف را در کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی پیچیده و با نوار  پهن ببندید. سپس آن‌های را داخل جعبه‌های کوچک و ضخیم قرار دهید. در بسته بندی وسایل ظریف و شکننده، به‌منظور ایمنی بیشتر، وسایل را با کاغذ بسته بندی، نایلون حباب‌دار و نوار چسب زیاد محکم کنید. نوار چسب با محکم نگه‌داشتن بسته‌ها از باز شدن آن‌ها در حین اسباب کشی جلوگیری می‌کند.

شما عزیزان می‌توانید برای بسته بندی وسایل ظریف و شکننده از ما در اتوبار اطلس بار کمک بگیرید. و از بهترین وسایل و تجهیزات بسته‌بندی اثاثیه نیز برخوردار شوید.