مقالات

بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ برای اسباب کشی

بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ برای اسباب کشی

قطعاً نحوه بسته بندی کامپیوتر و یا بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی اهمیت دارد. تا بتوانید آن‌ها را به‌سلامت به مقصد رسانید.کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌تواند به این وسایل آسیبی جدی رساند. در این مطلب در ارتباط با نحوه صحیح انجام بسته بندی این وسایل، لوازم بسته بندی موردنیاز آن صحبت خواهیم کرد.

قدم اول در بسته بندی کامپیوتر

در اولین قدم باید تمامی وسایل و قطعات لوازم جانبی کامپیوتر را از هم جدا کنید. ماوس ، کیبورد ، اسپیکر و سایر تجهیزات جانبی باید از هم جدا شوند. کابل‌ها و سیم‌ها را دسته کنید. سعی کنید اگر درهای کیس را بازکرده‌اید آن‌ها را ببندید. و پیچ‌های آن را محکم کنید. تا در حین حمل اتفاقی برای آن‌ها رخ ندهد.
تمامی قسمت‌ها و قطعات را روی یک میز بچینید. به‌نحوی‌که تمام وسایل در جلوی چشمان شما باشند. این‌طور هیچ‌چیزی از قلم نخواهد افتاد.

قدم دوم انتخاب لوازم بسته بندی برای بسته بندی کامپیوتر

در بسته بندی اثاثیه منزل برای اسباب کشی ها، انتخاب لوازم اهمیت بسیاری دارد. با انتخاب صحیح لوازم بسته بندی می‌توانید به‌درستی همه‌چیز را بسته بندی نمایید. حال برای بسته بندی کامپیوتر به چه لوازم و تجهیزاتی نیاز خواهد بود؟

کارتن بسته بندی کامپیوتر

بهتر است تا از کارتن مخصوص بسته بندی کامپیوتر و قطعات آن استفاده کنید. این جعبه‌های بسته بندی به‌صورت اختصاصی برای هر کامپیوتر و قطعات آن طراحی‌شده‌اند. درنتیجه می‌توانند به بهترین نحو ممکن آن را در برابر آسیب و ضربه‌های واردشده حفظ نمایند.
درصورتی‌که کارتن های بسته بندی خود کامپیوتر را ندارید. پس بهتر است تا جعبه‌هایی با سایزهای متناسب با هر قطعاً آماده کنید. نهایت تلاش خود را نمایید که این جعبه‌ها از جعبه‌های دست‌دوم نباشند.

همچنین مقاومت بالایی داشته باشند. و از ضخامت خوبی نیز برخوردار باشند.

مزایا و معایب کارتن بسته بندی رایگان و دست دوم

بابل رپ برای بسته بندی قطعات کامپیوتر

بابل رپ ها پوشش‌هایی باضخامت بالا می‌باشند. این پوشش‌ها می‌توانند تا حد بسیار زیادی ضربه‌های وارده را دفع نمایند. برای بسته بندی کامپیوتر و یا بسته بندی لپ تاپ حتماً بابل رپ تهیه نمایید. و قبل از قرار دادن این قطعات در جعبه‌ها، آن‌ها را با بابل رپ بپوشانید.
برای خرید بابل رپ می‌توانید با یک شرکت باربری در تماس باشید. در اتوبار اطلس بار با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت ممکن بابل رپ را به بازار ارائه می‌نماییم.

فوم محکم

فوم از مواردی دیگر است که حتماً به آن نیاز خواهید داشت. با قرار دادن کامپیوتر بسته‌بندی‌شده در درون جعبه باید اطراف آن را با فوم بپوشانید. با این کار اگر به جعبه ضربه‌ای وارد شود، کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به‌هیچ‌عنوان آسیبی نخواهد دید.

چسب پهن

برای محکم کردن جعبه حتماً از چسب استفاده نمایید. چسب‌های پهن می‌توانند درب جعبه را به‌خوبی بچسبانند. پس از اتمام کار، دورتادور جعبه را باید با چسبی پهن بچسبانید.
نکته: دقت کنید که حتماً قبل از قرار دادن کامپیوتر بسته‌بندی‌شده درون جعبه ، کف جعبه را با چسب محکم نمایید. به‌علاوه می‌توانید از چندلایه بابل رپ در ته جعبه نیز استفاده کنید.

نحوه بسته بندی ماوس و کیبورد و وسایل جانبی

قطعاً بسته بندی نمودن وسایل جانبی بسیار دشوار می‌باشد.
اما اینجا نکاتی را برای شما درج نموده‌ایم که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.
قدم اول: برای بسته بندی ماوس و کیبورد باید از کاغذ نرم استفاده کنید. ابتدا این وسایل را در کاغذی نرم قرار دهید. و دورتادور آن را با چسب محکم کنید.
قدم دوم: از پلاستیک‌های حبابدار استفاده کنید. دور قطعات جانبی را با پلاستیک حبابدار پس از بسته‌بندی با کاغذ بپیچید.
بهتر است تا این قطعات را در جعبه‌ای کوچک و با ابعاد مناسب قرار دهید.
سعی کنید جعبه دارای ابعاد مناسب باشد. و همچنین با مقاومت بالایی باشد. از طرفی حتماً درب آن را محکم مهروموم نمایید. تا از افتادن وسایل به بیرون بتوانید جلوگیری کنید.
کابل‌های را نیز در درون همین جعبه قرار دهید.
نکته: به‌هیچ‌عنوان کابل‌ها را محکم به هم‌فشار ندهید. سعی کنید به‌صورت منظم آن را دسته‌بندی کرده و دور آن را چسب بکشید.
با این کار احتمال قطع شدن کابل‌ها را نیز به صفر خواهید رساند.

بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی‌ها

تمامی لوازم بسته بندی کامپیوتر که در بالا ذکر شد. برای بسته بندی لپ تاپ نیز مورداستفاده قرار می‌گردند. شما می‌توانید از کیف لپ تاپ نیز به‌جای کارتن حمل بار استفاده کنید. یا اگر بخواهید بسته بندی تان به بهترین نحو ممکن انجام شود.
پس بهتر است تا ابتدا لپ تاپ را با استفاده از روش‌های توضیح داده‌شده در بالا، بسته بندی نمایید. سپس آن را درون کیف لپ تاپ قرار دهید.
سپس آن  را در درون جعبه‌ای با ابعاد مناسب قرار دهید.درون جعبه به‌هیچ‌عنوان نباید خالی باشد. حتماً فضاهای خالی را با فوم پرکنید.