مقالات

بسته بندی وسایل حمام و سرویس بهداشتی برای اسباب کشی

بسته بندی وسایل حمام و سرویس بهداشتی

نحوه بسته بندی وسایل حمام و دستشویی موضوعی است که در این پست به آن می‌پردازیم.
تنها به این دلیل که حمام کوچک‌ترین بخش خانه است به این معنا نیست که آسان‌ترین بخش اثاث کشی یا بسته بندی وسایل منزل باشد. حمام یکی از قسمت‌های خانه است که ما اغلب تمایل داریم آن را به همراه وسایل داخل آن از دید پنهان کنیم. اگرچه ممکن است تصور کنیم که داخل حمام وسایل خیلی زیادی وجود ندارد اما ما احتمالاً چیزهای بیشتری در حمام داریم که حتی ممکن است متوجه آن‌ها نباشیم. توجه به چنین جزئیاتی می‌تواند مسیر ما را در داشتن یک اسباب کشی آسان هموارتر نماید.
نحوه بسته بندی وسایل حمام بر سه اصل:
1.    مرتب‌سازی
2.    تمیز کردن
3.    سازمان‌دهی
استوار است.
احتمالاً آخرین کاری که در زمان جابجایی اسباب منزل می‌توانید انجام دهید بسته بندی وسایل حمام و سرویس بهداشتی است زیرا شما تا آخرین لحظه به آن‌ها نیاز دارید. اینجا است که شما مجبور می‌شوید سری به کابینت‌ها و قفسه‌های داخل حمام و دستشویی سر بزنید و آن را مرتب‌سازی و بسته بندی کنید.
با ما همراه باشید تا گام‌به‌گام نحوه بسته بندی وسایل حمام را بررسی کنیم:
در نحوه بسته بندی وسایل حمام یک کیسه‌زباله بزرگ در کنار خود داشته باشید زیرا با انواع چیزهایی روبرو می‌شوید که باید دور ریخته شوند.

نحوه بسته بندی وسایل حمام و بررسی داروها

بیایید با مرتب‌سازی کابینت‌ها، قفسه داروها، کشوها و بطری‌های به‌دردنخور دارو و پمادها و … نحوه بسته بندی وسایل حمام را شروع کنیم. آن‌ها را کنار بگذارید. احتمالاً شما نیز تعدادی از بطری‌ها و شیشه‌های تمام شده یا تاریخ‌مصرف گذشته قرص و دارو را دارید. بنابراین باید تمامی این موارد را بررسی کنید تا بدانید که کدام‌یک را می‌توانید نگه دارید و کدام‌یک را باید دور بریزید.
داروهایی که:
•    تاریخ انقضای آن گذشته است
•    برچسب روی آن را نمی‌توانید بخوانید
•    روی آن برچسبی دیده نمی‌شود
•    رنگ، ظاهر، بو ،مزه یا انسجام آن تغییر کرده است
•    این دارو عوارض جانبی را ایجاد می‌کند که قبلاً رخ نداده است
•    به نظر نمی‌رسد که این دارو کار کند
•    درمان متوقف‌شده یا کامل شده است
را نگه ندارید و دور بریزید.
اما برای دور ریختن داروها آن‌ها را در دستشویی نریزید یا محتویات آن را خالی نکنید. داروها سبب آسیب و آلودگی محیط‌زیست می‌شوند زیرا آلودگی ناشی از درمان‌های شیمیایی در مواد دارویی به‌طور کامل حذف نمی‌شوند. برای اطمینان از سالم بودن داروها می‌توانید با داروساز محله خود صحبت نمایید. برای دفع داروها می‌توانید از پاک‌کننده‌های خانگی کمک بگیرید. یا با اداره دفع زباله تماس بگیرید. اگر قصد نگه‌داشتن دارویی را دارید بهتر است توجه نمایید که برخی داروها به نور و گرما حساس هستند و بهتر است آن را در جعبه مخصوص خود نگهداری و بسته بندی نمایید.
سایر داروها را می‌توانید در یک جعبه جداگانه بسته بندی نمایید.
و روی آن بنوشید دارو تا در هنگام حمل بار و اثاث کشی متوجه آن باشید و دقت کنید که آسیب نبیند.

نحوه بسته بندی وسایل آرایشی- بهداشتی در حمام

هنگام مرتب‌سازی و بسته بندی لوازم حمام اعم از لوازم‌آرایشی، در مواردی که انتخاب می‌کنید تا آن‌ها را برای جابجایی اسباب منزل بسته بندی و آماده کنید، بسیار دقیق و حساس باشید.
در حمام شما با:
•    نحوه بسته بندی وسایل مثل شامپوهای گران‌قیمت حمام
•    نحوه بسته بندی وسایل شامل محصولات مو در حمام
•    نحوه بسته بندی وسایل بهداشتی مثل کرم‌ها و نرم‌کننده‌ها در حمام
•    نحوه بسته بندی وسایل صابونی در حمام
•     عطرها , اسپری‌ها و …
روبرو می‌شوید که می‌توانید برای آن‌ها لیست تهیه کنید.
هنگام بسته بندی لوازم‌آرایشی در حمام اطمینان حاصل کنید که درب آن‌ها بسته شده است و قوطی‌ها و بطری‌ها نشت نمی‌کند. می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی زیپ برای جلوگیری از نشت استفاده کنید. وسایلی که هنوز مورداستفاده هستند و در وضعیت خوبی می‌باشند یا اصلاً از آن‌ها استفاده نکرده‌اید اما نمی‌خواهید آن‌ها را در حمل‌ونقل اسباب و اثاثیه با خود به منزل جدید ببرید را لیست کنید و به یک خیریه یا افراد نیازمند اهدا کنید. قبل از اهدا از مقررات آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نحوه بسته بندی وسایل خطرناک در حمام

از دیگر وسایلی که در حمام‌ها یافت می‌شود می‌توان به انواع تیغ و ژیلت و لوازم اصلاح و ماشین‌های خودتراش می‌باشد. برای دور ریختن تیغ‌ها و ژیلت‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید توجه کنید که آن‌ها را داخل زباله‌های تر نریزید این وسایل خطرناک هستند و می‌توانند برای دیگر افراد و محیط‌زیست مضر باشند. برای بسته بندی آن‌ها نیز این وسایل را داخل کیسه‌های پلاستیکی محکم بریزید و درب آن را چسب بزنید و سپس داخل جعبه کوچکی قرار دهید. برای بسته بندی ماشین‌های اصلاح نیز از جعبه‌های اصل آن‌ها و یا جعبه‌های کوچک استفاده کنید و یا می‌توانید آن‌ها را در کاغذ بسته بندی بپیچید و داخل کارتن بسته بندی وسایل حمام قرار دهید.

نحوه بسته بندی دیگر وسایل و اسباب حمام

از دیگر نکات مرتبط با حمام نحوه بسته بندی اسباب حمام است. علاوه بر موارد ذکرشده شما در حمام لوازمی مثل انواع حوله‌های بزرگ و تن‌پوش دارید که به هر یک از اعضای خانواده اختصاص دارد. همچنین انواع تشت حمام و مواد شوینده نیز در حمام وجود دارد که باید بسته بندی شود. دمپایی حمام و اسباب‌بازی حمام بچه‌ها اثاثیه دیگر داخل حمام است تشت‌های کوچک و بزرگ را داخل هم قرار دهید و در میان آن‌ها از پارچه یا کاغذ استفاده کنید. برای بسته بندی حوله‌ها می‌توانید مقاله ما در این زمینه را مطالعه نمایید.

نحوه بسته بندی وسایل سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از دیگر مکان‌هایی است که باید وسایل آن را نیز بسته بندی نمایید. در این قسمت شما احتمالاً چندتایی مسواک و خمیردندان دارید که آن‌ها را داخل جعبه حمام می‌توانید بسته بندی کنید. مایع دستشویی و دمپایی‌ها را نیز داخل یک کاور پلاستیکی قرار دهید و در جعبه بگذارید. نیازی نیست جاروی دستشویی را بسته بندی کنید بهتر است برای منزل جدید یک عدد نوی آن را تهیه کنید. اما اگر بخواهید آن را بسته بندی کنید حتماً داخل یک کیسه پلاستیکی بزرگ آن را قرار دهید و در آن را ببندید.

نحوه بسته بندی اثاثیه حمام با کارتن بسته بندی

از کارتن اسباب کشی کوچک برای بسته بندی اثاثیه حمام استفاده کنید.
اقلام لوازم‌آرایشی باید جدا از داروها بسته ‌بندی‌ شده و در کیسه‌های پلاستیکی زیپ که نشت نکنند نگهداری و بسته بندی شود. شیشه‌ها یا بطری‌های شیشه‌ای را با استفاده از پارچه ,لباس یا کاغذ به‌خوبی بپوشانید و سپس در کارتن اسباب کشی قرار دهید. داخل جعبه وسایل را با پارچه یا حوله یا کاغذ بپوشانید. و جعبه‌های کوچک را در جعبه‌های بزرگ‌تر کنار هم قرار دهید تا حرکت نکنند و روی هر جعبه را نیز برچسب‌گذاری نمایید. اما کارتن اصلی بسته بندی وسایل حمام نباید وزن زیادی داشته باشد.

نحوه باز کردن کارتن بسته بندی وسایل حمام

برای باز کردن کارتن‌های بسته ‌بندی ‌شده ابتدا از وسایل حمام و دستشویی شروع کنید. با توجه به کم‌حجم بودن این کارتن‌ها شما به‌سرعت می‌توانید آن‌ها را در جای خود در حمام و سرویس بهداشتی بچینید به‌این‌ترتیب هم از تعداد کارتن شما کم می‌شود و هم اینکه شما به این وسایل در اولین فرصت نیاز دارید بنابراین بهترین کار این است که این کارتن‌ها را در ابتدای کار باز کنید. پیش از قرار دادن وسایل ابتدا حمام و سرویس بهداشتی را نظافت کنید به‌این‌ترتیب بخش مهمی از کار چیدمان وسایل نیز به پایان می‌رسد.