مقالات

بسته بندی آباژور برای اسباب کشی

بسته بندی آباژور برای اسباب کشی

حمل و بسته بندی آباژور برای جابجایی بسیار ساده است تنها کافیست نکاتی برای افزایش ایمنی در هنگام بسته بندی و حرکت این وسایل شکننده تأمین‌کننده نور و روشنایی خانه رعایت نمایید. آباژورها در دسته وسایل حساس قرار می‌گیرند زیرا سایه‌بان آن‌ها معمولاً از متریال شکننده مثل شیشه , سرامیک و … ساخته می‌شود و لامپ آن‌ها نیز بسیار حساس است. همچنین علاوه بر شکننده بودن چالش دیگری که در هنگام حمل و بسته بندی آباژور با آن روبرو می‌شوید این است که آباژورها معمولاً دارای اشکال مختلف و نامنظمی هستند
و این باعث می‌شود تا بسته بندی آن‌ها نیاز به‌دقت و تلاش بیشتری از طرف شما داشته باشد.

برای حمل و بسته بندی آباژور به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت؟

بیشتر آیتم‌های تزئینی چیزهای زیبایی هستند که به چشم زیبا می‌آیند و باعث افزایش زیبایی فضای خانه می‌شوند، اما ارزش کمی دارند یا کاربردی ندارند. آباژورها اما یک استثنا هستند زیرا هم کاربردی و هم زیبایی‌آفرین هستند. بخشی از نور خانه توسط آن‌ها تأمین می‌شود و در مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. به‌سادگی توسط آباژور می‌توانید فضای دلخواه خود را ایجاد نمایید برخی از آباژورها دارای قطعات گران‌قیمت و یا اشیایی هستند که ارزش معنوی دارند.
بنابراین در زمان حمل و بسته بندی آباژور نیاز است تا ایمنی آن‌ها کاملاً تأمین شود. لوسترها نیز از دیگر وسایل تزئینی و کاربردی هستند که برای نورپردازی خانه شیک و زیبا به نظر می‌رسند. اگر به دنبال بهترین روش برای بسته بندی لوستر , چراغ , آویز و … هستید اتوبار اطلس بار به شما کمک می‌کند تا بهترین بسته بندی را داشته باشید.
•    جعبه‌های بسته بندی
•    کاغذ بسته بندی
•    فوم یا بابل رپ
•    چسب
•    برچسب
تمامی آن چیزی است که یک بسته بندی اصولی نیاز دارد.

انتخاب جعبه بسته بندی مناسب

آباژورها از وسایل ضروری در چیدمان اتاق‌خواب و سالن نشیمن هستند.
جعبه اصلی این وسایل لوکس را نگه دارید تا در بسته بندی به مشکل برنخورید.
اگر شما جعبه بسته بندی اصلی آباژور را نگه داشته باشید اکنون وقت آن است که از آن استفاده کنید. به‌این‌ترتیب شما نیمی از کار حمل و بسته بندی آباژور را انجام داده‌اید. و به‌سادگی با انجام چند کار آسان می‌توانید آن را در اختیار باربران شرکت‌های اتوبار و حمل بار قرار دهید. درصورتی‌که این جعبه‌ها را ندارید باید یک جعبه در اندازه متناسب با آباژور پیدا کنید. آباژور خود را ازنظر ارتفاع و عرض اندازه‌گیری کنید و بر اساس آن کارتن اسباب کشی مناسبی را انتخاب کنید. انتخاب جعبه مناسب در ادامه که با روش حمل و بسته بندی آباژور بیشتر آشنا می‌شویم اهمیت خود را نشان می‌دهد.

کاغذ بسته بندی مناسب

از کاغذهای سفید و تمیز برای بسته بندی لامپ و آباژور استفاده کنید
به این دلیل که استفاده از روزنامه در بسته بندی مستقیم باعث می‌شود تا لکه‌های ناخوشایندی روی وسایل شما ایجاد شود. از روزنامه می‌توانید به‌عنوان یک پرکننده در داخل جعبه بسته بندی استفاده کنید.

بابل رپ

یکی از بهترین روش های محافظتی استفاده از بابل رپ در بسته بندی وسایل شکننده است. بنابراین چندین روی از پلاستیک‌های حباب‌دار برای بسته بندی وسایل حساس تهیه نمایید.

چسب و برچسب

هنگام حمل و بسته بندی آباژور دقت کنید که چسب را هرگز به‌صورت مستقیم روی لامپ و یا بدنه آباژور نچسبانید زیرا اثر آن ممکن است باقی بماند. برچسب‌ها نیز مشخص‌کننده این است که جعبه حاوی موارد شکننده است و باید دقت بیشتری در حمل و جابجایی آن توسط افراد و یا کارگران باربری به کار گرفته شود.

مراحل حمل و بسته بندی آباژور

به یاد داشته باشید که بسته بندی وسایل برای حفظ ایمنی و جابجایی آسان‌تر آن‌ها استفاده می‌شود بنابراین برای داشتن یک بسته بندی مناسب جهت حمل و بسته بندی آباژور کافیست چند قانون ساده ما را دنبال نمایید. آباژورها یک لامپ ساده هستند و این سایه‌بان‌ها هستند که رنگ و احساس آن‌ها را تعریف می‌کنند بنابراین شما باید هر کاری انجام دهید تا بتوانید سایه‌بان‌ها را سالم به مقصد برسانید.

لامپ و سایه‌بان آباژور را جدا کنید:

مهم‌ترین کاری که در حمل و بسته بندی آباژور باید انجام دهید این است که سایه‌بان آن را جدا کنید. کار بسته بندی به‌این‌ترتیب بسیار ساده می‌شود و شما می‌توانید سایه‌بان و پایه لامپ را جداگانه بسته بندی کنید. اما پیش از آن بهتر است دست‌های خود را بشویید تا باعث ایجاد لکه روی آباژور خود نشوید. فرقی نمی‌کند که آباژور شما در مدل‌های ایستاده یا رومیزی طراحی‌شده باشد برداشتن سایه‌بان یک امر ضروری است. البته حمل و بسته بندی آباژور با سایه‌بان نیز امکان‌پذیر است اما کار بسته بندی شمارا مشکل‌تر می‌کند.
بنابراین ساده‌تر است که آن را جداگانه بسته بندی کنید.
ممکن است این سایه‌بان به‌سادگی جدا شود.
و یا اینکه شما مجبور شوید با پیچ‌گوشتی یا ابزارهای دیگر آن را باز کنید.
این بسته به مدل آباژور شما دارد.
اگر جعبه اصلی آن را نگه داشته باشید می‌توانید از روی جعبه و دفترچه راهنمای آن این کار را انجام دهید. دقت کنید که برای بسته بندی چند سایه‌بان در یک جعبه از کوچک‌ترین شروع کنید و به ترتیب سایز آن‌ها را داخل جعبه قرار دهید.

سایه بان آباژور را اینگونه بسته بندی نمایید

پس از جداسازی سایه‌بان یا شید یا کلاهک روی آباژور آن را به‌خوبی با کاغذهای بسته بندی و پلاستیک حباب‌دار بسته بندی کنید تا هیچ قسمت آن بدون پوشش نباشد. اما پیش از آن سایه‌بان را به‌خوبی تمیز کنید. انواع گردوخاک و ذرات آلودگی ممکن است روی آن باشد بنابراین اگر نیاز به شستن دارد آن را بشویید یا با دستمال تمیز کنید این بسته به جنس سایه‌بان دارد. اگر جعبه اصلی را داشته باشید کار شما ساده‌تر می‌شود اما اگر آن را ندارید جعبه‌ای که انتخاب کرده‌اید را خوب چسب بزنید تا تقویت شود و سپس کف آن را کاملاً با روزنامه پرکنید.
سایه‌بان را داخل جعبه قرار دهید.
و اطراف و روی آن را نیز با روزنامه پر نمایید.
تا اجاره هیچ‌گونه حرکتی به آن ندهید.
روی آن نیز دیگر چیزی قرار ندهید. در جعبه را ببندید و برچسب بزنید.

روش صحیح بسته بندی لامپ آباژور

پس از بسته بندی سایه‌بان نوبت به بسته بندی لامپ آباژور می‌رسد.
لامپ بخش اصلی آباژور است که وظیفه روشنایی را بر عهده دارد برخی از آباژورها ممکن است از لامپ‌های خاصی استفاده کنند به‌هرحال سالم رساندن آن به خانه جدید اهمیت دارد. لامپ را نیز با دست‌های تمیز داخل بابل رپ و کاغذ بسته بندی خوب بپیچید و چسب بزنید. سپس آن را داخل کارتن جداگانه که کف و اطراف آن با کاغذ پرشده قرار دهید. اگر تعداد زیادی لامپ دارید می‌توانید آن‌ها را چندها چندها داخل یک کارتن بسته بندی کنید.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله بسته بندی لامپ مراجعه کنید.

برای بسته بندی آباژور رومیزی :

پایه‌ها از دیگر بخش‌های  حساس آباژور هستند که از متریال های مختلف ساخته می‌شوند. بنابراین نیاز به یک بسته بندی مناسب دارند. پایه لامپ را در وسط یک قطعه بزرگ از پوشش حباب‌دار قرار دهید، سپس آن را به‌آرامی رول کنید و درنهایت با نوارچسب محکم بچسبانید. مجدداً مراقب باشید از نوار به‌طور مستقیم بر روی سطح پایه لامپ استفاده نکنید زیرا ترس از آسیب رساندن به سطح ظریف آن وجود دارد.
به‌عنوان یک نتیجه، پایه آباژور باید به‌طور کامل تحت پوشش پلاستیک‌های حباب‌دار قرار گیرد.

روش صحیح بسته بندی پایه آباژور ایستاده

آباژورهای ایستاده یا زمینی دارای پایه‌ای بلند هستند که این کار بسته بندی آن‌ها را مشکل می‌کند همچنین حجم و وزن آن‌ها نیز کمی زیاد است. بنابراین یک راه‌حل ساده جداسازی قطعاتی است که قابلیت تفکیک دارند به‌این‌ترتیب کار بسته بندی ساده‌تر می‌شود و مانند پایه‌های رومیزی می‌توان آن را بسته بندی کرد. این آباژورها معمولاً به‌صورت مونتاژ شده هستند بنابراین جداسازی آن‌ها کار سختی نیست.
اگر آباژور بسته بندی اصلی خود را داشته باشد.
به‌احتمال‌زیاد آن را با همین روش می‌توانید داخل جعبه قرار دهید.
و یا جعبه کاملاً مناسب برای بسته بندی یک‌پایه بزرگ است.
اما اگر بخواهید آن را به همان صورت ایستاده بدون جعبه بسته بندی کنید می‌توانید آن را داخل یک پتوی بزرگ رول کنید و با یک ریسمان آن را طوری که به پایه آسیب نزنید محکم نمایید. این پایه بزرگ را می‌توانید بین مبلمان یا قطعات بزرگ اثاثیه در ماشین اسباب کشی طوری جای دهید که در حین باربری تکان نخورد و ثابت بایستد.