مقالات

بسته بندی لباس های مجلسی در اسباب کشی

بسته بندی لباس های مجلسی در اسباب کشی

بسته بندی لباس های مجلسی و گرانقیمت نیز یکی از چالش‌های اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل می‌باشد. زمانی که شما در طول انجام بسته بندی لوازم منزل به کمد لباس‌ها می‌رسید احتمالاً برنامه خاصی برای بسته بندی لباس‌ها ندارید اما اگر لباس شما از پارچه‌های گران‌قیمت و حساس تهیه شده باشد برای شما مهم است که آن‌ها را بدون آسیب‌دیدگی به خانه جدید انتقال دهید. آموزش ما به شما نحوه بسته بندی لباس های مجلسی را ارائه می‌دهد. دل کندن از لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید نکته مهمی است که باید آن را خوب یاد بگیرید.

 روش‌های بسته بندی لباس های مجلسی

یکی از مطلوب‌ترین روش‌ها برای بسته بندی کردن لباس های خاص و حساس این است که آن‌ها را داخل کاور مخصوصشان قرار دهید. شما احتمالاً هنگام خرید لباستان را در یک کاور مخصوص دریافت کرده‌اید. این کاور کمک می‌کند تا لباس شما بدون آسیب‌دیدگی , لک شدن , نخ کش شدن و بدون رسیدن هر نوع آلودگی به آن حمل و نگهداری شود. اگر برای لباس خود کاور ندارید می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی بزرگ و محکم استفاده کنید. کیسه‌های پارچه‌ای خرید در سایزهای بزرگ نیز برای این کار بسیار مناسب است. دقت کنید که داخل کیسه‌ها حتماً تمیز باشند.

روش‌های حمل لباس های حساس مجلسی

به دو روش می‌توان لباس های مجلسی بسته‌بندی‌شده را در طول اثاث کشی حمل و نگهداری نمود.
حمل لباس های مجلسی شامل:

  • تا کردن و قرار دادن داخل کارتن بسته بندی لباس
  • استفاده از کارتن رگال دار در بسته بندی لباس

می‌باشد.

استفاده از کارتن‌های معمولی برای بسته بندی لباس های مجلسی

این شاید ایده خوبی نباشد که لباس های حساس مجلسی را که معمولاً ارتفاع بلندی دارند را تا کنید و داخل کارتن روی هم بچینید. این کار باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود. برای لباس‌هایی که حساسیت زیادی ندارد این یک روش مطمئن است اما برای بسته بندی لباس های مجلسی توصیه می‌کنیم آن‌ها را به‌صورت آویزان بسته بندی کنید.

استفاده از کارتن رگال دار در بسته بندی لباس‌ها

یک روش که بسیار مناسب و ایده آل است استفاده از کارتن‌های رگال دار یا کارتن‌های کمدی شکل در بسته بندی لباس است که مانند یک کمد از لباس های شما محافظت می‌کند به این صورت که شما لباس را با چوب‌رختی مخصوص آن داخل این کارتن‌ها که فضایی شبیه به کمد دارند آویزان می‌کنید. به‌این‌ترتیب لباس شما هرچقدر هم بلند باشد چروک نمی‌شود. البته قیمت این کمدها کمی بالا است و شاید تنها برای لباس های خیلی گران‌قیمت مناسب به نظر برسند.
شما می‌توانید برای:

  • بسته بندی لباس های شب  و مجلسی
  • بسته بندی لباس عروس
  • بسته بندی کت‌شلوار
  • و دیگر موارد از این کارتن‌ها استفاده نمایید.

خودتان یک کارتن رگال دار بسازید

اگر تعداد لباس های شما زیاد است و شما نمی‌توانید هزینه خرید کارتن‌های رگال دار را بپردازید می‌توانید خودتان یکی از این کارتن‌ها را بسازید. اگر یک کارتن بزرگ مثل کارتن یخچال که از نظر ارتفاع مانند یک کمد است داشته باشید به‌سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید. دو طرف آن از بالا دو سوراخ کوچک ایجاد کنید  یک نوار فلزی از داخل به دو طرف آن بچسبانید و سپس لباس های تان را با چوب‌رختی به داخل آن منتقل نمایید. اگر قصد خرید این نوع کارتن‌های حمل بار را دارید اتوبار و باربری اطلس بار آن‌ها را به هر تعداد که بخواهید باقیمت‌های مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد.

استفاده بهینه از کارتن‌های آویز دار

کارتن‌های آویز دار یا رگال دار فضای زیادی در ماشین باربری اشغال می‌کنند و همان‌طور که گفته شد قیمت بالایی نیز دارند بنابراین بهتر است از آن‌ها بیشترین استفاده را داشته باشید. کف این جعبه‌ها برای قرار دادن اجسام و اثاثیه سنگین طراحی نشده است اما می‌توان پتوها , بالش‌های سبک و لباس های با وزن کم را در ته آن قرار داد. با قرار دادن یک نوار فلزی دیگر در ارتفاعی پایین‌تر از میله بالایی در بسته بندی لباس کودک و لباس های کوتاه به کار می‌آید. به‌این‌ترتیب شما دو کمد رگال دار در یک کارتن دارید.

مزایا و معایب جعبه‌های کمدی در بسته بندی پوشاک مجلسی

از مزایای کارتن کمدی در بسته بندی پوشاک مجلسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نهایت محافظت از لباس های گران‌قیمت شما بدون چین‌وچروک، بدون گردوغبار، بدون هر نوع آسیب؛ بسته بندی سریع و باز کردن آسان به این صورت که لباس های خود را به‌طور مستقیم از کارتن اسباب کشی رگال دار همراه با چوب‌لباسی خارج می‌کنید و دوباره به کمد لباس های تان انتقال می‌دهید.
از معایب آن قیمت بالا و جاگیر بودن آن در ماشین اسباب کشی است.

بسته بندی لباس های آویزان با کیسه‌زباله

اگر شما در حال باربری و جابجایی اثاثیه با بودجه کم هستید،
پس طبیعی است که می‌خواهید در باربری اسباب منزل خود صرفه‌جویی کنید.
در چنین مواردی، شما مایل به صرف هزینه برای خرید کمد لباس جهت بسته بندی لباس های مجلسی نیستید. خوب، یک روش بسته بندی جایگزین وجود دارد که اغلب به‌عنوان یک ترفند بسته بندی شامل بسته بندی لباس در کیسه‌های زباله می‌باشد.

نکات مثبت و مزایای استفاده از کیسه بسته بندی لباس

این کیسه‌های بسته بندی لباس فوق‌العاده ارزان هستند؛
در داخل ماشین باربری و جابجایی اثاثیه منزل کمترین فضا را اشغال می‌کند؛
بسته بندی لباس های مختلف و باز کردن آن‌ها فوق‌العاده سریع و آسان است.
از نکات مثبت این نوع بسته بندی لباس مجلسی و دیگر لباس‌ها است اما:
کیسه‌های زباله حفاظت بسیار کمتری نسبت به جعبه‌های کمدی برای لباس های حساس دارند؛
کیسه‌های زباله به‌راحتی پاره می‌شوند و لباس های شما ممکن است با گردوغبار، خاک و رطوبت کثیف شده و آسیب ببینند. اگر بتوانید کیسه‌های پلاستیکی محکم‌تر از کیسه‌های زباله پیدا کنید که به همان بزرگی اما با مقاومت بیشتری باشند می‌توانید این معایب را تا حد زیادی برطرف نمایید.
در باز کردن این نوع بسته‌بندی‌ها مقدار زیادی ضایعات باقی می‌ماند.
از نکات منفی این روش است.

مراحل بسته بندی لباس در کیسه‌های زباله

کار بسته بندی لباس‌ها در کیسه‌های زباله ساده‌تر از گفتن نام خودتان است:
گام 1: فراهم کردن تعداد زیادی کیسه‌های زباله  قوی  و محکم ؛
گام 2: از یک رخت‌آویز محکم استفاده کنید تا چندین لباسی را باهم ترکیب کنید.
گام 3: یک سوراخ در پایین کیسه‌زباله ایجاد کنید
رخت‌آویز را از سوراخ عبور دهید و کل لباس را با پلاستیک بپوشانید.
گام 4: قسمت پایینی کیسه‌زباله را محکم بسته بندی کنید.
لباس‌ها نباید از پایین کیسه‌های زباله آویزان شوند و از آن بیرون بزنند زیرا ممکن است کثیف و چروک شوند.