مقالات

طراحی دفتر کار خانگی با چند ایده الهام بخش

طراحی دفتر کار خانگی

شاید طراحی دفتر کار خانگی از نظر بسیاری از افراد چندان ضروری به نظر نرسد اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که گاهی کارهای عقب‌مانده خود را در خانه انجام می‌دهید. که این می‌تواند شامل پرونده‌های متعدد باشد یا اینکه ترجیح می‌دهید کارتان را با لپ‌تاپ شخصی‌تان انجام دهید. همچنین برای مرتب کردن صورت‌حساب‌های خانواده , انجام تکالیف توسط بچه‌ها و کارهایی از این قبیل شما در منزل به یک مکان مشخص نیاز دارید تا تمرکز بیشتری روی کارها داشته باشید.

بنابراین اختصاص دادن بخشی از خانه به‌عنوان یک اتاق کار خانگی در هر منزل می‌تواند یکی از ضروریات باشد.
اینکه شما یک اتاق کامل را برای این کار اختصاص دهید و یا گوشه‌ای از منزلتان را برای این کار آماده کنید بسته به شرایط و میزان بودجه و فضای خانه شما دارد هر چه که هست ما در اینجا چند ایده جالب و الهام بخش برای طراحی یک دفتر کار ایده آل در خانه داریم:

طراحی دفتر کار خانگی در فضای مجزا

در طراحی دفتر کار خانگی اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید محل کار خود را به یک اتاق مجزا انتقال دهید. در این صورت امکانات اتاق کار شما به‌طور فزاینده‌ای بی‌پایان است. شما می‌توانید رنگ دیوار دفتر کارتان , رنگ پرده‌ها , میزان نور , تزئینات و مبلمان دفترتان را به‌دلخواه انتخاب کنید و آن را به‌طور اختصاصی تنها برای دفتر کار در نظر داشته باشید. این‌یک محیط آرام و امن برای انجام کارهای شما خواهد بود.
اگر بودجه کافی در اختیار دارید می‌توانید اثاثیه اتاق کارتان را به‌صورت سفارشی طراحی کنید به‌این‌ترتیب یک فضای کاری هماهنگ و یکپارچه خواهید داشت که درست مانند یک اداره به نظر می‌آید منتها راحت‌تر و دنج‌تر. در بیشتر مواقع ما بودجه یا فضای کافی برای طراحی دفتر کار خانگی در یک اتاق مجزا را نداریم اما اصلاً نگران نباشید شما با این ایده‌ها می‌توانید از فضاهای پرت و غیرقابل استفاده یک اتاق کار بسیار زیبا و راحت بسازید.
تنها کافیست با ما همراه باشید.

استفاده از تورفتگی‌ها برای طراحی دفتر کار در منزل

طراحی دفتر کار در منزل هنگامی‌که شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و نیاز به استفاده از تمام فضا دارید شاید جابجایی اثاثیه منزلتان کار مشکلی باشد اما یک فضای خالی و یک تورفتگی در دیوار فضای بسیار عالی است که هم می‌تواند تخت و هم فضای کاری شما باشد. این یک ایده بسیار جالب برای فضاهای کوچک است.
شما می‌توانید میز کار خود را مانند تصویر زیر تخت قرار دهید.

و از آن به‌عنوان یک فضای کار استفاده کنید.
و حتی تعدادی قفسه برای نگهداری از کاغذها داشته باشید.
همچنین اگر تورفتگی چندان بزرگ نباشد شما می‌توانید با چند قفسه کوچک و میز کار در اندازه‌ای متناسب با تورفتگی یک فضای کاری ایده آل برای خود طراحی کنید.
به تصویر زیر نگاه کنید!!

یک تورفتگی کوچک دیگر در یک‌گوشه از اتاق نشیمن نیز می‌تواند مکان مناسبی برای طراحی دفتر کار در منزل شما باشد. قفسه‌های کتاب که در اختیار شما است یک میز مناسب و یک صندلی راحت برای زمان‌هایی که در خانه کار می‌کنید از اصول طراحی دفتر کار در خانه در این قسمت نیاز دارید.
به میز کار تاشو دقت کنید.
با این ترفند هر زمان که به آن نیاز نداشته باشید می‌توانید میز را جمع کنید.
و فضا را برای کارهایی مثل ترتیب دادن یک مهمانی آماده کنید.

فضای زیر پله یک ایده برای دکوراسیون دفتر کار در منزل

یک ایده برای دفتر کار در منزل می‌تواند فضای زیر پله‌ها باشد.
یکی از بخش‌هایی که معمولاً بدون استفاده است فضای زیر پله‌ها است. اما شما می‌توانید از این فضا به‌عنوان دکوراسیون اتاق کار خود استفاده کنید و این بخش بدون استفاده را به یک بخش زیبا و جذاب در دکوراسیون منزل خود تبدیل کنید. در بیشتر خانه‌ها از فضای زیر پله‌ها برای انباری استفاده می‌شود و یا اینکه چند قطعه تزئینی برای خالی نبودن آن در این فضاها قرار داده می‌شود.
ساخت دفتر کار یک ایده جالب برای پر کردن فضای زیر پله است.
از این به بعد لازم نیست فضای زیر پله‌ها را از دیگران پنهان کنید و استرس اسباب کشی ومخفی کردن آن راداشته باشید.
بلکه با طراحی خلاقانه می‌توانید از قفسه‌های کتاب و میز کار برای این قسمت استفاده کنید.
به تصاویر زیر دقت کنید.

ایده‌های خلاقانه برای طرحی اتاق کار

طراحی اتاق کار نیاز به فضای زیادی ندارد، اما نیاز به مقدار زیادی خلاقیت دارد.
نمایش کتاب‌ها در یک قفسه عمودی در کنار یک میز زیبا، درحالی‌که مجلات به‌صورت تزئینی در نردبان چوبی آویزان می‌شوند، یک دفتر کار خانگی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند.
استفاده از گوشه‌های غیرقابل استفاده خانه راهکار دیگری جهت دکوراسیون اتاق کار و مطالعه به‌ویژه در فضاهای کوچک است. شما به‌سادگی و تنها با کمی خلاقیت این بخش‌های غیرقابل استفاده را می‌توانید به یک دفتر کار کوچک اما راحت و دنج تبدیل کنید. برای این کار شما نیاز به طراحی میز کار و قفسه به‌صورت اختصاصی برای این بخش از فضا دارید.
به تصویر زیر نگاه کنید که چگونه از فضای پرت برای طراحی دفتر کار خانگی استفاده‌شده است.

با این کار هم فضاهای خالی را پوشش می‌دهید و هم دفتر کارتان را دارید.
طراحی دفتر کار خانگی نه‌تنها ویترینی برای نمایش وسایل ضروری مثل کامپیوتر، روشنایی خوب، پریز برق برای وصل کردن دستگاه‌های الکترونیکی‌تان نیست بلکه؛

  • ترکیب رنگ‌هایی که باعث متعادل‌تر شدن فضا
  • وسایلی که باعث افزایش راحتی شما
  • و  مبلمان و اثاثیه که به شما در انجام کارهایتان کمک می‌کنند

را نیز شامل می‌شود.

بنابراین شما در طراحی دفتر کار خانگی می‌توانید فضا را به دلخواه خود تزئین کنید و ایده‌های جالبی برای راحتی و آرامش بیشتر در دفتر کوچک کار خود پیاده‌سازی کنید.

نکات مهم در انتخاب فضا برای طراحی داخلی دفتر کار خانگی

زمانی که قصد خرید و یا اجاره خانه ای را دارید حتما به این نکات توجه لازم را داشته باشید. چون پس از اثاث کشی به خانه جدید قطعا دامنه انتخابتان محدودتر خواهد شد.

پیش از انتخاب فضا برای طراحی داخلی دفتر کار خانگی خود به این نکات توجه نمایید:

  • انتخاب میز و صندلی مناسب زیرا قرار است ساعتی از وقت خود را روی آن‌ها بگذرانید
  • استفاده از تکنولوژی مناسب و موردنیاز با توجه به نوع کارتان
  • نورپردازی مناسب و روشنایی مطلوب
  • دنج و امن بودن برای داشتن آرامش و تمرکز موردنیاز برای انجام کارها

از اثاثیه اختصاصی برای طراحی دفتر کار در خانه خود استفاده کنید حتی اگر در روز یک ساعت از آن‌ها استفاده می‌کنید برای مثال شما نیاز به یک صندلی راحت دارید و توصیه می‌کنیم برای همان یک ساعت نیز صندلی آشپزخانه را قرض نگیرید. همچنین طراحی دفتر کار خانگی شما باید در بخشی باشد که تردد کمتر است و تمرکز شما با رفت‌وآمدهای دیگران برهم نمی‌خورد. تمامی وسایلی که نیاز دارید را از قبل آماده کنید
برای مثال اگر به کامپیوتر و پرینتر نیاز دارید آن‌ها را در دسترس قرار دهید.
تا انجام کارهایتان در منزل با سرعت بیشتر و بهتری پیش رود.