مقالات

اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

در این مطلب از وب سایت باربری اطلس بار قصد داریم تا درباره اقدامات لازم در ورود به خانه جدید صحبت نماییم. تغییر دکوراسیون در خانه جدید و یا طراحی آپارتمان تازه یک اتفاق بزرگ است. این کار می‌تواند آن‌قدر وسوسه‌انگیز باشد تا باعث شود بار دیگر تمام وسایلتان را نو کنید. احتمالاً شما برای اسباب کشی و چیدمان اثاثیه  از شرکت‌های اتوبار متخصص کمک گرفته‌اید. بنابراین تقریباً می‌توان گفت که وسایل شما بدون آسیب و سالم به شما تحویل داده شده‌اند. به همین جهت حس خوبی دارید. کمتر احساس خستگی می‌کنید. اما با این‌ همه پس از همه کارهایی که برای جابجایی وسایل انجام داده‌اید، اول از همه شما نیاز به جایی برای نشستن و خوابیدن و خوردن دارید. تا پایان این مطلب از وب سایت باربری اطلس بار با ما همراه باشید تا متوجه شوید برای ورود به خانه جدید چه اقداماتی انجام دهید؟

بنابراین اولین کاری که پس از ورود به خانه جدید باید انجام دهید این است که سر و سامانی به اوضاع بدهید و کم‌کم آن را برای شروع یک زندگی جدید آماده نمایید. کارهایی مثل چیدمان مبل و سرویس خواب و دیگر اثاثیه منزل و طراحی دکوراسیون در خانه جدید از جمله اقدامات مهم پس از ورود به خانه جدید است. اما شما نمی‌توانید در اولین لحظات پس از ورود به فضای خانه همه کارها را همزمان با هم انجام دهید. در این مورد صبور باشید. حتی این کار ممکن است وسوسه‌انگیز باشد. اما تغییر دکوراسیون و وسایل پس از جابجایی در خانه جدید با این سرعت مطمئناً با پشیمانی همراه خواهد بود.

برای تغییر دکوراسیون در خانه جدید آیا باید لوازم منزل را نو کنیم؟

رفتن به خانه جدید همیشه با خرید وسایل تازه هر چند کم و کوچک همراه است. زیرا به هر حال دکوراسیون خانه جدید ممکن است تفاوت‌های زیادی با خانه قبلی شما داشته باشد. به‌ویژه اگر خانه فعلی بزرگ‌تر و زیباتر از خانه قبلی باشد. حتماً به این مسئله فکر کرده‌اید که دست به خرید وسایل جدید بزنید. خرید مبلمان، فرش، لوستر، لوازم آشپزخانه و لوازمی از این قبیل مثال‌های خوبی هستند. اما توصیه ما به شما این است که دست نگه دارید. در همان بدو ورود به خانه جدید دست به خرید لوازم و دکوراسیون نزنید.

شما می‌توانید در روزهای اول ابتدا لوازم قبلی خود را در خانه بچینید و سپس بررسی کنید که دکوراسیون در خانه جدید چطور است. آیا وسایل و رنگ‌ها و مدل‌ها با هم همخوانی دارند یا خیر؟ پس‌از آن هر چیزی را که حس کردید به درد خانه جدید نمی‌خورد حذف کنید. حال دیگر می توانید شروع به خرید و جایگزینی وسایل کنید. برای این کار می‌توانید یک لیست تهیه کنید.

اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

پس از خرید یا ورود به خانه جدید باید اقدامات مهمی را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

سمپاشی خانه اقدام مهم پس از ورود به خانه جدید

با سمپاشی می‌توانید خانه خود را در برابر حشرات موذی، پاکسازی کنید. اگر  زمان برای این کار ندارید بهتر است از یک شرکت سمپاشی کمک بگیرید تا دیگر نگرانی بابت چیدمان وسایل و قرار گرفتن اعضای خانواده خود در خانه جدید نداشته باشید.

نظافت خانه

یکی دیگر از اقدامات لازم در ورود به خانه جدید، نظافت آن است. تا زمانی که خانه خالی است به راحتی می‌توانید دیوارها، کف و پرده‌ها و… را بشویید. اما زمانی که وسایل منزل چیده شده باشند این کار دشوار است.

پیدا کردن فروشگاه‌ها و مغازه‌های محل خانه جدید

بهتر است در همان روزهای اول اسباب کشی به خانه جدید، فروشگاه‌هایی که متناسب با نیاز شما هستند را پیدا کنید تا در روزهای اول اسباب کشی راحت‌تر بتوانید خوراکی مورد نظر خود را داشته باشید.

بررسی وسایل در زمان باربری

زمانی که به خانه جدید نقل مکان کردید بهتر است ماشین باربری را چک کنید تا متوجه شوید به چه وسایل دیگری نیاز دارید.

نصب پرده از اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

یکی از اقدامات لازم برای ورود به خانه جدید این است که خانه خود را از دید عموم پنهان کنید. حتی اگر فرصت کافی برای نصب پرده ندارید می‌توانید از برچسب‌های مات کن پنجره استفاده نمایید.

باز کردن وسایل ضروری و چیدن آنها

سعی کنید تمام کارتن‌ها را باهم باز نکنید و ضروری‌ترین ابزارها و وسایلی که نیاز دارید را باز نمایید. این کار باعث می‌شود تا زمان و فضای کافی برای چیدن وسایل غیر ضروری داشته باشید. حتی اگر دوست دارید چیدمان منزل شما سریعتر اتفاق بیفتد بهتر است از کارگر چیدمان اثاثیه منزل کمک بگیرید.

چیدن وسایل خواب

بعد از چیدن وسایل ضروری یکی از اقدامات لازم برای ورود به خانه جدید، چیدن وسایل خواب در منزل جدید است تا شب راحتی داشته باشید.

آشنایی با همسایه‌ ها

بعد از چیدن وسایل به استراحت نیاز دارید. می‌توانید به پارک اطراف خانه بروید و در صورت مقدور بودن با همسایه‌ها آشنا شوید. بدین ترتیب با محله جدید خود زودتر کنار خواهید آمد.

عدم خرید تمام مبلمان ها از اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

برای چیدمان دکوراسیون در خانه جدید و یا یک آپارتمان بزرگ‌تر مطمئناً نیاز به مبلمان بیشتری دارید. مانند کاناپه یا یک میز ناهارخوری، میز قهوه، میزهای جانبی، صندلی راحتی و یا حتی یک تخت. این نکته قابل‌ درک است که بخواهید در سریع‌ترین زمان این وسایل را تهیه کنید. اما خرید این وسایل در کمترین زمان می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین اشتباهات شما در اسباب کشی و چیدمان اثاثیه باشد. همان‌طور که گفتیم بهتر است لیستی از وسایل موردنیازتان را تهیه کرده و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. اگر به یک مبل نیاز دارید لزومی ندارد که هم‌ زمان علاوه بر خرید مبل وسایل دیگری مانند میز قهوه، میز کناری و غیره خریداری کنید. زمان بیشتری صرف کنید تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود مناسب‌ترین وسیله را بخرید.

فضای خانه جدید را سریع پر نکنید

عجله در هر کاری موجب پشیمانی است و این مسئله در مورد طراحی دکوراسیون در خانه جدید نیز صدق می‌کند.
تنها در مورد مبلمان نیست که نباید عجله کرد. بلکه در مورد خرید قالیچه‌ها، نورپردازی, تابلوهای نقاشی و تزئینی و دیگر لوازم جانبی نیز نباید عجله به خرج داد.  اسباب کشی و چیدمان اثاثیه پس از حمل اثاثیه به یک خانه دیگر درست مانند یک پازل است. هر وسیله به یک وسیله دیگر ربط دارد که شاید در نگاه اول واضح نباشد. بهتر است که قبل از شروع دکوراسیون در خانه جدید یک طرح تزئینی (دکوری) تهیه کنید. بنابراین مشخص می‌شود که چه مقدار باید هزینه کنید و چه وسایلی در اولویت خرید قرار دارند؟ با توجه به زمان و برنامه‌ریزی مناسب در اسباب کشی اشتباهات خود را کم کنید و به این اقدام مهم برای ورود به خانه جدید توجه نمایید.

عدم خرید تمام وسایل از یک فروشگاه از اقدامات لازم در ورود به خانه جدید

یکی از قوانین اصلی دکوراسیون در خانه جدید این است که شما نباید همه وسایل را از یک فروشگاه خریداری کنید. نه مبلمان و نه حتی وسایل جانبی دیگر.  اسباب کشی و چیدمان اثاثیه در اتاق‌های مختلف با هم متفاوت است. به همین دلیل تقریباً غیرممکن است که بتوانید وسایلی متفاوت از هم را در یک فروشگاه پیدا کنید. لوازم دکوراسیون باید به ما انرژی مثبت دهند. از چرخ زدن در بازار خسته نشوید. حتی می‌توانید یک سری از وسایل را آنلاین خرید نمایید. این کار سبب می‌شود تا زمان کمتری صرف کنید.

در اینترنت نیز می توانید تنوع بالایی از اجناس مورد نظر را بیابید. بنابراین برای خرید آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید. استفاده از رنگ‌های مختلف برای بخش‌های مختلف خانه‌ یک کار هیجان‌انگیز برای دکوراسیون در خانه جدید و از اقدامات لازم در ورود به خانه جدید به شمار می‌رود. به‌ این‌ ترتیب شما خانه خود را از کسلی و بی‌حالی خارج می‌کنید. با استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد و مناسب در دکوراسیون در خانه جدید آن را به محلی با انرژی مثبت بالا تبدیل می‌کنید.

استفاده از خدمات شرکت‌های باربری برای جابجایی

شما ممکن است در خانه خود وسایلی داشته باشید که هم از نظر مادی و هم معنوی برای شما ارزش بالایی داشته باشد. شاید قطعه هنری که شما در یک سفر خانوادگی خریداری کرده‌اید. یا حتی یک وسیله خیلی کوچک که دوستانتان برای شما خریده‌اند. اگر به این موضوع فکر می‌کنید که برای ورود به خانه جدید چه ببریم؟ مهم وسیله‌ای است که یادآور خاطرات خوب شماست. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که برای اثاث کشی و چیدمان وسایل و دکوراسیون در خانه جدید حتماً از شرکت‌های اتوبار و حمل بار کمک بگیرید تا به وسایلی که برای شما مهم هستند آسیبی نرسد. با کمک گرفتن از این شرکت‌ها، جابجایی برای شما آسان‌تر خواهد شد. از طرفی زمان جابجایی‌تان نیز بسیار کمتر خواهد بود.

عدم خرید وسایل ارزان برای دکوراسیون از اقدامات لازم برای  ورود به خانه جدید

بیشتر مردم زمانی که به یک خانه‌ی جدید می‌روند. به خاطر استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و باربری اثاث منزل پس‌انداز زیادی برایشان باقی نمی‌ماند. از این‌رو به دنبال خرید وسایل ارزان‌قیمت هستند. قطعاً راه‌هایی برای طراحی دکوراسیون در خانه جدید با قیمت ارزان وجود دارد. اما حتی اگر بودجه‌ی شما کم است باید به کیفیت وسیله‌ی موردنظر خود به‌خصوص اگر در اولویت باشد دقت کنید. هنگامی‌ که شما وسیله‌ای با کیفیت پائین خریداری می‌کنید در زمان نه‌چندان دور دوباره باید وسیله‌ای دیگر را جایگزین آن کنید. این اجتناب‌ناپذیر است. شما باید وسایل گران‌قیمت و بزرگ مانند مبلمان را با کیفیت عالی خریداری کنید تا حداقل چند سال بتوانید از آن استفاده کنید. خرید اقلام با کیفیت برگ برنده شما است.

طراحی دکوراسیون در خانه اجاره‌‌ ای جدید

بسیاری از واحدهای اجاره‌ای در مورد نوع تغییرات محدودیت دارند. در نتیجه بسیاری از مردم نمی‌توانند آنطور که دوست دارند خانه را دکور (تزئین) کنند. خوشبختانه هنوز کارهایی وجود دارد که شما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون در خانه‌های اجاره‌ای نیز انجام دهید. به‌عنوان‌ مثال شما می‌توانید پرده‌ها و وسایل روشنایی و کاغذدیواری را عوض کنید و یا حتی اگر مایل بودید دیوارها را رنگ بزنید. در بیشتر موارد صاحب‌خانه با تغییرات به‌موقع موافقت می‌کند. ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید: “رم در یک روز ساخته نشد” پس در مورد دیزاین دکوراسیون در خانه جدید صبور باشید. حساس نباشید و زمان بیشتری صرف کنید تا فضایی مطابق با میل خود آماده نمایید.

برای ورود به خانه جدید چه ببریم؟

یکی از آداب رفتن به خانه جدید، ورود با قرآن است. در این رسم و اعتقاد دیرینی که در برخی از مناطق ایران رایج است، ورود نخستین فرد به فضای خانه همراه با قرآن را بسیار با اهمیت می‌دانند و آن را مدار برکت و خوش‌آمد در طول سال می‌دانند. در این رسم از فردی از اعضای خانواده یا شخص دیگری که خوش قدم، پاک و دستکار است، درخواست می‌شود تا نخستین وارد شونده به فضای خانه باشد. این فرد با یک جلد قرآن برای رحمت و برکت و آینه، برای راست نمایی و زلالی در حالی که با پای راست وارد خانه می‌شود جمله بسم الله الرحمن الرحیم را بر زبان می‌آورد و مقداری آب بر جای پای خود یا چهارگوشه‌ی اتاق یا حیاط خانه می‌ریزد.

متاسفانه برخی از افراد بر این باورند که برای ورود به منزل جدید باید قرآن را بر آبی بخوانند و به اطراف خانه بپاشند و یا اینکه حتما قربانی بریده شود. در غیر اینصورت، جن‌ها در خانه و وسایل نفوذ می‌کنند و موجب آزار و اذیت افراد خانه می‌شوند. چنین عقیده‌هایی نه مورد تایید و حی و نه مورد تایید دین اسلام هستند قربانی گوسفند یا هر موجود دیگری هیچ اشکالی ندارد و چشمه‌ای جاری می‌شود، اما با نیت اینکه جن‌ها بروند اصلا کار درستی نیست.