مقالات

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

احتمالاً نگرانی زیادی در مورد بسته بندی مبلمان و جابجایی آن به خانه جدید دارید. مبلمان از وسایل لوکس منزل به شمار می‌رود و شما بابت خرید آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کرده باشید بنابراین کاملاً طبیعی است که برای حمل مبلمان طوری که به آن آسیب نرسد نگران باشید. مبل‌ها تأثیر زیادی در زیبایی فضای منزل دارند و از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون به شمار می‌روند همچنین مبلمان از نظر مالی نیز جزء وسایل ارزشمند خانه محسوب می‌شود و قیمت بالایی نیز دارند. در اینجا می‌خواهیم در مورد بهترین راهکارها برای بسته بندی بهتر مبلمان با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

ضرورت بسته بندی مبلمان

در هنگام حمل اثاثیه منزل بسیار ضروری است که به بسته بندی وکیوم مبلمان بیشتر توجه کنیم و با دقت و کیفیت بیشتری این وسایل را بسته بندی نماییم. آنچه در هنگام بسته بندی انواع مبل باید توجه زیادی به آن داشته باشیم پارچه روی مبل , دسته‌های مبل و پایه‌های آن است. پارچه مبلمان ممکن است در هنگام اثاث کشی کثیف , پاره یا نخ کش شود. همچنین رنگ دسته و پایه‌های مبلمان ممکن است از بین برود و یا خراش بردارد. از این رو هنگام بسته بندی انواع مبلمان بهتر است به این قسمت‌ها توجه ویژه‌ای شود.
اطلس بار تهران به‌راحتی در بسته بندی انواع مبلمان به شما کمک می‌کند.

توصیه‌های بسته بندی مبل

هر نوع مبلمان نیاز به بسته بندی مناسب خود دارد. همچنین روش‌های متفاوتی برای بسته بندی انواع مبلمان راحتی یا بسته بندی مبل اداری وجود دارد. در ابتدا پیش از شروع بسته بندی باید وسایل اسباب کشی موردنیاز را فراهم نماییم.
آنچه برای بسته بندی مبلمان مورد نیاز است عبارت‌اند از:

  • بابل رپ
  • استرچ رپ که با نام پلاستیک‌های حباب‌دار و سلفون برای ما آشنا هستند
  • چسب
  • روکش‌های محافظت‌کننده
  • کارتن مقاوم
  • کاغذ بسته بندی

پس از آماده‌سازی وسایل بسته بندی برای مبل اکنون باید بدانید که برای این کار شما دو راه در پیش رو دارید.
1- بسته بندی بدون باز کردن اتصالات
2- بسته بندی با باز کردن کلیه اتصالات
در روش اول شما باید تمامی نقاط حساس مثل تاج مبل, دسته‌ها , پایه‌ها, نقاط تیز و برجسته و … را شناسایی کنید و آن‌ها را با پوشش مناسب مثل کارتن , کاغذ بسته بندی و پارچه بپوشانید. این نقاط از آسیب‌پذیرترین نقاط مبل به شمار می‌روند. پس از آن با سلفون و پلاستیک‌های حباب‌دار کل مبل را بسته بندی کنید.
روش دوم به‌ویژه برای مبلمانی به کار می‌رود که حجم و وزن زیادی دارند.
هر نوع اتصال مثل دسته‌ها , پایه‌ها , شیشه‌های مبل , کشوها و … را جدا کنید و به‌صورت جداگانه بسته بندی نمایید. همچنین کوسن‌ها و تشک‌هایی که از روی مبل  جدا می‌شوند را نیز بردارید تا وزن مبل کمتر شود و راحت‌تر از درب‌ها و راهروها عبور کند. در اینجا بسته بندی مبل منزل در انواع مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

بسته بندی مبل استیل

مبلمان استیل گران‌قیمت‌ترین و حساس‌ترین نوع مبلمان است.
از این رو بسته بندی و باربری مبلمان استیل نیز از حساسیت بیشتری برخوردار است. برای بسته بندی مبلمان استیل ابتدا تاج و دسته‌ها و پایه‌های مبل را با پلاستیک حباب‌دار بپوشانید. برای این کار از کارتن مقاوم یا پوشش‌های پارچه‌ای ضخیم نیز می‌توانید استفاده کنید.
در مرحله آخر نیز روی تمامی مبل را سلفون یا همان استرچ رپ بکشید.
و با چسب‌های پهن مخصوص محکم کنید.
دقت کنید که سلفون یا استرچ رپ سلفونی است که مخصوص بسته بندی وسایل است و یک شرکت بسته بندی لوازم منزل این موارد را برای بسته بندی بهتر ارائه می‌نماید. سلفونی که برای بسته بندی غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد هیچ‌گونه تأثیری در محافظت از مبلمان و بسته بندی سایر لوازم ندارد. برای بسته بندی انواع مبلمان استیل و گران‌قیمت بهتر است وسایل موردنیاز را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. به‌این‌ترتیب گران‌ترین و مشکل‌ترین نوع مبلمان شما نیز به‌سادگی بسته بندی شده و برای جابجایی اثاثیه آماده می‌گردد.
روش چیدمان مبل در ماشین حمل بار نیز تخصصی است که این شرکت‌ها دارند.

بسته بندی کاناپه و مبل راحتی

برای بسته بندی کاناپه ابتدا پایه‌ها , کوسن‌ها, تشک‌ها و قسمت‌هایی که از مبلمان قابل جداسازی است را جدا کنید.
کشوهای مبلمان را جدا کنید.
قطعات جدا شده از مبلمان را به‌طور جداگانه بسته بندی کنید
و در یک جعبه قرار دهید و روی کارتن بسته بندی را علامت‌گذاری نمایید.
سپس پایه‌های متصل به مبلمان را با پلاستیک‌های حباب‌دار بپوشانید.
دسته‌های مبل را نیز به همین ترتیب بسته بندی نمایید.
مثل مورد قبل روی تمامی قسمت‌های مبلمان را با سلفون بپوشانید
و با چسب‌های پهن چسب بزنید.

بسته بندی انواع مبل اداری

بسته بندی مبلمان اداری از دیگر مهم در بسته بندی لوازم منزل است.
در بسته بندی مبله‌ای اداری نیز اگر قطعاتی قابل جداسازی است این کار را انجام دهید
و مثل موارد قبل از سلفون و پلاستیک حباب‌دار برای پوشش مبل استفاده نمایید.
دقت کنید که گوشه‌های تیز مبلمان را با دقت خاصی بسته بندی کنید تا هنگام حمل‌ونقل اسباب و اثاثیه منزل آسیب نبینند
و به در و دیوار نیز آسیب وارد نیاید.

بسته بندی میزهای عسلی و جلو مبلی

بسته بندی میزهای عسلی و میزهای جلو مبلی نیز مسئله دیگری است که باید به آن دقت شود.
اگر میزهای شما دارای شیشه است
ابتدا شیشه روی مبل را بردارید
و به‌صورت جداگانه توسط پلاستیک‌های حباب‌دار و چسب کامل بسته بندی کنید.
و در آخر یک لایه سلفون روی آن بکشید.
اگر این وسایل را در اختیار ندارید می‌توانید از پتوی نرم یا لباس‌های پارچه‌ای استفاده کنید و شیشه مبل را کامل بپوشانید و برای پوشش نهایی از کیسه‌های پلاستیکی مثل پلاستیک‌های زباله استفاده نمایید و با چسب آن را محکم کنید.
اگر تعداد زیادی از این شیشه‌ها دارید یک کارتن با سایز بزرگ‌تر از ابعاد شیشه‌ها تهیه کنید. کف آن را با یک پتوی نرم یا کوسن بپوشانید و شیشه ها را پس از بسته بندی یکی‌یکی داخل کارتن قرار دهید. بین هر دو شیشه را با روزنامه و کاغذ یا پارچه یا بالش کوچک بپوشانید. فضای خالی اطراف کارتن بسته بندی را نیز با روزنامه و کاغذ و یا پارچه کامل پر کنید تا شیشه‌ها هنگام حمل‌ونقل حرکت نکنند و به یکدیگر آسیب نرسانند. اکنون نوبت به خود میز می‌رسد. پایه‌ها و قسمت‌های حساس آن را با پلاستیک حباب‌دار یا کاغذ بسته بندی بپوشانید
و روی آن سلفون بکشید.

بسته بندی کوسن‌ها و بالشتک‌های روی مبل

بهتر است کوسن‌ها و بالشتک‌های روی مبلمان را به‌صورت جداگانه بسته بندی کنید
این کار باعث می‌شود تا وزن مبلمان کم شده و حمل آن آسان‌تر شود.
برای بسته بندی کوسن‌ها و بالشتک‎ها می توانید در کارتن‌هایی که تا نیمه پرشده‌اند برای پر کردن فضای خالی باقی‌مانده از این کوسن‌ها و بالشتک‌ها استفاده کنید.
این کار به کاهش هزینه‌های اثاث کشی و قیمت باربری نیز کمک می‌کند.
همچنین اثاثیه دیگر شما را از آسیب‌ها محافظت می‌کند
کارتن حمل بار شما نیز وزن متعادل‌تری پیدا خواهد کرد.
برای راهنمایی در مورد بسته بندی بهینه در کارتن حمل بار می‌توانید با شرکت بسته بندی لوازم منزل اطلس بار تماس بگیرید.

کارتن بسته بندی مبل

برای بسته بندی انواع مبل یک روش بسیار کارآمد , دقیق و محتاطانه نیز وجود دارد
و آن استفاده از کارتن بسته بندی برای اسباب کشی است.
کارتن‌هایی در حجم و اندازه بزرگ طراحی می‌شوند که می‌توانند به‌راحتی یک مبلمان سه‌نفره را در خود جای دهند. با قرار دادن مبل درون کارتن بسته بندی می‌توانید یک جابجایی امن ,مطمئن و سریع را تجربه نمایید. برای تهیه کارتن بسته بندی مبل می‌توانید با شرکت اتوبار و باربری اطلس بار تماس بگیرید. این کارتن‌ها می‌توانند همچنین در ابعاد سفارشی برای جابجایی مبلمان ساخته شوند. تنها کافیست از چند روز قبل از اسباب کشی این کارتن‌ها را به شرکت اطلس بار سفارش دهید.
با این روش به‌راحتی می‌توان آسیب‌های باربری اسباب منزل را کاهش داد اما قیمت این نوع کارتن‌ها کمی گران است و شاید برخی افراد ترجیح می‌دهند از روش بابل رپ و استرچ رپ برای بسته بندی انواع مبلمان خود استفاده نمایند تا قیمت خرید لوازم بسته بندی و درنتیجه قیمت بسته بندی وسایلشان کاهش یابد.

بسته بندی میز کامپیوتر و انواع میز اداری

از دیگر وسایلی که بهتر است در طول حمل اثاثیه منزل بسته بندی شود میز کامپیوتر و انواع میزهای اداری است. برخی از این میزها ساده‌اند و می‌توان به‌راحتی و با همان ترفندهایی که برای بسته بندی مبل گفته شد توسط سلفون و پلاستیک‌های حباب‌دار این میزها را نیز بسته بندی کرد. اما برخی از انواع میزهای کامپیوتر هستند که متعلقات زیادی دارند مثل انواع طبقات و کشوها که بهتر است تمامی این قطعات جداشدنی را از میز اصلی جدا کرده
و به‌صورت جداگانه بسته بندی کرد.
همچنین حتماً محتویات کشوها و طبقات را خالی کنید و سپس آن‌ها را باز کنید.
در بسته بندی میز اداری همچون میز منشی , میز کارمندی و میز مدیریت نیز می‌توانید از این ترفندها استفاده کنید.

بسته بندی میز نهارخوری

بسته بندی میز نهارخوری از دیگر وسایل حساسی است که در هنگام بسته بندی لوازم منزل باید به آن توجه کرد. برخی از میزهای نهارخوری تنها شامل پایه و یک سطح بزرگ هستند که بسته بندی آن‌ها نیز توسط پلاستیک‌های حباب‌دار و سلفون به‌راحتی انجام می‌شود تنها برای بسته بندی پایه‌های میز باید دقت کافی را به خرج داد. اما برخی از میزهای نهارخوری دارای طبقات زیرین هستند.
می‌توانید این طبقات اضافی را باز کنید و جداگانه بسته‌بندی کنید.
اگر روی سطح میز شیشه دارد برای بسته بندی شیشه دقت زیادی داشته باشید.
برای انجام این کار می‌توانید از یک شرکت خدمات بسته بندی کمک بگیرید.
شیشه میز نهارخوری به‌دقت درون پوشش‌های محافظتی از جمله پلاستیک‌های حباب‌دار و سلفون بسته بندی می‌شود.
خود میز و پایه‌های آن نیز به همین روش محافظت می‌گردد.
بسته بندی میز نهارخوری از تخصص اطلس بار است.

بسته بندی صندلی

برای بسته بندی صندلی اعم از صندلی میز نهارخوری , صندلی میزبان و … می‌توانید از پلاستیک‌های حباب‌دار و سلفون استفاده کنید
این نوع صندلی‌ها را نیز به همان ترتیب مبلمان ابتدا:

  • پایه‌ها
  • دسته‌ها
  • و تاج صندلی

را بسته بندی کنید و سپس روی تمام صندلی سلفون بکشید و چسب بزنید.
مبلمان از جمله لوازمی است که همیشه باید در طول جابجایی موردتوجه قرار گیرد.
بدون اقدامات احتیاطی مناسب
مبلمان چوبی می‌تواند به‌راحتی آسیب ببیند.
اثاثیه یا لوازم جانبی آن از بین برود.
و پارچه روی مبل می‌تواند به‌آسانی پاره شود.
و شیشه روی میزها و مبلمان نیز می‌تواند شکسته شود.
خوشبختانه، با چند نکته و برخی از ترفندهای آسان، می‌توانید مبلمان شکننده و حساس خود را بدون نگرانی در مورد آسیب‌های بالقوه منتقل کنید. این نکات بسته بندی مبل چه بخواهید به یک خانه جدید نقل‌مکان کنید و چه بخواهید آن‌ها را در انبار برای مدتی نگهداری کنید کاملاً به کار شما می‌آید.

شرکت اطلس بار

راه‌حل‌های بسته بندی و ارائه حفاظت نهایی برای کالاها و وسایل خانگی بزرگ،حساس و سنگین مانند انواع مبلمان توسط اطلس بار با درک نیاز به ایجاد راه‌حل‌های آسان برای بسته بندی انجام می‌شود که احتمال آسیب رسیدن به کالا و اثاثیه را در حمل‌ونقل از بین ببرد. با استفاده از روش‌های اثبات‌شده علمی، ما راه‌حل‌های بسته بندی متناسب با هدف، هزینه و کارآمدی را ارائه می‌دهیم. گستره وسیعی از وسایل خانگی سنگین و حجیم و انواع تجهیزات و محصولات بسته بندی محافظ طراحی شده‌اند تا به میزان کافی و موردنیاز قدرت و حفاظت را برای برآورده ساختن اهداف ما به وجود آورند. روش‌های بسته بندی ما راه‌حل‌های مبتنی بر کاغذ کامل 100٪ قابل بازیافت توسط کارفرما است.