مقالات

قیمت اسباب کشی

قیمت و هزینه های اسباب کشی در تهران

قیمت و هزینه های اسباب کشی در تهران از اصلی ترین نکات برای افرادی است که قصد جابجایی دارند. با توجه به نرخ نامه های اتحادیه هنوز قیمت مشخصی برای هزینه های اسباب کشی در تهران وجود ندارد و هرکدام از شرکت های باربری قیمت های خود را به صورت دلخواه بیان می نمایند.
این مسئله به خودی خود توانسته است نارضایتی مشتریان را به همراه داشته باشد.
قطعاً شما هم اگر قصد جابجا شدن داشته باشید دوست دارید که هزینه های اسباب کشی و باربری تان را به صورت دقیق در همان ابتدای امر داشته باشید. چراکه این کاری است که نیاز به بودجه‌بندی دارد و قطعاً حق طبیعی مشتریان است که از همان ابتدا از قیمت نهایی اطلاع داشته باشند.

ابهام در تعرفه و هزینه های اسباب کشی

البته منظور ما از اینکه می‌گوییم نرخ و میزان مشخصی برای حق‌الزحمه خدمات باربری در تهران وجود ندارد این نیست که از طرف اتحادیه هیچ مرجع خاصی برای هزینه اسباب کشی در تهران تعیین نشده است اما به دلیل اینکه پروژه جابجایی بار برای هر خانه یا شرکتی متفاوت است ازاین‌رو واضح است که قیمت باربری نیز برای پروژه‌های مختلف متفاوت خواهد بود. از مهم‌ترین دلایل مشخص نبودن نرخ اسباب کشی در تهران و به‌طور کل در تمامی شهرها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

مشخص نبودن حجم بار

یکی از مهم‌ترین علل مشخص نبودن قیمت این است که قیمت به‌شدت به میزان و حجم باری که قرار است جابجا شود بستگی دارد. مسلماً اسباب و اثاثیه منزل هرکسی با خانواده دیگری متفاوت است و روشی که برای حمل‌ونقل اسباب و اثاثیه و بسته‌بندی برای هر خانه به کار می‌رود با سایر خانه‌ها فرق می‌کند. به‌عنوان‌مثال ممکن است در یک‌خانه اشیای عتیقه زیادی وجود داشته باشد که به بسته‌بندی بسیار محکم و با دقت نیاز دارد.
و یا در خانه‌ای انواع و اقسام وسایل سنگین مثل:
•        تردمیل
•        میز بیلیارد
•        گاوصندوق
•        سایدبای‌ساید
و …
وجود دارد.
ممکن است شما از خانواده‌های هنرمند علاقه‌مند به موسیقی باشید که در منزلتان انواع سازها مانند پیانو و … داشته باشید می‌بینید که وسایل زندگی شما با وسایل و لوازم منزل خانواده‌ای دیگر متفاوت است پس هزینه‌ها نیز برای این دو خانواده می‌تواند به میزان زیادی فرق داشته باشد. این تفاوت در وسایل منزل است که باعث تفاوت در هزینه اسباب کشی در تهران می‌شود و به دلیل مشخص نشدن این مسئله در ابتدای کار حمل اثاثیه منزل ممکن است در انتها موجب بروز سوءتفاهم در مشتریان شود.
حتی بسته به تعداد کارگر اسباب کشی وحمل بار موردنیاز قطعاً هزینه‌های شما متغیر خواهند بود.

تعداد و نوع ماشین حمل بار

همان‌طور که گفتیم بسته به نوع اثاثیه حق‌الزحمه و هزینه‌های اسباب کشی مشخص می‌شود.
نوع و حجم اثاثیه همچنین در تعیین ماشین باربری و حمل اثاث نیز مؤثر است.
اگر این میزان حجم و نوع اثاثیه به‌اندازه‌ای باشد که در یک نوبت و در یک ماشین باربری معمولی که دارای شمارگر 6 متری است جای بگیرد بدیهی است که قیمت پرداختی شما بسیار کمتر از زمانی است که بار و اثاثیه در یک ماشین معمولی جای نشود و نیاز به تعداد بیشتری ماشین یا نوبت‌های متعدد برای حمل بار باشد. هر چه اثاثیه بیشتر باشد برای حمل آن نیاز به ماشین بزرگ‌تر و یا تعداد بیشتر کامیون حمل اثاثیه هست.
ازاین‌رو هزینه‌های اثاث کشی نیز افزایش پیدا می‌کند.

نوع بسته بندی اثاثیه

بسته بندی کلیه وسایل و اثاثیه برای اسباب کشی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام داد.
همان‌طور که گفتیم نوع و حجم اثاثیه در هر خانه متفاوت است.
ازاین‌رو روش‌های بسته‌بندی و نیز مقدار لوازمی که برای بسته‌بندی اثاثیه به کار می‌رود نیز باهم اختلاف دارد. این موضوع نیز می‌تواند در قیمت تمام‌شده باربری اثاث منزل اثر بگذارد. شرکت‌های باربری در بسته بندی وسایل حساس از نوع مخصوصی از ضدضربه‌ها استفاده می‌کنند که با توجه به متراژ به‌کاررفته در بسته بندی قیمت آن محاسبه می‌شود. همچنین زمانی که اثاثیه زیاد باشد تعداد کارتن‌های بیشتری برای بسته بندی موردنیاز است. بسته بندی لباس‌های حساس و رختخواب نیز نیاز به کارتن رگال دار و ساک رختخواب دارد که قیمت آن نیز به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

محل بارگیری تأثیر آن در هزینه‌ اسباب کشی

قیمت و هزینه اسباب کشی در تهران به محل بارگیری وسایل نیز بستگی دارد. تصور کنید که محل بارگیری وسایل شما دارای کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و باریک باشد. به‌طوری‌که ماشین باربری به‌سختی به این محل وارد شود و یا اصلاً نتواند وارد شود.
همچنین ممکن است ماشین‌های باربری نتوانند در آن محدوده تردد نمایند.
این مسئله باعث می‌شود کامیون در محلی دورتر از محل شما قرار بگیرد. ازاین‌رو برای باربری باید وقت و انرژی بیشتری صرف شود و همین موضوع باعث افزایش هزینه اسباب کشی خواهد شد.
مسئله زمان همچنین برای هزینه اسباب کشی در تهران بیشتر مؤثر است.
زیرا همان‌طور که می‌دانیم تهران یک شهر شلوغ و پرترافیک است.
و ماشین باربری ممکن است ساعت‌های زیادی در ترافیک شهر معطل شود.
که با افزایش زمان مسلماً هزینه اسباب کشی در تهران نیز افزایش پیدا می‌کند. برای پیشگیری از این مشکل و کاهش هزینه‌ها می‌توانید ساعت‌های خلوتی شهر و طرح ترافیکی در خیابان‌های محدوده جابجایی خود را در نظر داشته باشید.
و ساعت و روز مناسبی برای جابجایی اثاثیه در نظر بگیرید.

تأثیر تعداد طبقات در جابجایی‌ها

این مسئله نیز بسیار واضح است که زمانی که قرار است از طبقه اول به طبقه اول ساختمانی دیگر نقل‌مکان کنید نرخ حمل بار و اثاث‌کشی بسیار کمتر از زمانی است که شما قصد دارید از طبقه دهم یک ساختمان به طبقه دهم ساختمانی دیگر اثاث کشی نمایید. وجود پله‌های زیاد و راه‌پله‌های باریک روی هزینه‌هایتان بسیار مؤثر است. اگر در ساختمان‌هایی با طبقات زیاد زندگی می‌کنید و محل سکونت شما در طبقات بالای ساختمان است برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید برخی از وسایل سبک و کم‌اهمیت‌تر را خودتان بسته بندی و حمل نمایید و به خارج ساختمان منتقل کنید.
و تنها برخی از وسایلی که حمل آن‌ها مشکل است و نیاز به تخصص دارد مثل:
•    یخچال
•    مبلمان سنگین
•    میز نهارخوری
و … را به دست کارگران باربری بسپارید.

قیمت باربری درون‌شهری و بین‌شهری

باربری به دو صورت درون‌شهری و بین‌شهری انجام می‌شود.
این کاملاً واضح است که هزینه باربری درون‌شهری با باربری بین‌شهری بسیار متفاوت‌تر است. بسته به اینکه بار خود را می‌خواهید به کدام شهر ارسال کنید هزینه‌هایتان نیز متفاوت خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید و ما گفتیم هزینه اسباب کشی در تهران با این هزینه‌ها در سایر شهرستان‌ها متفاوت است. در سایر شهرستان‌ها شرایط حمل‌ونقل با تهران متفاوت است و قیمت و نرخ باربری ممکن است کمتر از تهران باشد. همچنین زمانی که قصد داشته باشید اثاثیه‌تان را از تهران به شهری دیگر و یا از شهرستان‌های دیگر به تهران ارسال نمایید نیز هزینه و قیمت باربری بین‌شهری کاملاً متفاوت خواهد بود.
مسافت فاکتوری است که تعیین‌کننده هزینه‌ها و نرخ حمل بار است.

انتخاب شرکت باربری منصف

بهتر است قبل از انتخاب شرکت باربری حتماً قیمت‌های چند شرکت را باهم مقایسه کنید. منصفانه‌ترین شرکت و بهترین باربری تهران را برای حمل بار و اثاث‌کشی‌تان انتخاب نمایید. استعلام قیمت نمایید و کلیه شرایط شرکت‌ها را به‌درستی بسنجید.برخی شرکت‌ها با شما مشاوره می‌کنند و نرخ خود را برای شما شرح می‌دهند و تمامی شرایط تغییر هزینه حمل اثاثیه را به شما ارائه می‌کنند. در این زمینه با شرکت باربری منتخبتان مشاوره نمایید تا هیچ‌گونه ابهامی در مورد هزینه اسباب‌کشی‌تان نداشته باشید.

هزینه اسباب کشی در تهران و تهیه لیست

شما می‌توانید از دوستان و آشنایانتان نیز در مورد هزینه اسباب کشی در تهران و یک باربری خوب و منصفانه نظر بخواهید و از آن‌ها بخواهید تا تجربیاتشان را در جابجایی‌های قبلی و شرایط تغییر قیمت‌ها در اختیار شما قرار دهند. فهرستی از تمامی وسایلی که قرار است بسته بندی و حمل شوند تهیه نمایید و مطمئن شوید تمامی آنچه نیاز دارید در این لیست قرار داده‌اید. در ابتدای امر اسباب کشی این لیست باید به تائید نماینده شرکت برسد و پس‌ازاین تائید شما می‌توانید بر سر هزینه‌هایتان برای حمل وسایلتان با شرکت باربری بحث نمایید.

هزینه اسباب کشی در شمال تهران

به‌هرحال اگر شما به‌عنوان مشتری قصد دارید برای اثاث کشی و حمل اثاثیه منزلتان از شرکت‌های باربری کمک بگیرید باید نرخ باربری دقیقی از خدمات و سرویس‌های شرکت موردنظر در دست داشته باشید. بسیاری از مشتریان قیمت باربری اثاث منزل برایشان مهم نیست و بابت سالم رسیدن وسایل لوکس و گران‌قیمتشان به خانه جدید حاضرند هر مبلغی را بپردازند. این مسئله البته در شمال تهران که ساکنین آن از متمولین و قشر مرفه جامعه هستند دیده می‌شود. ازاین‌رو قیمت‌ها در این بخش از شهر می‌تواند با دیگر نقاط تهران متمایز باشد.

علل تفاوت هزینه اسباب کشی در تهران بر اساس شرایط زندگی

حمل اثاثیه منزل بدون آسیب و شکستن برای بسیاری از مشتریان می‌تواند استرس‌زا و نگران‌کننده باشد. به‌خصوص زمانی که افراد قصد باربری وسایل و لوازم بسیار حساس و گران‌بهایی رادارند این مسئله نگران‌کننده‌تر می‌شود. ازآنجاکه افراد ثروتمند و معروف زیادی در شمال تهران زندگی می‌کنند و نوع اثاثیه در شمال تهران با نوع اثاثیه شهروندان در دیگر نقاط تهران ممکن است کمی فرق داشته باشد پس طبیعی است که انتظار داشته باشیم هزینه‌ها در این بخش از شهر با دیگر نقاط آن تفاوت داشته باشد.
همچنین وجود خانه‌های بزرگ و ویلایی و مقدار زیادی لوازم و اثاثیه به‌خصوص:
•    اشیای قدیمی و عتیقه
•    آثار هنری گران‌قیمت  که ممکن است کمتر در دنیا نظیر داشته باشند
•    آلات موسیقی حساس مثل پیانو
•    و دیگر وسایل سنگین و حساس مانند میز بیلیارد , ساید بای ساید و …
در شمال تهران همگی باعث می‌شود تا قیمت باربری در شمال تهران با دیگر نقاط شهر متفاوت باشد. البته در دیگر نقاط مختلف تهران نیز ممکن است با تفاوت قیمت روبرو شویم اما تفاوت قیمت در این محدوده بسیار قابل‌توجه می‌باشد.

هزینه اسباب کشی در دیگر نقاط تهران

تهران دارای 5 قسمت مختلف اعم از:
•        شمال
•        غرب
•        شرق
•        مرکز
•        و جنوب
است. همان‌طور که می‌دانیم شرایط و کیفیت زندگی در این نقاط بسیار باهم تفاوت دارد در این میان نوع زندگی در شمال تهران با نوع زندگی در جنوب تهران بسیار متفاوت است و این تفاوت کاملاً چشمگیر هست. ازاین‌روست که هزینه اسباب کشی در تهران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تفاوت بسیار زیادی دارد.
شمال نشینان چندان اهمیتی به قیمت نمی‌دهند و کیفیت جابجایی برای آن‌ها دارای اهمیت خاصی می‌باشد.
هزینه اسباب کشی در تهران با توجه به رفاه و شرایط زندگی افراد نیز می‌تواند تفاوت داشته باشد. شرایط زندگی افراد در قسمت‌های مختلف تهران باهم تفاوت دارد بنابراین طبیعی است که این قیمت‌ها نیز متفاوت باشند.

استعلام هزینه های باربری از شرکت اطلس بار

با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد می‌بینیم که نمی‌توان مبلغ مشخصی برای هزینه اسباب‌کشی در تهران ذکر کرد. همان‌طور که گفتیم این هزینه‌ها به شرایط و برگ خریدهای زیادی بستگی دارد که  هرکدام از این برگ خریدها روی قیمت اثاث‌کشی در تهران بسیار اثرگذار است. اگر می‌خواهید اثاث‌کشی کنید و نیاز دارید تا هزینه‌ها را به‌صورت دقیق موردبررسی قرار دهید بهتر است تمامی این فاکتورها را در نظر بگیرید.

جهت استعلام قیمت دقیق و مشخص می‌توانید با ما در اتوبار و باربری اطلس بار پاسارگاد در تماس باشید و یا به مراجعه به قسمت رزرواسیون آنلاین پیش فاکتور خرید جابجایی تان را برای اولین بار در ایران به صورت آنلاین دریافت نمایید.