مقالات

حمل و بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

حمل و بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

امروزه جابجایی تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته بسیار ساده‌تر انجام می‌شود زمانی که تلویزیون‌های قدیمی بزرگ و سنگین در بازار موجود بود به دلیل حجم و وزن بسیار زیاد آن‌ها جابجایی و حرکت آن‌ها خیلی به سختی صورت می‌گرفت اما در حال حاضر تلویزیون‌ها حتی از مانیتور لپ‌تاپ شما نیز نازک‌تر هستند و به‌راحتی در یک کامیون باربری یا حتی عقب خودرو شما جای می‌گیرند. بااین‌حال، فقط به این خاطر که حرکت آن‌ها آسان‌تر شده است، به این معنا نیست که آن‌ها کمتر آسیب‌پذیر هستند. یک اشتباه که بسیاری از مردم هنگام حمل‌ونقل تلویزیون انجام می‌دهند این است که از آن‌ها محافظت نمی‌کنند – اغلب آسیب‌ها در پشت کامیون اثاث‌کشی برای این‌گونه لوازم حساس اتفاق می‌افتد.
اگر شما یک تلویزیون گران‌قیمت با صفحه‌نمایش بزرگ دارید، می‌خواهید همه اقداماتی که لازم است تا مطمئن شوید که آن را به‌طور ایمن بسته‌بندی کرده‌اید را انجام دهید و اسباب کشی به خانه جدید را بدون کمترین خسارت به وسایلتان به پایان برسانید.
دو اقدام مهم برای جابجایی تلویزیون لازم است که بدانید.
بهترین بسته بندی تلویزیون برای اثاث کشی چیست؟
بهترین روش جابجایی تلویزیون کدام است؟
هر دو به همان اندازه مهم هستند.
بنابراین با ما همراه شوید تا از روش‌های مناسب و نکات حمل تلویزیون آگاه شوید:

راهنمای بسته بندی تلویزیون

ممکن است فکر کنید که چگونه یک تلویزیون صفحه‌نمایش بزرگ را بسته بندی کنم، هیچ جعبه‌ای به‌اندازه کافی بزرگ نیست که بتوان آن را داخل آن جا داد، شما ممکن است برای بارگیری آن داخل کامیون حمل اثاثیه، تلویزیون را با پتو بپوشانید و امیدوار باشید که آسیبی به آن وارد نشود. ” شما هم اشتباه می‌کنید درست مثل هر وسیله دیگری که جابجا می‌کنید، تلویزیون شما باید تا حد ممکن محافظت شود.
و این نیاز به محافظتی بیشتر از پیچیدن یک پتو دور آن در پشت ماشین باربری دارد.
چیزی که برای بسته بندی و جابجایی تلویزیون نیاز دارید بیش از چند پتو و پد است که می‌توانید از شرکت‌های بسته بندی لوازم منزل یا نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید. شما باید به‌اندازه کافی از این پتوها و پدها برای پیچیدن دور تلویزیون داشته باشید و هر اینچ از آن را خوب پوشش دهید تا از وارد شدن هر نوع ضربه و شوک به آن تلویزیون جلوگیری شود. اگر شما می‌خواهید حفاظت بیشتری از آن داشته باشید، پس از قرار دادن پتو و پد تلویزیون را در یک لایه‌ی کوچک بسته بندی قرار دهید و آن را با نوار بسته بندی ایمن نگه‌دارید.
این بهترین راه برای بسته‌بندی تلویزیون شما و محافظت از آن قبل از بارگذاری آن بر روی کامیون حمل بار در زمان جابجایی تلویزیون است، اگر شما نتوانستید جعبه یا کارتن مناسب تلویزیون را پیدا کنید. با این حال، جعبه‌های حمل بار به‌خصوص برای تلویزیون‌های با صفحه‌نمایش بزرگ وجود دارد که می‌توانند در هرزمانی در طول جابجایی تلویزیون از آن محافظت کنند.

جعبه تلویزیون صفحه بزرگ

هرگونه ضربه و خراش برای تلویزیون شما مضر است.
بنابراین در حمل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی باید از پدهای محافظت‌کننده استفاده کنید و خوب آن را بسته بندی نمایید. جعبه مهم‌ترین روش بسته بندی تی وی است. این جعبه‌های مخصوص تلویزیون‌های صفحه‌نمایش بزرگ با دو لایه مقوا در هر دیوار جعبه برای محافظت بیشتر ساخته‌شده است. جعبه همچنین می‌تواند به‌طور جداگانه یا به‌عنوان بخشی از یک کیت کامل که شامل ویژگی‌های محافظتی کامل است در طول جابجایی تلویزیون از آن محافظت نماید.
علاوه بر جعبه‌های دوجداره بزرگ،یک سری لایه‌های محافظتی و فوم که در سراسر لبه‌های تلویزیون قرار می‌گیرند و در طول حرکت از هرگونه ضربه و شوک به تلویزیون داخل جعبه جلوگیری می‌نمایند. ضربه‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که باعث آسیب رساندن به تلویزیون‌ها شده است. شما می‌توانید این جعبه‌های بزرگ را برای جابجایی تلویزیون به‌صورت اینترنتی از شرکت اتوبار و باربری اطلس بار خریداری نمایید. برای خرید این جعبه‌ها جهت جابجایی تلویزیون صفحه بزرگ دست‌ودل‌باز باشید زیرا اگر مایل به‌صرفه جویی باشید
و از جعبه‌های معمولی برای جابجایی تلویزیون خود استفاده کنید ممکن است باعث آسیب رساندن به آن شوید
و ضرر آن بیش از خرید یک جعبه ساده باشد.

جابجایی تلویزیون

اکنون که تلویزیون به‌خوبی بسته بندی شده و امن است، آماده است تا از هر نوع برخوردی که در ماشین اسباب کشی ممکن است رخ دهد، از تلویزیون محافظت کند، شما آماده هستید تا تلویزیون را حمل کرده و آن را بارگیری کنید. فقط به این دلیل که شما تلویزیون را در یک جعبه زیبا و مقاوم قرار داده‌اید یا آن را درون لایه‌های پتو و لایه‌های پد محافظت‌کننده پیچیده‌اید، به این معنا نیست که در جابجایی تلویزیون به‌طور ناگهانی آسیب‌ناپذیر است. البته در هنگام بلند کردن و حرکت دادن تلویزیون بسیار مراقب باشید زیرا هنوز هم می‌تواند شکننده باشد
و حتی اگر آن را در یک جعبه قرار داده باشید
و یا دور آن پتو پیچیده شده احتمالاً هنوز به‌طور چشمگیری آسیب‌پذیر است.
درحالی‌که هیچ راهی مشخصی برای جابجایی تلویزیون و بارگذاری بهتر تلویزیون در کامیون اثاث کشی وجود ندارد، چراکه هر تلویزیون به‌طور متفاوتی طراحی‌شده و در اندازه‌های مختلف وجود دارد، در اینجا برخی نکات کلی برای پیروی از آن در هنگام جابجایی تلویزیون وجود دارد:

کمک گرفتن برای جابجایی تلویزیون

همیشه اطمینان حاصل کنید که برای جابجایی تلویزیون کسی برای کمک در کنار شما هست. اگر شما در حال جابجایی تلویزیون با صفحه‌نمایش بزرگ با بیش از 55 اینچ هستید، شما احتمالاً نیاز به کمک برای حمل آن دارید. درحالی‌که وزن آن ممکن است برای شما بسیار زیاد باشد، اندازه آن نیز به‌گونه‌ای است که شما دست‌کم به یک نفر دیگر برای حمل آن نیاز دارید،
بنابراین اطمینان حاصل کنید که کسی وجود داشته باشد
تا به شما کمک کند تا بتوانید جابجایی تلویزیون و بارگیری آن را بهتر انجام دهید.

تلویزیون‌های بزرگ‌تر جابجایی مشکل‌تر

هر چه تلویزیون بزرگ‌تر باشد، جابجایی تلویزیون نیز سخت‌تر خواهد بود.
اگرچه تلویزیون‌های جدیدتر به‌اندازه مدل‌های قدیمی بزرگ و سنگین نیستند، اما هنوز هم جابجایی آن‌ها بسیار دشوار است، مخصوصاً آن‌هایی که بزرگ‌تر هستند. همچنین به‌ندرت قسمت‌هایی برای یک فرد وجود دارد که بتواند تلویزیون را نگه‌داشته و خوب در دست بگیرد تا آن را به‌خوبی بلند کند، و اگر تلویزیون در پتو و پد محافظت‌کننده پیچیده شده باشد، این کار می‌تواند سخت‌تر نیز باشد. بهترین راه برای حمل تلویزیون در هنگام بارگیری آن این است که زیر آن قرار بگیرید و از پایین آن را پشتیبانی کنید، درحالی‌که اطمینان حاصل کنید که بیش‌ازحد فشار بر روی سطح صفحه‌نمایش وارد نمی‌کنید.

استفاده از تجهیزات مناسب حمل تلویزیون

در صورت شک و تردید، برای حمل تلویزیون از یک چرخ باربری استفاده کنید.
این‌یک وسیله دارای چرخ است که به شما امکان می‌دهد که اجسام بزرگی که به‌طورمعمول قادر به جابجایی آن‌ها نخواهید بود را توسط خودتان حرکت دهید.
اگر حرکت و جابجایی دشوار است،
برای مثال:
وجود فاصله زیاد از کامیون باربری برای بارگذاری تلویزیون
یا عبور از پله‌های زیاد برای رسیدن به درب خروج در اسباب کشی تلویزیون
راهروهای باریک که اجازه عبور آسان تلویزیون‌های بزرگ را به شما نمی‌دهند
و …
استفاده از چرخ باربری هوشمندانه‌ترین راه برای اطمینان از ایمنی در هنگام جابجایی تلویزیون و محافظت بیشتر از آن است.

نقطه امن در کامیون باربری

در زمان جابجایی تلویزیون هنگام قرار دادن تلویزیون در کامیون مراقب باشید.
هنگامی‌که تلویزیون را خارج از خانه و خارج از کامیون باربری جابجا می‌کنید و آماده‌ی بارگذاری آن هستید، لازم است اطمینان حاصل کنید که تلویزیون را در یک مکان امن در کامیون قرار می‌دهید، پیدا کردن چنین مکانی نیاز به برنامه‌ریزی و تمرکز دارد.
صفحه‌های نمایش تلویزیون‌ها بسیار حساس هستند.
بنابراین شما نباید تلویزیون خود را در:

  • نزدیکی لبه‌ها
  •  گوشه‌های تیز
  • نزدیک اجسام سنگین

قرار دهید.
و یا اشیای سنگین روی آن بگذارید.
قرار دادن آن بالای وسایل دیگر نیز امکان سقوط تلویزیون را به دنبال دارد.
جایی که احتمال افتادن چیزی روی آن باشد نیز برای تلویزیون شما خطرناک است.
بهترین مکان برای جابجایی تلویزیون قرار دادن آن در جلوی کامیون و یا پیدا کردن نقطه امنی در عقب کامیون برای آن است تا به‌خوبی از آن محافظت شود. اگر لازم است می‌توانید از خودروی شخصی برای انتقال تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی استفاده نمایید. با اتوبار اطلس بار تماس بگیرید تا از هزینه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی و قیمت باربری تلویزیون مطلع شوید.