مقالات

حقوق همسایه ها در اسباب کشی

حقوق همسایه‌ها در اسباب کشی

رعایت حقوق همسایه‌ها در اسباب کشی و جابجایی اهمیت بسیار بالایی دارد. روز اسباب کشی و هنگام خداحافظی با همسایه‌ها نباید باعث مزاحمت و برهم خوردن آرامش دیگر ساکنین ساختمان شویم. رعایت حقوق همسایه‌ها، عدم ایجاد سرورصدا، رعایت نظافت در ساختمان و … همه از نکات مهمی است که هر فرد نسبت به همسایه‌های خود باید درنظر بگیرد. همچنین با ورود به خانه جدید، رعایت نکات گفته شده می‌تواند دید خوبی را از ما در همسایه‌های جدید ایجاد کند. بنابراین همسایه خوب در زمان اسباب کشی بودن مسئله‌ی بسیار مهمی است. ما در ادامه این مطلب از وب سایت باربری و اتوبار اطلس بار شما را با نکات مهم حقوق همسایه‌ها در اسباب کشی آشنا می‌کنیم.

رعایت حقوق همسایه‌ها در اسباب کشی با زمان‌بندی

رعایت حقوق همسایه‌ها در زمان اسباب کشی بدون شک از نکات مهمی و ضروری است. بدین مننظور باید زمان‌بندی مناسب را در جابجایی درنظر گرفت. جابجایی و اسباب کشی در طول هفته و زمانی‌که همسایه‌ها به محل کار رفته‌اند، زمان مناسب‌تری است. با این کار به دلیل خلوتی ساختمان برای پارک کردن کامیون در پارکینگ، فضای بیشتری خواهید داشت. همچنین اسباب کشی در اواسط روز که اغلب همسایه‌ها بیرون از منزل هستند، بسیار بهتر است. چرا که موجب برهم خوردن آسایش آن‌ها در زمان استراحتشان نخواهید شد.

برای اطلاع ازمناسب‌ترین زمان اسباب کشی به مطلب بهترین ساعت و روز برای اسباب کشی مراجعه نمایید. شما می‌توانید با توجه به شلوغی و خلوتی ساختمان بهترین زمان را برای اسباب کشی خود درنظر بگیرید.

قبل از جابجایی اطلاع رسانی نمایید

یکی از عوامل در رعایت حقوق همسایگان در هنگام اسباب کشی، اطلاع رسانی روز جابجایی است. اطلاع رسانی به خصوص زمانیکه شما ساکن مجتمع‌ و آپارتمان هستید، بسیار مهم است. چرا که جابجایی شما و سر و صدای ناشی از آن تاثیر زیادی بر زندگی همسایه‌های اطراف شما دارد. برای نمونه ممکن است همسایه‌های شما بدون اطلاع از زمان جابجایی شما مهمانی ترتیب دهند. در این زمان علاوه بر ایجاد مشکل برای رفت و آمد مهمانان همسایه‎‌تان، شما نیز در جابجایی وسایل سنگین منزل به مشکل خواهید خورد.

برنامه‌ریزی داشته باشید

شما برای جابجایی اسباب منزل باید برنامه‌ریزی درستو دقیق داشته باشید. بدین منظور باید از درست بسته‌بندی شدن وسایل شکستنی و … برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل مطمئن شوید. در روز اسباب کشی تنها باید از افرادی که در این زمینه تجربه دارند کمک گرفته شود. همچنین برای پرهیز از شلوغ شدن بی مورد در پله‌ها، پارکینگ، راهروها و… بچه‌های کوچک و افرادی که قصد کمک ندارند را از محل دور کنید. همچنین از دیگر اقدامات مهم در برنامه ریزی صحیح زمان اسباب کشی، هماهنگ کردن آسانسور و رزرو پارکینگ برای ماشین باربری شرکت حمل بار است. خارج کردن ماشین‌های اضافی از نشانه رعایت حقوق همسایه‌ها ازجانب شماست. این کار به شما و کارگر اسباب کشی این امکان را می‌دهد که بدون استرس و دردسر اثاث کشی را انجام دهید. همچنین فرصت خداحافظی با دیگر همسایگان نیز فراهم می‌شود.

برنامه ریزی برای جابجایی اثاثیه سنگین

حمل پیانو در اسباب کشی، حمل گاوصندوق در جابجایی و اسباب کشی، جابجایی میز بیلیارد، حمل و جابجایی آکواریوم و .. از مواردی هستند که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شوند. بنابراین اگر توانایی لازم را برای جابجایی این وسایل ندارید، بهتر است از شرکت‌های باربری و اتوبار جهت حمل اثاثیه سنگین استفاده کنید. از این رو با روش‌های اصولی بسته بندی و جابجایی این وسایل توسط شرکت‌های حمل بار و کارگران مجرب، شما اصول همسایه داری را بجا آورده‌اید. شرکت‌های حمل بار با مدیریت پروسه جابجایی، بهترین گزینه برای تجربه اسباب کشی بدون دردسر و استرس‌زا هستند.

دریافت مجوزهای لازم

به منظور رعایت حقوق همسایه‌ها در زمان اسباب کشی، بهتر است قبل از روز جابجایی با مدیریت ساختمان صحبت کنید. همچنین جای قرارگیری ماشین باربری را مشخص کنید. درصورت عدم موافقت با قرارگیری کامیون درب پارکینگ، به دنبال راه دیگری مانند استفاده از درب داخل کوچه و یا درب پشتی باشید. اغالب مدیران ساختمان اجازه لازم را برای

  • قرارگیری کامیون درب پارکینگ
  • رفت و آمدهای کارگران
  • قرار دادن وسایل و بسته‌بندی‌ها و ..

را به شما می‌دهند. درکل برای رعایت حال و حقوق همسایگان در اسباب کشی باید حتما از آن‌ها اجازه بگیرید.

اهمیت رعایت حقوق همسایه‌ها در اثاث کشی

رعایت حقوق همسایه مجاور در زمان اسباب کشی بسیار حائز اهمیت است. در زمان اسباب کشی ممکن است کارگران برای همسایگان مزاحمت ایجاد کنند. از این رو باید با کارگران صحبت کرده و به آن‌ها گوشزد کنید که اجازه فریاد زدن، موسیقی بلند، مسدود کردن پیاده رو، دفع نادرست زباله و … را ندارند. شما می‌توانید با یادآوری این نکات به کارگران و درنظر گرفتن کلیه مواردی که از مزاحمت برای همسایه‌ها جلوگیری می‌کند، به حقوق همسایگان خود احترام بگذارید.

رعایت حقوق همسایه‌ها در تمیز کردن خانه پس از حمل اثاثیه منزل

یکی از نکات مهم در اصول آپارتمان نشینی، تمیز کردن منزل و چک کردن خانه، پارکینگ و پیاده رو است. شما باید قبل از ترک کامل ساختمان از نبود زباله یا جعبه‌ در خانه اطمینان حاصل نمایید. همچنین تمیز کردن خانه، پارکینگ و راه پله و کلیه مناطقی که در زمان اسباب کشی کثیف شده است، بسیار مهم است. شما باید قبل از ترک محل و پس از اتمام کار با تمیز کردن منزل، کوچه و پارکینگ حقوق همسایگان خود را رعایت کنید.

ممنوع بودن استفاده از آسانسور برای جابجایی وسایل

دربرخی ساختمان‌ها استفاده از آسانسور برای اسباب کشی و جابجایی ممنوع است. تصمیم‌گیری در زمینه استفاده از آسانسور بدین منظور جزو حقوق همسایگان محسوب می‌شود. آسانسورهای موجود در ساختمان‌ها ممکن است توان بارهای سنگین را نداشته باشند و دچار خرابی شود. استفاده از آسانسور در جهت جابجایی بار سنگین ممکن است باعث درگیری بین همسایه‌ها شود. بنابراین هنگام اسباب کشی با تصمیم و رضایت دیگر همسایگان از آسانسور برای بارهای سبک کمک بگیرید.

از همسایه‌ها خداحافظی کنید

چند روز قبل از اسباب کشی بهتر است در رفت و آمد با همسایه‌ها از آن‌ها خداحافظی کنید. همچنین به دلیل شکایت از سروصدای بچه همسایه و دیگر مواردی که ممکن است بین شما و همسایه‌تان رخ داده است ازآن‌ها حلالیت بگیرید. از طرفی به منظور رعایت حقوق همسایگی از آن‌ها برای سرو صدا و مزاحمتی که هنگام اسباب کشی به وجود می‌آورید، عذرخواهی کنید. رعایت حقوق همسایگی در جابجایی اسباب منزل از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در حق همسایه‌های جدید و قدیم خود انجام دهید. این کار نشان‌دهنده شان و شخصیت شما است و موجب می‌شود تا بتوانید دوستان خوبی باقی بمانید.