مقالات

جای میخ روی دیوار و ترفندهای پوشاندن آن

جای میخ روی دیوار و ترفندهای پوشاندن آن

پوشاندن ترک دیوار با خمیر دندان یکی از راهکارهای مورد کاربرد در زمان اسباب کشی است. قطعا در طول زندگی کردن شما در هرخانه‌ای یک سری سوراخ و جای میخ روی دیوار ایجاد شده است. در نتیجه باید در زمان تحویل خانه و قبل از اینکه خرج زیادی برای شما ایجاد کند برای از بین بردن آن اقدام نمایید. برای پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری نیز این روش بسیار کاربردی است. پس اگر میخواهید بدانید که چگونه جای میخ روی دیوار را از بین ببریم، کافیست با ما در این مطلب از باربری و اتوبار اطلس بار همراه باشید.

روش های از بین بردن جای میخ روی دیوار

برای ترمیم جای میخ روی دیوار می‌توانید از روش‌های کاربردی زیر استفاده نمایید؛

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن جای میخ روی دیوار

استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای میخ روی دیوار است. برای استفاده از جوش شیرین برای پوشاندن جای میخ روی دیوار کافیست مقداری جوش شیرین را با چسب مخلوط نمایید. توجه کنید که این ترکیب باید غلیظ باشد. سپس می‌توانید با استفاده از این محلول تمامی سوراخ‌ها را کاور کنید.  بعد از این مرحله می‌توانید با زدن رنگی مطابق با رنگ دیوار به‌طور کامل جای سوراخ روی دیوار را از بین ببرید.

مخفی کردن جای میخ با استفاده از صابون سفید یا صدفی

صابون سفید که با نام صابون عاج فیلل شناخته می‌شود یکی دیگر از روش‌های از بین بردن جای میخ روی دیوار است. در صورتی که رنگ دیوار شما بژ یا کرم است پیشنهاد می‌نماییم از صابون همان رنگ استفاده نمایید. برای از بین بردن جای میخ روی دیوار لازم است تا صابون را به صورت دورانی روی جای میخ بکشید. بعد از اتمام کار می‌توانید با استفاده از یک دستمال، صابون‌های اضافه را پاک کنید.

پوشاندن ترک دیوار با خمیر دندان

قطعا پوشاندن ترک دیوار و جای میخ با خمیر دندان یکی از ارزانترین روش‌های ممکن است. برای انجام اینکار کافیست تا با استفاده از یک گوش پاک کن و یا  خلال دندان، سوراخ را با خمیر دندان پر کنید. در استفاده از خمیر دندان برای پوشاندن سوراخ روی دیوار لازم است تا به موارد زیر توجه نمایید؛

در صورت فر رفتن خمیر دندان به داخل سوراخ، لازم است تا پس از خشک شدن خمیر دندان مجدد سوراخ را با آن پر کنید.

در صورت کرم و یا بژ بودن رنگ دیوارها برای تغییر رنگ خمیر دندان می‌توانید از پنکیک استفاده کنید.

می‌توانید برای جلوگیری از ترک خوردن خمیر دندان روی دیوار از کمی قرص آسپرین استفاده نمایید. اینکار از ترک خوردن خمیر دندان روی دیوار جلوگیری می‌نماید.

پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری با آرد ذرت

چنانچه دیوارهای خانه‌ای که اسباب کشی کرده‌اید کاغذ دیواری و به رنگ کرم یا بژ است از آرد ذرت برای مخفی کردن جای میخ روی دیوار استفاده کنید. آرد ذرت را باید با مقداری آب مخلوط کنید. خمیر نرم و کرمی رنگی ایجاد می‌شود که قبل از اینکه خشک شود باید با آن سوراخ دیوار را پر کنید

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن جای میخ روی دیوار

اگر تعداد سوراخ‌های روی دیوار بسیار زیاد است و بابت هزینه آن مشکلی ندارید از کاغذ دیواری استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری ماندگاری زیادی دارد. کاغذ دیواری علاوه به پوشاندن سوراخ‌ها جلوه زیبایی به منزل می‌دهد همچنین یک تغییر در منزل شما ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های بافت دار یکی از ترفندهای مخفی کردن جای میخ روی دیوار

قبل از اینکه از رنگ‌های بافت دار استفاده کنید باید از رنگ‌های سیلر استارت لاتکس و فاساد استفاده کنید. این رنگ‌ها نفوذ پذیری زیادی دارند و مقاومت آنها بسیار زیاد است. همچنین این رنگ‌ها سبب کاهش منافذ و ترک‌های دیوار می‌شوند. علاوه بر این چسبندگی رنگ‌های بافت دار بیشتر می‌شود و ماندگاری رنگ‌های بافت دار را زیاد می‌کند. رنگ‌های بافت دار شامل مزیت‌های زیر هستند:

  1. خشک شدن این رنگ‌ها بسیار سریع است.
  2. در برابر ساییدگی مقاوم هستند.
  3. به راحتی با آب رقیق می‌شوند.
  4. این نوع رنگ‌ها هیچ بوی نامطبوعی ندارند.
  5. مهم‌ترین مزیت این رنگ‌ها، سازگاری آنها با محیط زیست است.

استفاده از چسب المر

اگر سوراخ‌های روی دیوار کوچک است برای پر کردن آنها از چسب المر با گوش پاک کن استفاده کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا لایه چسب با سطح دیوار یکدست باشد. زمانی که چسب سفت شد اضافه‌های چسب خشک شده را بکنید تا به سطح صافی برسید. سپس روی ناحیه را رنگ کنید تا سطح دیوار یکدست شود.

بهترین روش ممکن برای از بین بردن جای میخ روی دیوار

بهترین راه برای مخفی کردن جای میخ روی دیوار بتونه کردن است. محل سوراخ یا حفره را با مقداری بتونه پر کنید. اگر لایه‌ای از بتونه بیرون بود آن را صاف کنید تا سطح دیوار یکدست شود. با این روش در زمان اسباب کشی دیگر نگران سوراخ‌های روی دیوار نخواهید بود. برای بتونه کردن به پیچ گوشتی و کاردک و بتونه و سنباده و پارچه چسبناک نیاز دارید. در زیر به مراحل پر کردن دیوار با بتونه پرداخته‌ایم:

  • گام اول : تمامی میخ‌ها را از دیوار جدا کنید و درون یک جعبه قرار دهید.
  • قدم دوم: در این مرحله با کاردک تمیز تمامی حفره‌ها را بتراشید. حتما جایی که میخ از دیوار جدا شده را پاک کنید. زیرا این کار باعث جدایی گچ‌های برآمده یا شل شده‌ی اطراف سوراخ می‌شود.
  • گام سوم : با پیچ گوشتی گچ دیوار را خالی کنید. (زمانی که میخ را در می‌آورید درون جای میخ پر از گچ است آنها را در بیاورید). این کار باعث می‌شود تا یک حفره بزرگتر برای قرارگیری بتونه درست شود. حفره‌های بزرگتر بهتر بتونه می‌شوند.
  • گام چهارم: هر بار مقدار کمی از بتونه را روی کاردک بگذارید و بتونه را وارد حفره کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که حفره پر شود. بتونه‌های باقی مانده روی دیوار را بتراشید تا بعدا کار شما کمتر و راحت‌تر باشد. حتما زمانی که با بتونه کار ندارید در آن را ببندید تا خشک نشود.
  • گام پنجم: در این مرحله باید منتظر بمانید تا بتونه‌ها خشک شوند. هرچه حفره بزرگتر باشد دیتر خشک می‌شود.
  • قدم ششم: زمانی که بتونه خشک شد روی آن را سنباده بکشید تا سطح دیوار صاف شود.
  • گام هفتم: در این مرحله یک پارچه چسبنده روی بتونه بگذارید. یان پارچه‌ها بریا پاک کردن گرده‌های باقی مانده روی دیوار بسیار عالی هستند.

مرحله آخر بتونه کاری

در این مرحله بریا اینکه بتونه در جای خودش سفت باشد روی حفره پر شده را با پرایمر رنگ بزنید. لازم نیست کل دیوار را رنگ کنید. تنها قسمتی که پر کرده‌اید را رنگ کنید. پرایمر باعث می‌شود تا دیوار رنگ را به خودش جذب نکند.

به همین سادگی دیوار شما تعمیر شد. تمامی این مراحل خیلی سریع انجام می‌شوند. قسمت طولانی بتونه کاری زمانی است که باید منتظر بمانید تا بتونه خشک شود.