مقالات

اسباب کشی گیاهان و جابجایی گل و گلدان در اثاث کشی

اسباب کشی گیاهان

اسباب کشی گیاهان را می توان مهم ترین و اصلی ترین دغدغه افراد علاقمند به گل و گیاه دانست. اغلب این افراد روی گلدان های خود حساسیت بسیار خاص و ویژه ای دارند. جابجایی و اسباب کشی گیاهان را می توان به معنای جابجایی گلدان ها و گیاهان آپارتمانی دانست. در این مطلب تمامی نکات لازم برای جابجایی و اسباب کشی گیاهان را بیان نموده ایم که قادر است به شما در این زمینه کمک شایانی نماید.

مشکلات اسباب کشی گیاهان

حساسیت گیاهان نسبت به جابایی از اصلی ترین و مهم ترین مشکلات در امر اسباب کشی گیاهان می باشد.
گلدان های گل ممکن است گاهی بسیار سنگین و بدبار هستند.
گل های تزئینی ممکن است قیمت زیادی داشته باشند و سال های زیادی از عمر آنها گذشته باشد. حفظ شادابی گیاهان مورد علاقه در اسباب کشی و جابجایی یکی از نگرانی های هر اسباب کشی است. هیچ کس تمایل ندارد در اسباب کشی گیاهان کوچکترین آسیبی به آنها وارد شود. اسباب کشی گیاهان می تواند موجب استرس و نگرانی زیادی شود زیرا آنها را باید به همان شکل که هستند جابجا کرد. نکاتی وجود دارد که باعث می شود گیاهان شما در حین اثاث کشی و باربری بدون کمترین صدمه به محل جدید منتقل شوند. در ادامه برخی نکات مهم در اسباب کشی گیاهان و گل های آپارتمانی برشمرده شده است.

 

اسباب کشی گیاهان و نکات مهم آن

با رعایت نکات زیر می توانید سبب سهولت در جابجایی گیاهان شوید:
دو ساعت قبل از حرکت ماشین اسباب کشی به گلدان ها آب دهید.
خاک گلدان ها نباید خشک و یا بیش از حد گِل و شُل باشد.
گلدان های بزرگ را به همان صورت در ماشین اسباب کشی قرار دهید به گونه ای که خطر افتادن چیزی روی آن نباشد. گلدان های کوچک را می توانید درون کارتن یا جعبه ای بچینید و داخل هر گلدان چوبی بلند به ارتفاع گل فرو کنید و گل را با نخ به چوب ببندید. روی جعبه منافذی برای تنفس گیاهان ایجاد نمایید. در اسباب کشی گیاهان گلدان های ریز و فانتزی را در جعبه های محکم و مناسبی قرار دهید و مطمئن شوید جای آنها در جعبه محکم است. فضای خالی بین گلدانها را با روزنامه پر کنید تا تکان نخورند.
در کارتن یا جعبه گیاه را فقط در زمان بارگیری ببندید. گلدان های بزرگ را پیش از اسباب کشی در محل امنی قرار دهید و در هنگام بارگیری آنها را به دقت داخل ماشین حمل بار قرار دهید تا آسیب نبیند، زیرا روش دیگری برای  اتوبار و اسباب کشی گیاهان در این مدلها و حمل این نوع گلدان ها وجود ندارد.

بهترین زمان برای اسباب کشی گیاهان

اسباب کشی گیاهان آخرین مرحله اسباب کشی است.
گلدان ها را در آخرین مرحله اسباب کشی در ماشین باربری قرار دهید.
همچنین اولین چیزی که از ماشین باربری خارج می شود نیز گیاهان هستند.
در هنگام چیدن گلدان ها در ماشین اسباب کشی حتما بین گلدان ها را با روزنامه و کاغذ بپوشانید. تکانهای ماشین باربری در هنگام حرکت ممکن است آسیب های جدی به گیاهان بلند وارد کند. در صورت ممکن آنها را به وسیله بندهای نازک به جایی متصل کنید. برای باربری بین شهری و اسباب کشی از یک شهر به شهر دیگر زمانی را انتخاب کنید که اثر آفتاب یا سرما داخل ماشین باربری به کمترین میزان خود برسد. در اسباب کشی به خصوص اسباب کشی گیاهان با شرکت معتبر باربری تماس بگیرید. شرکت اسباب کشی باید دارای نشان استاندارد و مجوز رسمی باشد و سرویس های مناسبی برای اثاث کشی و اتوبار ارائه نمایند.
اتوبار و باربری اطلس بار با:

  • بهترین تجهیزات بسته بندی
  • ماشین های باربری ویژه
  • ارائه خدمات شبانه روزی
  • ارائه ویژه ترین خدمات در تهران و خدمات باربری بین شهری
  • بیمه باربری

آماده سرویس دهی در زمینه حمل بار و باربری بین شهری و درون شهری می باشد.