مقالات

اسباب کشی افراد سالمند

اسباب کشی افراد سالمند

اسباب کشی با سالمندان کاری دشوار است که سبب می‌شود در زمان اسباب کشی نیاز به تلاش و مدیریت بیشتر داشته باشید. جایجایی و نقل مکان همواره با استرس زیادی همراه است برای تمامی سنین ولی این اتفاق برای افراد سالمند به شدت بیشتر می‌باشد. اسباب کشی برای افراد سالمند به این دلیل سخت است که دیگر هیجان دوران جوانی‌شان را ندارند. در صورتی که قرار باشد این افراد از دیگر اعضای خانواده خود جدا شوند، میزان این استرس ازایش خواهد یافت. جدا شدن از خانه قدیمی و مهاجرت به خانه‌ای جدید قطعا برای هرکسی می‌تواند دشوار باشد. برای اسباب کشی راحت با سالمندان لازم است تا این عزیزان را درک کنید، صبور باشید و همچنین می‌وانید مطلب توصیه های قبل و بعد از جابجایی را مطالعه نمایید.

برای اسباب کشی راحت با سالمندان مهربان باشید

داشتن مهربانی و ملاحظه در رفتار با سالمندان در حین اسباب کشی به کاهش میزان استرس این عزیزان کمک می‎‌نماید. اجازه دهید احساس مهم بودن داشته باشند. می‌توانید در بسته بندی وسایل و کارهای سبک از آنها کمک بگیرید. اصلا از کار آن ها ایراد نگیرید. ایجاد تغییر نگرش در چنین افرادی کاری است بس دشوار. به هیچ عنوان وسایلی که به آن ها دلبستگی دارند را دور نریزید. جابجایی برای همه یک تغییر بزرگ است. پس بهتر است بدخلقی و بداخلاقی را کنار بگذارید.به شیوه آن‌ها در بسته بندی و حمل وسایل منزلشان احترام بگذارید. اگر به چیزی دل‌بستگی خاصی دارند سعی نکنید آن وسیله را به هر قیمتی دور بریزید. توجه نمایید که آن‌ها صاحب‌اختیار واقعی هستند. باید مدیریت کار را بر عهده بگیرند. شما می‌توانید به آن‌ها مشاوره و آگاهی در زمینه‌های مختلف مثل استخدام یک شرکت باربری خوب برای اسباب کشی یا روش‌های بسته بندی و انتخاب وسایل برای بسته بندی و … دهید.

وسایل را با آنها مرتب کنید

لازم است تا در اسباب کشی با سالمندان آنها را با نحوه مرتب کردن اثاثیه آشنا نمایید. لازم است تا با روش‌های مختلف ذخیره سازی آشنا شوند. به هیچ عنوان به اجبار نخواهید که از وسایل‌شان دل بکنند. سالمندان نیز مانند همه‌ی ما می‌خواهند وسایلی را که لزوماً زیاد از آن استفاده نمی‌کنند و یا وسایلی که همیشه استفاده می‌کنند را نگه دارند. به آن‌ها بگوئید بهتر است که چه وسایلی را دور بریزید. چه وسایلی را به خیریه اهدا کنید. اگر در خانه‌ی جدید جایی برای وسیله‌ی محبوب و موردعلاقه‌شان نیست. پیشنهاد دهید که یکی از فرزندان از آن نگه‌داری می‌کند.

چیدمان خانه جدید با سالمندان

در زمان اسباب کشی با سالمندان لازم است تا برای چیدمان خانه جدید از آنها نظر بپرسید. برای آشنایی هرچه بیشتر با سلیقه این عزیزان لازم است تا به چیدمان خانه قدیمی‌شان توجه کنید. لازم است تا به؛

  • محل قرار گرفتن تخت و کمدها
  • محل نصب عکس‌های خانوادگی
  • جای اثاثیه آشپزخانه و … توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید.

انجام این کارها در اسباب کشی افراد سالمند باعث می‌شود تا آن‌ها در خانه‌ی جدید احساس راحتی بیشتری داشته باشند. وسایل آشپزخانه را طوری بچینید که آن‌ها به‌راحتی بتوانند وسایل موردنیازشان را پیدا کنند.

برنامه زمانی صحیح داشته باشید

افراد سالمند توانایی انجام کارهای سخت و یا کار در مدت‌زمان طولانی را ندارند. زود خسته می‌شوند این نکته را در نظر داشته باشید. زمان کافی برای انجام اموری مثل جمع‌آوری و بسته بندی وسایل اختصاص دهید. در این حین به حفظ سلامتی افراد سالمند در جابجایی نیز توجه کافی داشته باشید.مراقب سلامت آنها باشید. اگر آن‎ها داروی خاصی مصرف می‌کنند حتماً آن را به همراه دیگر وسایل ضروری‎شان در یک جعبه همیشه در دسترس داشته باشید. تا اگر در طول جابجایی به آن نیاز شد بتوانند از آن استفاده کنند.

بررسی ویژگی‌های خانه در اثاث کشی با افراد سالخورده

بهتر است قبل از اثاث کشی با افراد سالخورده از متراژ خانه‌ی جدید باخبر شوید. در صورتی که قرار است به خانه‌ای کوچک‌تر مهاجرت کنند، لازم است تا با آنها مشورت کرده و رضایت آنها را به دست آورید. در مورد وسایلی که قرار است به خانه جدید منتل شوند با آنها مشورت کنید. حتما چیدمان اثاثیه باید براساس سلیقه و نیاز آنها صورت گیرد.

مهم‌ترین نکات در اسباب کشی افراد سالمند

یکی از نکات بسیار مهم در اسباب کشی با افراد سالمند این است مکه قبل از جابجایی و اسباب کشی لازم است تا حتما در ارتباط با نظرات و انتظاراتشان با آنها صحبت کنید.تمامی برنامه‌های زمانی باید با هماهنگی انها انجام شود. حتما محلی برای استراحت آنها در نظر بگیرید. چراکه ممکن است جابجایی زمان زیادی بخواهد و نباید در این زمان اذیت شوند.

خدمات اسباب کشی سالمندان با باربری اطلس بار

ما در شرکت باربری اطلس بار، به‌عنوان بهترین باربری در تهران در خدمت شما عزیزان هستیم. ما می‌توانیم تا بهترین خدمات اسباب کشی سالمندان را به این عزیزان ارائه نماییم. حمل اثایثه سنگین، بسته بندی تمامی اثاثیه و چیدمان آنها در خانه جدید با توجه به سلیقه این عزیزان از تخصص‌های ما می‌باشد. شما عزیزان نیز اگر قصد انجام اسباب کشی برای پدر و مادر و یا نزدیکان سالمند خود دارید و فرصت کافی ندارید، می‌توانید تمامی امور را به ما در این شرکت حمل و نقل محول کنید.