مقالات

بسته بندی چرخ خیاطی در اسباب کشی و جابجایی

بسته بندی چرخ خیاطی در اسباب کشی و جابجایی

نوبت به حمل و بسته بندی چرخ خیاطی برای اسباب کشی منزل می‌رسد.به نظر شما چطور چرخ خیاطی را بسته بندی کنیم؟ احتمالاً شما نیز یک چرخ خیاطی در منزل خود دارید که یا آن را استفاده می‎کنید و یا مثل بسیاری از خانم‎ها ‎‎تنها‎‎ گوشه ای از منزل را به آن اختصاص داده‌اید. چرخ خیاطی زمانی اهمیت پیدا می‎کند که قصد جابجا کردن اسباب منزل را داشته باشید. اما چطور می‎توان چرخ خیاطی را بدون آسیب به خانه جدید انتقال داد. در اینجا راهکاری برای بسته بندی ایمن چرخ‌های خیاطی و حمل آن‌ها ارائه می‎دهیم.

برای بسته بندی چرخ خیاطی خود شما دو راه پیش رو دارید:
1 بسته بندی اصلی را در اختیار دارید بنابراین می‎توانید به‌سادگی چرخ خیاطی را در بسته بندی اصلی خود قرار دهید.
2 بسته بندی اصلی را در اختیار ندارید بنابراین باید به دنبال تجهیزات بسته بندی مناسب برای آن باشید.

اشیای جانبی را باز کنید

اما پیش از هر کاری لازم است که برای حمل و بسته بندی چرخ خیاطی ابتدا اشیا و تجهیزات جانبی آن مثل سوزن, دسته چرخ , پدال , ماسوره و … را جدا کنید و آن‌ها به‌صورت مجزا بسته بندی کنید. زیرا احتمال باز شدن و افتادن آن‎ها‎‎ درطول جابجایی اثاثیه زیاد است ضمن اینکه وجود این اشیا کار بسته بندی چرخ خیاطی شما را دشوارتر می‎نماید. چرخ را از برق بکشید و با برس گردگیری، گوش پاک‎کن یا پارچه نرم ابتدا آن را تمیز کنید. سپس آماده یک بسته بندی هیجان‌انگیز باشید. بزرگ‌ترین اشتباه یک بسته بندی نامناسب این است که چرخ را بدون هیچ محافظتی در داخل جعبه قرار دهید. پوشش محافظت‌کننده داخل جعبه کمک می‎کند تا دستگاه در محل آن ثابت نگه داشته شود و مانع از آسیب به دستگاه گردد.
برای قرار دادن چرخ ابتدا تجهیزات جانبی آن را باز کنید.
و سپس وسایل بسته بندی مورد نیاز از جمله:

  • چسب
  • پلاستیک حباب‌دار
  • کارتن و جعبه مناسب

را در دسترس خود قرار دهید.

حمل و بسته بندی چرخ خیاطی در بسته بندی اصلی

اگر پایه چرخ سالم باشد می‎توانید به‌سادگی آن را در جعبه اصلی آن قرار دهید و درب آن را ببندید اما درصورتی‌که پایه چرخ مشکل داشته باشند، قسمت پایه و زیر چرخ را پر کنید و با پلاستیک‌های حباب‌دار آن را بسته بندی کنید. توجه کنید که پایه باید به‌صورت کامل توسط پلاستیک‌های حباب‌دار پوشش داده شوند.

این مرحله را در تصویر زیر می‎توانید مشاهده کنید. کاملاً مطمئن باشید که دستگاه و پایه به‌خوبی محافظت می‎شوند. به این معنی که لولای پایه به‌درستی کار می‎کند بیشتر دستگاه‎ها ‎‎از این قسمت آسیب می‎بینند بنابراین دقت کنید که حتماً پایه به دستگاه محکم شده باشد. پس‌ازآن از یک پوشش ضخیم و مناسب مثل بسته بندی پالت استفاده کنید که ضخیم‌تر و محکم‌تر بوده و به‌صورت یک لایه اضافی برای کمک به نگه داشتن تجهیزات جانبی در جایشان به کار می‎رود.
خود چرخ را با پلاستیک حباب‌دار به‌طور کامل بپوشانید.معمولاً چرخ‎ها ‎‎دارای یک جعبه چوبی مطمئن هستند. پس از بسته بندی چرخ درب چوبی آن را ببنید و روی درب آن را نیز با پلاستیک حباب‌دار بپوشانید.

چرخ را با جعبه چوبی آن داخل جعبه قرار دهید. می‎توانید یک بالشتک بزرگ و نرم برای محافظت بیشتر روی چرخ قرار دهید. سپس درب جعبه را ببندید. برای پر کردن فضای اطراف چرخ که خالی است می‎توانید از تکه‌های پارچه یا روزنامه, فوم , یونولیت و … استفاده کنید.
همان‌طور که گفتیم اشیای جانبی چرخ را به‌صورت جداگانه از آن بسته بندی کنید.

حمل و بسته بندی چرخ خیاطی زمانی که بسته بندی اصلی را ندارید

برای حمل و بسته بندی چرخ خیاطی بدون جعبه اصلی ما به دو جعبه برای حمل و بسته بندی چرخ خیاطی نیاز داریم. یک جعبه کاملاً اندازه چرخ و جعبه بسته بندی دیگر کمی بزرگ‌تر از چرخ باشد. پس‌ازآن مقداری فوم نرم و لایه‌ای از پارچه را در کف جعبه کوچک‌تر قرار دهید. روش پیچیدن چرخ و پایه آن در پلاستیک حباب‌دار مثل مرحله قبل است. با این تفاوت که شما جعبه چوبی چرخ را ندارید. سپس چرخ بسته بندی شده را در جعبه‌ای که با پوشش مناسب مثل پارچه یا فوم پوشانده شده است جایگذاری نمایید.
درب جعبه کوچک‌تر را کاملاً محکم کنید.
و با چسب دور آن را بپوشانید سپس آن را داخل جعبه بزرگ‌تر قرار دهید
درحالی‌که کف کارتن حمل بار بزرگ‌تر با مواد محافظت‌کننده‌ای که در دسترس دارید پوشیده شده است.
روی سطح جعبه را نیز با مواد محافظت‌کننده بپوشانید.
و سپس درب جعبه دوم را ببندید و محکم کنید.
این روش بسته بندی وسایل دوگانه یا دابل نام دارد.
که برای حمل و بسته بندی چرخ خیاطی بدون باکس اصلی مورداستفاده است.

بسته بندی چرخ خیاطی بدون پایه اصلی

نکته مهم در حمل و بسته بندی چرخ خیاطی که پایه آن شکسته و قابل بسته بندی نیست این است که چرخ را به‌صورت خوابیده درون کارتن اسباب کشی قرار دهید. اما پیش از آن چرخ را با پلاستیک حباب‌دار بپوشانید و داخل جعبه باربری با پوشش مناسب قرار دهید. برای این کار همچنین می‎توانید از بسته بندی دابل نیز استفاده کنید که محافظت بیشتری به دنبال دارد.