مقالات

جابجایی اسباب منزل

جابجایی اسباب منزل

حتی اگر جابجایی اثاث منزل سخت ترین و پرکاربرد ترین کار در زندگی شما نیست، هنگام آماده شدن برای جابجایی اثاث خانه، نیاز به کمک همیشه هست، پیدا کردن شرکت های اسباب کشی خوب، بخش مهمی از روند جابجایی است. چرا؟ خیلی ساده است به این دلیل که کار با متخصصان با تجربه و قابل اطمینان، جابجایی آسان و بدون دردسر را تضمین می کند، در حالی که استفاده ازخدمات غیر قابل اطمینان، اسباب کشی به احتمال زیاد به یک کابوس تبدیل می شود. با این حال انتخاب شرکت باربری مناسب برای جابجایی آسان نیست – مگر اینکه شما توصیه های قابل اعتماد داشته باشید، شما باید یک تحقیق دقیق انجام دهید (خواندن نظرات دیگر مشتریان، ارتباط با چندین شرکت معتبر، تأیید مشروعیت شرکت، برآورد هزینه ها، و غیره) به منظور پیدا کردن بهترین شرکت حمل بار خیلی مهم است.
این کار زمان می برد و نیاز به توجه و هشیاری دارد

(به طوری که شما در معرض صدمات کلاهبرداران قرار نگیرید).

اگر زمان یا توانایی کافی برای تحقیق دقیق ندارید، می توانید با یک گزینه ساده تر پیش بروید – یک فرم درخواست شرکت باربری را به صورت آنلاین پر کنید (فقط 60 ثانیه طول می کشد) برای تماس با چندین شرکت مختلف اتوبار و جابجایی اثاث منزل و دیدن آنچه آنها باید ارائه دهند.  شرکت های باربری معتبر و یا کارگزاران اسباب کشی. شما باید به هر حال به طور تصادفی و یا از طریق روند تحقیق یک شرکت را انتخاب کنید. یا می توانید مستقیما با یک کارگزار اسباب کشی تماس بگیرید که به شما کمک می کند جابجایی اثاث منزل تان را سریع و آسان انجام دهید.

کارگزار اسباب کشی چیست؟

کارگزاران اسباب کشی به عنوان واسطه بین شرکت های باربری و اتوبار و افراد نیازمند خدمات باربری عمل می کنند. آنها فرایند حمل و نقل کالاهای خانگی را ترتیب می دهند، اما بسته بندی، حمل و نقل، ذخیره سازی، جابجایی اثاث منزل یا هر جنبه دیگری از روند انتقال را انجام نمی دهند. بنابراین، کارگزاران اسباب کشی، عمدتا تیم های فروش هستند که کتاب را حرکت می دهند و آن را به یک فروشنده واقعی فروش می رسانند – آنها اطلاعات لازم را از فردی که در حال جابجایی اثاث منزل به خانه دیگری است دریافت کرده و درخواست آنها را برای انتقال  به شرکت های حمل اثاث  در شبکه خود می دهند.

کارگزاران قیمت باربری برآورد می کنند
و از مشتریان هزینه را دریافت می کنند
آنها برای اثاث کشی برنامه ریزی می کنند،
اما خودشان این کار را انجام نمی دهند.

کارگزاران اسباب کشی مجوزهای لازم را اخذ کنند و تنها می توانند با شرکت هایی که در مجموعه آنها ثبت نام می کنند کار کنند. آنها نیاز به توافق نامه های کتبی با شرکت های باربری برای برآورد تخفیف تعرفه های جابجایی اثاث منزل دارند و جابجایی واقعی را انجام می دهند. به عبارت ساده، یک کارگزار اثاث کشی یک عامل است که یک مشتری را با یک شرکت اتوبار و باربری متصل می کند.
خدمات آنها کارآمد و راحت هستند و زمان زیادی را از مشتری صرفه جویی می کنند.

تفاوت بین یک کارگزار اسباب کشی و یک شرکت اسباب کشی چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، یک کارگزار اسباب کشی انجام دهنده واقعی نیست
و مجوز حمل و جابجایی اثاث منزل را ندارد.
آنها کامیون حمل اثاثیه، وسایل حمل و نقل یا وسایل بسته بندی را ندارند
و کارکنان حرفه ای برای حمل بار را نیز ندارند.
بیشتر کارکنان مسئولیت کالاهای مشتریان خود را نمی پذیرند.

از سوی دیگر، شرکت های باربری، حمل کننده وسایل و انجام دهنده جابجایی اثاث منزل هستند.
آنها کامیون حمل اثاث و تمام تجهیزات تخصصی جابجایی مورد نیاز برای انجام حرکت ایمن و کارآمد را دارند. پرسنل شرکت های اتوبار متخصصان تمام وقت هستند، آموزش داده شده و واجد شرایط برای اداره انواع سناریوهای نقل مکان هستند. باربری های حرفه ای دو گزینه متضاد مختلف را برای مشتریان خود ارائه می دهند
حفاظت از ارزش کامل
و حفاظت از ارزش آزاد شده.

مزایای استفاده از کارگزار اسباب کشی

بزرگترین مزایای کار با یک شرکت برون سازمانی، نتیجه مستقیم از تفاوت بین شرکت های اتوبار و کارگزاران اسباب کشی است:

انعطاف پذیری بیشتر
بر خلاف شرکت های حمل بار که برای مسیر خاصی کار می کنند
و تعداد محدودی از کامیون های جابجایی اثاث منزل و متخصصان باربری را دارند
(بنابراین می توانند تعداد محدودی از کارهای جابجایی را انجام دهند)
کارگزاران باربری به شبکه های بزرگ شرکت های باربری دسترسی دارند

(به طوری که می توانند هر نوع شرکت و هر جابجایی مورد نیاز یک مشتری را ممکن سازند)
صرف نظر از زمان و مسافت نهایی اسباب کشی، مقصد نهایی و شرایط خاص جابجایی اثاث منزل ، کارگزار اسباب کشی برای پیدا کردن یک شرکت باربری معتبر که می تواند این کار را برای شما انجام دهد همیشه آماده است.
یک واسطه خوب ، سطح انعطاف پذیری بیشتری نسبت به یک شرکت جابجایی اثاث منزل را ارائه می دهد
و می تواند با نیازها و انتظارات شما در جابجایی اثاث منزل بیشتر مناسب باشد.

راندمان بیشتر در جابجایی اثاث منزل

بسیاری از شرکت های حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل (به خصوص شرکت های کوچک) نمی توانند تمام خدماتی که مشتریان نیاز دارند (مخصوصا در هنگام باربری بین شهری یا بین المللی) ارائه دهند – حتی اگر یک شرکت مدرن برای جابجایی اثاث منزل را پیدا کرده اید، احتمالا نیاز به پیدا کردن موردهای مختلف برای حمل حیوانات خانگی، یک شرکت حمل و نقل حمل و نقل جداگانه برای حمل ماشین خود، یک متخصص برای مراقبت از اقلام خاص مانند پیانو، میزهای بیلیارد و یا عتیقه های ظریف، و غیره دارید و باید زمان و تلاش زیادی صرف کنید تا به دنبال چندین شرکت حمل و نقل مختلف، تحقیق در مورد آنها، انتخاب مناسب و تایید جزئیات حرکت خود با هر یک از آنها باشید.

از سوی دیگر، کارگزار اسباب کشی، تمام این تحقیقات گسترده را برای شما انجام خواهد داد
و شما را با یک یا چند شرکت معتبر متحد می کند که تمام خدمات مورد نیاز شما را فراهم نمایند؛
ایمنی بیشتر
همان طور که قبلا ذکر شد، کارگزاران اسباب کشی مجبورند از تنها از شرکت های حمل بار مجاز استفاده کنند. علاوه بر این، آنها با شرکت هایی که سابقه خدمات بد به مشتری را دارد قرارداد همکاری امضا نخواهند کرد. بنابراین، خطر تقلب و کلاهبرداری در هنگام استفاده از خدمات کارگزار اسباب کشی بسیار کم است.
به طور خلاصه
کارگزاران اسباب کشی راحتی و کارایی را فراهم می کنند و زمان زیادی را صرف مشتریان می نمایند.

معایب استفاده از کارگزار اسباب کشی در جابجایی اثاث منزل

البته، یک سکه همیشه دو رو دارد، بنابراین کار با کارگزار اسباب کشی دارای اشکالاتی نیز هست:
هزینه های اضافه
کار با واسطه یا کارگزار اسباب کشی به این معنی است که شما باید یک فرد دیگر را برای دستیابی به کمک  در جابجایی اثاث منزل  به کار بگیرید. گاهی اوقات کارگزاران حتی هزینه های جداگانه ای را از مشتری دریافت می کنند، اما به عنوان هزینه برای تنظیم برنامه های جابجایی اثاث منزل تلقی می شود؛
برآوردهای نادرست
کارگزاران معمولا به صورت آنلاین یا تلفنی هزینه ها را تخمین می زنند.
چنین تخمین هایی هرگز نمی تواند دقیق باشد

به منظور ارزیابی دقیق هزینه جابجایی اثاث منزل ، شرکت ها باید اقلامی را که مایل به نقل مکان آنها هستید را مشاهده کنند (به طوری که وزن و شرایط مربوط به جابجایی اثاث منزل را ارزیابی کنند)، ویژگی های مکان جمع آوری و مکان تحویل (به طوری که آنها می توانند هر مشکلی و موانع ممکن و خدمات اضافی مورد نیاز را در نظر بگیرند)، و در مورد تنظیمات و الزامات شخصی شما با شما صحبت کنند – همه این عوامل بر هزینه نهایی جابجایی اثاث منزل اثر می کنند و در پایان تفاوت های زیادی با مبلغ ارزیابی شده وجود خواهد داشت. بنابراین، هنگامی که با کارگزار اسباب کشی کار می کنید، ممکن است تصور کنید که هزینه باربری بسیار پایین تر از قیمت واقعی است که باید برای جابجایی اثاث منزل خود پرداخت کنید؛

هیچ گزینه ای برای انتخاب وجود ندارد

کارگزار برای شما یک شرکت انتخاب می کند
(و اغلب شرکتی است که بهترین پیشنهاد مالی را ارائه می دهد)
بنابراین شما هیچ فرصتی برای تحقیق و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید به آنها اعتماد کنید یا نه ندارید. شما حتی ممکن است شخصا قادر به صحبت با شرکت مربوطه نباشید که به جابجایی اثاث منزل شما رسیدگی می کند تا از آنها سوال کنید و یا مسائل و نگرانی ها را روشن کنند؛
مسائل مربوط به مسئولیت
اگر کاری به اشتباه انجام شود، شما کنترل بسیار کمی از وضعیت و گزینه های بسیار کمی برای حل مشکل پیدا خواهید کرد – یک کارگزار مسئولیت ایمنی در جابجایی اثاث منزل شما را نمی پذیرد. در صورتی که برخی از اقلام شما در حین حمل و نقل آسیب دیده یا از بین رفته باشند، کارگزار به سادگی به شما می گوید که این مسئله را با شرکت اسباب کشی مطرح کنید که ممکن است ادعای شما را بپذیرند یا نه.

چیزهایی که هنگام کار با کارگزاران باید بدانید

در هنگام کار با کارگزاران برای جابجایی اثاث منزل به شما توصیه می شود:
اطمینان حاصل کنید که آنها کسب و کار مشروع دارند، و دارای مجوز می باشند؛
اطمینان حاصل کنید که آنها مکان فیزیکی دارند و این واقعیت که آنها کارگزاران اسباب کشی هستند،
و نه یک شرکت حمل بار
درخواست لیستی از شرکت های باربری که با آنها کار می کنند داشته باشید
(به طوری که می توانید از آنها را در صورت تمایل تحقیق کنید)
درخواست یک نسخه از کتابچه حقوق و مسئولیت های شما
(کارگزاران باید این اسناد را به شما ارائه نمایند تا از حقوق خود مطلع شوید )؛
درخواست کنید که شرکت باربری انتخاب شده توسط کارگزار برای انجام جابجایی اثاث منزل شما، یک بررسی در مورد وسایل تان انجام دهد و یک برآورد دقیق از هزینه جابجایی اثاث منزل داشته باشد.
خوب است به یاد داشته باشید:

صرف نظر از تفاوت های آنها، هر دو شرکت مجری و کارگزار می توانند جابجایی موفق را تضمین کنند فقط مطمئن شوید که شما می دانید که آیا شما در حال حاضر با یک شرکت واقعی کار می کنید یا یک کارگزا
به طوری که شما می دانید چه انتظاراتی باید داشته باشید تا بهترین جابجایی اثاث منزل را داشته باشید.