کامیون اسباب کشی و انواع ماشین باربری

انتخاب درست و صحیح کامیون اسباب کشی و حمل اثاثیه باعث می‌شود تا حجم بسیار زیادی از دغدغه‌ها در باربری اسباب کشی تهران کم شود. انتخاب دقیق ماشین برای اسباب کشی و حمل بار بین شهری و نقاط مختلف در شهر بسیار حائز اهمیت است.

چراکه اگر تعداد ماشین اسباب کشی و ماشین باربری کم باشد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و هم چنین اگر تعداد کامیون حمل اثاثیه منزل زیاد باشد، با توجه به قیمت کامیون اسباب کشی، هزینه‌های اضافه برای شما در بر خواهد داشت. پس حتما قبل از باربری اسباب کشی در انتخاب تعداد دقیق ماشین‌ حمل بار و باربری با افراد متخصص و حرفه‌ای مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و دچار مشکلات بعد از آن نشوید.

از طرفی ابعاد کامیون اسباب کشی نیز از دیگر نکات مهم است که در زمان حمل بار با کامیون باید در نظر گرفت. شما باید براساس میزان وسایل خود، یکی از انواع ماشین باربری نظیر ماشین باربری بزرگ، ماشین باربری کوچک، ماشین باربری ایسوزو، وانت بار و ... را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

ماشین باربری و کامیون اسباب کشی

نکات مهم در زمان انتخاب ماشین اسباب کشی

در ادامه نکات بسیار مهمی برای انتخاب نوع کامیون اثاث کشی در میان انواع ماشین اسباب کشی را به شما ارائه می‌دهیم:

ابعاد کامیون اسباب کشی

انواع ماشین باربری با توجه به اندازه خود بهترین حمل بار را انجام می‌دهند. فضای اتاق ماشین‌ های باربری بر اساس متر مکعب می‌باشد و این فضا شامل تمام فضای باز منطقه ذخیره سازی بار در کامیون از کف تا سقف است.

یکی از نکات مهمی که باید رعایت شود، پر کردن اصولی فضای اتاق کامیون برای اسباب کشی است. افراد معمولی به ندرت می‌توانند کامیون و ماشین باربری را به صورت اصولی پر کنند. درواقع برای پر کردن اصولی و درست ماشین کامیون بزرگ در حال بارگیری نیاز به کارگر اسباب کشی مجرب و کامیون اثاث کشی مناسب است.

به همین دلیل انتخاب ماشین حمل اثاثیه منزل در یک اثاث کشی و باربری اسباب منزل موفقیت آمیز است. برای انتخاب درست ابعاد و اندازه‌های انواع ماشین های اسباب کشی با شرکت‌های اجاره دهنده ماشین حمل بار مشورت کنید. این شرکت‌ها میزان اموال شما را بررسی می‌کنند و بر اساس آن ماشین باربری اعم از ماشین باربری کوچک، ماشین باربری بزرگ و انواع ماشین اسباب کشی سبک و سنگین را به شما اجاره می‌دهند.

انتخاب انواع ماشین های اسباب کشی بر اساس میزان اموال شما

آژانس‌های اجاره کامیون و ماشین اسباب کشی به سادگی می‌توانند نیاز شما را با توجه به میزان واقعی بار و اثاثیه شما در انتخاب کامیون حمل اثاثیه تشخیص دهند.

به عنوان مثال یک ماشین باربری اسباب کشی 20 فوت مکعبی وسایل سه اتاق را در خود جای میدهد. اما توجه داشته باشید که این میزان تقریبی است و میزان وسایل موجود در اتاق‌ها در انتخاب کامیون اثاث کشی تاثیرگذار هستند. تنها باید با توجه به مقدار وسایل آن اتاق نوع کامیون حمل بار را تعیین کرد. این تعیین بر اساس حداقل فضای ذخیره سازی بار برای هر اتاق مانند یک دست مبلمان، صندلی و میز برای اتاق نشیمن است.

اما اگر وسایل شما بیشتر از این باشد چه باید کرد؟ برای مثال اگر شما دو دست مبلمان بزرگ و دو عدد از وسایل بزرگ دیگر دارید باید چه نوع ماشین اثاث کشی انتخاب کنید؟ یا برای حمل یک دست مبلمان بدون میزناهارخوری چطور می‌توانید نوع ماشین باربری را انتخاب کنید؟

با وجود این تفاوت‌ها باید تعداد اتاق‌هایی که برای یک کامیون حمل اثاثیه منزل اندازه گرفته‌اید را تا حد زیادی کاهش یا افزایش دهید. همچنین وسایل خود را در مقایسه با آنچه از شرکت اتوبار و اجاره کامیون حمل منزل استفاده می‌کنید باید در نظر بگیرید و بهترین کامیون حمل بار و ماشین برای اسباب کشی را انتخاب کنید.

کرایه انواع ماشین های اسباب کشی

قیمت کامیون اسباب کشی و اجاره کامیون برای جابجایی اسباب منزل یا محل کار باید به اندازه و مناسب باشد. اما این کار ساده نیست و عدم انتخاب صحیح کامیون حمل اثاثیه منزل موجب یک فاجعه در اثاث کشی و حمل بار بین شهری می‌شود.

به عنوان مثال اگر یک کامیون اثاث کشی را با فضای ذخیره سازی کمتر نسبت به میزان وسایل و نوع اموالتان انتخاب کنید، باید کامیون را تخلیه کنید و یک ماشین اثاث کشی  بزرگتر برای اثاث کشی اجاره کنید. در این حالت باید خسارت زمان از دست رفته کامیون کوچک را جبران کنید و یا اینکه چندین بار برای جابجایی وسایل با ماشین باربری کوچک در رفت و آمد باشید.

همچنین می‌توانید چند راهکار دشوار را انتخاب کنید و انجام دهید. برای مثال می‌توانید برخی از موارد که لزوم کمتری برای حمل بار با کامیون به خانه جدید دارند را حذف کنید. علاوه بر این برعکس این مشکل ممکن است رخ دهد.

برای مثال ممکن است یک ماشین کامیون بزرگ در حال بارگیری را با فضای بیش از حد بزرگ‌تر نسبت به میزان وسایلتان انتخاب کنید. در این صورت زمانی که به مقصد می‌رسید متوجه می‌شوید که همه چیز آسیب دیده و شکسته شده است.

دیگر نکات مهم برای انتخاب کامیون اسباب کشی تهران

برای اینکه یک کامیون مناسب را انتخاب کنید باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • نوع بار و اثاثیه که شامل بارهای سنگین، سبک و نیمه سنگین می‌شود.
  • مسافت بین مبدا و مقصد از نکات مهم برای انتخاب انواع ماشین های اسباب کشی است.
  • جابجایی درون شهری و بین شهری، زمان تحویل بار و نوع مسیر و جاده از مبدا تا مقصد برای انتخاب ماشین اثاث کشی اهمیت زیادی دارند.
  • و….

اگر قصد باربری به شهرستان را دارید و مسافت اسباب کشی طولانی است از انواع ماشین اسباب کشی که سرپوشیده هستند برای حمل بار و اثاثیه استفاده کنید. این کار امنیت بار شما را به میزان زیادی افزایش داده و راننده با اطمینان بیشتری می‌تواند بر روی رانندگی تمرکز کند.

چگونه کامیون حمل اثاثیه را اندازه گیری کنیم؟

برای این کار باید بدانید که برای هر اتاق تقریبا 3 فوت مکعب فضا اختصاص داده شده است. باتوجه به این تخمین یک کامیون 24 کیلوگرمی باید بتواند فضای کافی برای ذخیره سازی و بارگیری 8 اتاق دارای وسایل کامل و مورد نیاز را تامین کند.

البته این اندازه‌گیری تقریبی است و باید یکبار دیگر قبل از اجاره کامیون برای اسباب کشی بخش عمده‌ای از اقلام خود را تعیین کنید. سعی کنید یک کامیون حمل اثاثیه که کمی ببشتر از برآورد شما است را اجاره کنید تا  اسباب کشی وسایل شما با تنش کمتر انجام شود.

انواع ماشین های باربری و ظرفیت حمل بار آن ها

برای جابجایی اثاثیه منزل باید از سه نوع کامیون اسباب کشی تهران استفاده کرد که عبارتند از:

  • انواع ماشین باری سبک که برای حمل بار و اثاثیه منزل و بارهای سبک که شامل وانت، وانت پراید و وانت نیسان می‌شود، مناسب هستند.
  • ماشین‌های نیمه سنگین برای حمل اثاثیه نیمه سنگین و سبک که شامل کامیون، خاور، هیوندا، ماشین باربری ایسوزو و کامیونت هستند، مناسب می‌باشند. کامیون‌های تندرو برای باربری بیرون شهری و کامیون‌های کندرو مانند خاور برای باربری درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • و ماشین‌های سنگین اعم از تریلی، ترانزیت، 10 تن، کفی، ترانزیت یخچالی، 20 تُن، چادری سه محور، کفی، کُمپرسی، تریلی تانکر فاو (Faw) و… برای حمل اثاثیه و وسایل منزل یا محل کار که بسیار بزرگ هستند، کاربرد دارند.

البته باید توجه داشته باشید که ماشین‌های بزرگ برای تردد در شهر نیاز به مجوز دارند و اغلب برای حمل بار بین شهری درون جاده‌ها کاربرد دارند. اگر وسایل شما در حد یک ماشین اسباب کشی کوچک است نیازی نیست که یک کامیون حمل اثاثیه اجاره کنید و می‌توانید با صرف هزینه اندک، وسایل خود را با ماشین‌های کوچک باربری جابجا کنید.

چگونه بهترین انتخاب برای کامیون حمل اثاثیه داشته باشیم؟

یکی از جنبه‌های بسیار مهم در زمان اسباب کشی ایمن انتخاب درست و اصولی کامیون حمل بار و ماشین باربری اسباب کشی است. اگر ماشین حمل اثاثیه منزل انتخابی کوچک باشد ممکن است مثل یک کابوس حرکتی برای شما شود.

به همین خاطر در این حالت مجبور خواهید شد کامیون را به طور کامل بازپرداخت کنید تا آن را برای اندازه بعدی تغییر دهید یا ترتیب‌های جابجایی دیگری را برای مواردی که مناسب نیستند تنظیم کنید. این موضوع به خصوص زمانی که در حال اثاث کشی به شهرستان در سراسر کشور هستید بسیار ناخوشایند و گران قیمت برای شما تمام خواهد شد.

همیشه می‌توانید یک تریلر یا کامیون برای حمل اثاثیه اجاره کنید تا از این تجربه‌های ناخوشایند جلوگیری نمایید. برای اینکه بهترین انتخاب برای ماشین باربری اسباب کشی را داشته باشید، پاسخ به سوالات زیر برای شما مفید است:

  1. چه مقدار وسیله دارید؟
  2. تعداد اتاق‌ها چند تا است؟

ساده‌ترین کار، تعیین تعداد اتاق‌ها برای تعیین میزان بار است. اگر به اجاره کامیون حمل اثاثیه نیاز دارید می‌توانید با ما در شرکت اتوبار اطلس بار برای انتخاب ماشین مناسب مشورت کنید. شما عزیزان می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین ماشین‌ اسباب کشی را با بهترین قیمت از ما اجاره نمایید.

مشاوره رایگان انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ماشین باربری

برای دریافت مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین ماشین باربری و اسباب کشی خود و استعلام قیمت آن می‌توانید فرم زیر را پر نمایید. تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

رزرو خدمات