مقالات

نحوه بار زدن درست وسایل در ماشین باربری

نحوه بار زدن درست وسایل در ماشین باربری

چیدمان یا چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل در ماشین باربری یکی از مواردی است که باید در اسباب کشی های شخصی و یا اسباب کشی توسط شرکت های باربری مورد توجه قرار گیرد. یکی از نکات ایمنی در زمان جابجایی وسایل توسط ماشین ها و کامیون های حمل اثاثیه نحوه چیدمان درست آنها است. اگر وسایل و  اثاثیه شما در زمان بارگیری به داخل کامیون ها جان سالم به در برده اند اکنون نوبت چیدن آنها داخل این ماشین هاست. اگر وسیله نقلیه مناسبی برای این کار انتخاب کرده اید تا حدود زیادی به موفقیت نزدیک شده اید اکنون نوبت آن است که وسایل تان را به درستی بار ماشین نمایید تا به سلامتی بتوانید آن را به خانه جدید انتقال دهید.
برای چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل در ماشین باربری کافیست به نکات زیر توجه داشته باشید تا خطراتی که وسایل شما را در میان راه تهدید می کند به حداقل برسد.

نحوه بسته بندی وسایل

یکی از مواردی که در هر جابجایی اعم از وسایل منزل و یا هر کالای دیگری روش بسته بندی صحیح آن وسیله یا کالا می باشد. در صورتی که وسیله نیاز به جعبه یا کارتن داشته باشد بهتر است از کارتن مناسبی برای بسته بندی آن استفاده کنید. اگر وسیله شما شکستنی است داخل کارتن و کف آن را با چیزی مثل پارچه یا روزنامه بپوشانید تا از آن به خوبی محافظت نمایید همچنین خود وسیله مورد نظر نیز باید داخل کاغذ بسته بندی یا پلاستیک حباب دار پوشانده شود.
اگر وسیله مورد نظر شما نیازی به کارتن بسته بندی ندارد شما می توانید از پتو یا کاغذ یا پلاستیک حباب دار برای بسته بندی آن استفاده کنید تا بدنه کالای شما از آسیب محافظت شود. استفاده از کارتن های هم اندازه و هم سایز کمک بسیار بزرگی برای چینش اثاثیه داخل ماشین حمل بار می نماید زیرا این کار نظم و ترتیب بیشتری به اثاثیه شما می بخشد و کارتن ها راحت تر در کنار هم قرار داده می شوند.
توجه نمایید اگر بسته بندی اثاثیه را به خوبی انجام دهید و هر وسیله را به روش مناسب خود بسته بندی کنید به خودی خود می توانید چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل را به درستی داخل ماشین حمل بار انجام دهید و این کار برای شما بسیار ساده تر خواهد شد.

ابتدا چینش اثاثیه سنگین

پس از یک بسته بندی خوب و مناسب اکنون نوبت آن است که وسایل تان را داخل ماشین اسباب کشی بارگیری نمایید. نکته مهم در این مورد شروع کار با چینش اثاثیه سنگین منزل است. به این معنی که ابتدا وسایل سنگین و بزرگ را داخل ماشین بچینید و سپس به سراغ وسایل کوچکتر و کم حجم تر یا سبک تر بروید. زمانی که جای وسایل سنگین داخل ماشین باربری مشخص شود وسایل کم وزن تر به سادگی می تواند جای خود را پیدا کند. اگر بسته بندی وسایل تان را به خوبی انجام داده باشید نباید در این مرحل با مشکل خاصی مواجه شوید زیرا بسته بندی خود نیمی از کار چینش اثاثیه داخل ماشین حمل بار را انجام می دهد.
برای چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل به ترتیب از وسایل بزرگ به سمت وسایل کوچکتر بروید زیرا اگر ابتدا از وسایل کوچکتر شروع کنید در پایان خواهید دید که ماشین باربری با وسایل کوچک و سبک پرشده است و جایی برای وسایل بزرگ و سنگین باقی نمانده است. از این رو لازم است تا ابتدا با سنگین ترین وسایل و بزرگترین از نظر حجم و اندازه شروع کنید. یخچال , مبلمان بزرگ , ماشین لباسشویی , سرویس چوبی و … وسایلی هستند که می توانند در چینش اثاثیه داخل کامیون در اولویت قرار گیرند. بهتر است قبل از رسیدن کامیون از اثاثیه شبیه به هم را در کنار هم قرار دهید تا چینش وسایل وقت زیادی از شما نگیرد.
همچنین این کار باعث می شود تا کارگران سریع تر و راحت کار چیدن وسایل را انجام دهند.
شما می توانید وسایل سبک تر را روی، زیر و یا حتی داخل این وسایل سنگین جای دهید.

نحوه چینش اثاثیه داخل کامیون

برای چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل داخل کامیون حمل اثاث تنها لازم است چند نکته را رعایت کنید. یکی از نکات مهم میزان پر کردن ماشین باربری است. توجه کنید که ماشین باربری را تا انتهای آن پر نکنید زیرا شما باید به تخلیه ماشین نیز توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی وسایل را از داخل ماشین خارج کنید. همچنین فشرده شدن وسایل ممکن است باعث خراب شدن بسته بندی آنها و یا آسیب دیدن وسایل گردد.
افتادن وسایل مشکل دیگری است که شما در زمان تخلیه ممکن است با آن مواجه شوید. همچنین خالی بودن بیش از اندازه ماشین نیز می توانید باعث خراب شدن و صدمه دیدن وسایل شما شود. زیرا اصولا فضای خالی میان اثاثیه باعث حرکت کردن و تکان خوردن وسایل می شود و احتمال آسیب را افزایش می دهد. از این رو چینش اثاثیه بسته بندی شده منزل باید به نحوی باشد که از فشردگی و یا فضای خالی میان آنها خبری نباشد. منظور از نبود فضای خالی در ماشین باربری این نیست که شما جعبه ها و کارتن های بسته بندی را تا سقف ماشین روی هم بچینید.
این کار تخلیه وسایل را با مشکل مواجه می کند.
و احتمال افتادن جعبه ها نیز زیاد است.

نکات مهم در چینش اثاثیه

در اینجا به تعدادی نکته مهم و حساس در چینش اثاثیه منزل داخل کامیون حمل بار اشاره می کنیم:
اول وسایل سنگین مثل ساید را بار ماشین کنید
این وسایل در انتهای ماشین باربری قرار می گیرند
و پس از آن سایر وسایل به ترتیب اولویت ذکر شده در زیر چینش می شوند:
در مرحله دوم نوبت به وسایل بزرگ از نظر ابعاد و اندازه می رسد مثل سرویس چوبی و فرش
مرحله بعدی بزرگترین و سنگین ترین کارتن های بسته بندی شده را داخل ماشین قرار دهید.
اکنون نوبت به جعبه های کوچکتر و سبک تر می رسد.
پس از چینش اثاثیه و تمامی کارتن ها نوبت به وسایل سبک تر و کم اهمیت تر می رسد.
توصیه می شود تا جایی که ممکن است وسایل تان را داخل کارتن یا جعبه بسته بندی کنید و از جابجایی وسایل بدون کارتن خودداری کنید. این کار سرعت عمل شما را افزایش می دهد و احتمال آسیب دیدن , گم شدن و یا سقوط وسایل را کاهش می دهد. موارد مهم و حساس مثل مدارک , اسناد و یا جواهرات و چیزهای با ارزش را نیز با ماشین شخصی خود انتقال دهید.

چینش اثاثیه در باربری بین شهری

حمل اثاثیه منزل به شهرستان های دیگر مسئله بسیار مهمی است
و چینش اثاثیه در این زمان از حساسیت بیشتری برخوردار است.
از این رو مزیت بسیار بزرگی است که چیدمان وسایل را به خوبی انجام دهید.
اسباب کشی در این زمان در مسافت های طولانی باید انجام شود
بنابراین محافظت از اثاثیه در این مسیر که با مخاطرات زیادی همراه است بسیار اهمیت دارد.
از هر وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید
اعم از کامیون , خاور , نیسان , وانت و … چیدمان بار بسیار مهم است.
دقت کنید که ماشین حمل بار تان حتما مسقف باشد.
وسایل را به گونه ای بچینید که چینش اثاثیه و تخلیه آنها با سرعت بسیار خوبی انجام شود تا زمان کمتری از شما وقت بگیرد. بسته بندی خوب و کارتن های هم اندازه و مناسب در این زمان کمک بسیار بزرگی برای شما خواهد بود.
هر چیز قابل بسته بندی را بسته بندی کنید
و از حمل بار بدون بسته بندی خودداری کنید
تا ارسال بار به شهرستان با مشکل مواجه نشود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با باربری اطلس بار تماس بگیرید.