مقالات

پرده کردن اتاق ها پس از اسباب کشی

پرده کردن اتاق ها پس از اسباب کشی

می توانید خانه جدید تان را با پرده کردن اتاق ها به محلی جذاب و دوست داشتنی تبدیل نمایید. پرده ها می توانند زیبایی خانه را چندین بار نمایند. البته این در صورتی رخ خواهد داد که انتخاب درستی داشته باشید. هماهنگی میان تمامی اثاثیه تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی خانه تان خواهد داشت در نتیجه نهایت دقت و توجه را در این زمینه به کار بندید. پردا انتخابی شما باید بتواند مناسب با دکوراسیون و وسایل موجود در خانه تان باشد. پنجره‌ها و درب‌ها با پرده‌ها زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسند همچنین میزان نور و روشنایی خانه را نیز تنظیم می‌نمایند.
ایده‌های جالب برای پرده کردن اتاق ها را از ما بخواهید.

ترفندهای پرده کردن اتاق ها برای جابجایی

ممکن است پرده های خانه قبلی دیگر کارایی برای خانه جدید شما نداشته باشند. به هرحال پرده باید مناسب ابعاد و اندازه های پنجره ها باشد. همچنین از نظر رنگ نیز باید مناسب رنگ دیوارها و فضای خانه جدید باشند. در نتیجه گاهی نیاز است که برای خانه جدید پرده مناسبی را خرید نمایید. اگر تصمیم به خرید پرده جدید گرفتید حتما به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

توجه به رنگ:

  • دیوارها
  • کفپوش ها
  • مبلمان
  • کلیه اثاثیه منزل

اثرات دراماتیک و زیباسازی بر فضای داخلی از مهم‌ترین تأثیرات انتخاب پرده مناسب است. شما می‌توانید یک یا چند ایده طراحی پرده را باهم به‌طور خلاقانه و  زیبا ترکیب کنید. استفاده از ایده‌های جالب برای پرده کردن اتاق ها در زمان حمل‌ونقل بار به مکان جدید می‌تواند یک تجربه دلپذیر باشد.

به نورپردازی خانه خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

مطلب نورپردازی خانه و ایده ها و نکات تأثیرگذار یک نورپردازی حرفه ای در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی نماید.
در انتخاب پرده برای اتاق نشیمن به چند نکته دقت نمایید.
•        اندازه‌گیری پنجره‌ها
•        انتخاب طرح پرده متناسب با اندازه پنجره‌ها
•        در نظر گرفتن بودجه برای خرید پرده
•        انتخاب جنس مناسب برای طراحی و دوخت پرده
•        انتخاب طرح و رنگ پرده متناسب با طراحی دکوراسیون و مبلمان

مدل پرده پذیرایی و نشیمن و ترفندهای پرده کردن اتاق ها

انتخاب پرده برای اتاق نشیمن و مدل پرده پذیرایی بسیار مهم است.
دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی نشان‌دهنده شخصیت و سلیقه صاحب‌خانه است.
حتما به میزان نور موجود در فضای خود دقت نمایید. باید هم در شب و هم روز این نور متناسب باشد. پرده کردن اتاق ها و طراحی پرده برای اتاق نشیمن یکی از شیوه‌های مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی است و طراحان به این نکته بسیار توجه دارند. اولین نکته برای انتخاب پرده و پرده کردن اتاق ها این است که این نوع پرده می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی ما مناسب باشد یا نه ؟ پرده کردن اتاق‌های خواب نیز به همین اندازه مهم و حیاتی است.
پرده تنها یک عنصر تزئینی در منزل ما نیست بلکه می‌تواند:

  • زیبایی
  • حریم شخصی
  • روشنایی منزل ما

را نیز تحت تأثیر قرار دهد. یکی از تغییرات مثبت در جابجایی پرده کردن اتاق ها است. این کار می‌تواند روحیه افراد را در حین اثاث کشی و پس‌ازآن حفظ نماید.

 ایده‌های جالب و خلاقانه برای پرده‌های خانه

خانه جدید ما ممکن است تعداد زیادی پنجره و در داشته باشد که برای این پنجره‌ها و درها باید پرده مناسب تهیه شود. توصیه می‌کنیم پیش از حمل اسباب اثاثیه به منزل جدید نسبت به تهیه پرده مناسب اقدام نمایید. پرده کردن اتاق ها ممکن است کمی خسته‌کننده باشد اما تغییرات مثبت در منزل جدید را هرگز از یاد نبرید. اگر به محل جدیدتان عادت ندارید با ایجاد تغییراتی در آن , خانه را برای خود راحت‌تر و دل‌پذیرتر نمایید.

استخدام دکوراتور در این زمینه می تواند کمک بسیار چشمگیری به شما نماید.

یکی از این اقدامات می‌تواند پرده کردن اتاق ها باشد.
در پرده کردن اتاق ها پیش از جابجایی می‌توانید به رنگ دکوراسیون و رنگ دیوارهای خانه جدید دقت کنید. همچنین پرده کردن اتاق ها با توجه به بلندی سقف‌های خانه انجام می‌شود.  اگر منزل جدیدتان نسبت به منزل قبلی کوچک‌تر است پرده کردن اتاق ها پس از جابجایی می‌تواند تااندازه‌ای دلخوری شما بابت کوچک شدن محل زندگی‌تان را کم کند. بهتر است مدل‌های مختلف پارچه برای پرده را به‌دقت بررسی کنید.

روحیه خود را بهبود بخشید

انتخاب پرده مناسب باعث می‌شود شما با دقت بیشتری به جزئیات خانه جدید توجه نمایید. انتخاب پرده باید قبل از حمل اثاثیه به منزل جدید انجام شود. با این کار شما می‌توانید با توجه به جزئیات منزل جدیدتان نسبت به خریداری پرده اقدام کنید. تغییرات کوچک در منزل جدید بار سنگین اثاث کشی و حمل اثاثیه به یک مکان غریبه و جدید را کم می‌کند این تغییرات کوچک همچنین روحیه شما را در برخورد با مشکلات و موانع و نیز حس غربت در محل جدید آماده می‌کند و به شما روحیه‌ای مضاعف در برخورد با آن‌ها می‌دهد. انتخاب پرده مناسب برای خانه یکی از این تغییرات مثبت و کمک‌کننده است. برای پرده کردن اتاق ها می‌توانید از فروشگاه‌ها و افراد متخصص کمک بگیرید.
در پرده کردن اتاق ها نظر افراد خانواده را نیز جویا شوید.
از هم‌فکری افراد خانواده برای دکور منزل استفاده کنید
تا آن‌ها نیز تااندازه‌ای خستگی و زحمت جابجایی و اثاث کشی را فراموش نمایند.