مقالات

اسباب کشی در بارداری

اسباب کشی در بارداری

اسباب کشی در بارداری از سخت‌ترین تجربه‌های اثاث کشی است. بهترین کار برای خانم‌های باردار این است که اثاث کشی را به زمان قبل از تولد نوزاد خود موکول کنند و باید ها و نبایدهای باربری هنگام بارداری را رعایت کنند. با انتخاب بهترین روز برای اسباب کشی در این ماه ها، زمان کافی برای انجام تمام کارها وجود خواهد داشت. چراکه وجود یک نوزاد کوچک در زمان جابجایی بسیار سخت و دشوار است و یک تجربه پر تنش است. خم و راست شدن بعد از انتقال جنین و استرس در هنگام بارداری می‌تواند خطرناک باشد.

در ادامه این مطلب از وب سایت اطلس بار به نکات مهم و باید ها و نبایدهای باربری در بارداری و دوران حاملگی اشاره کرده‌ایم. در ابتدا قبل از هرچیزی سعی کنید با مسئله جابجایی در زمان بارداری کنار بیایید و به خوبی استراحت کنید. به هیچ عنوان وسایل سنگین را بلند نکنید. بهترین راه برای خانم‌های باردار استفاده از خدمات شرکت‌های باربری است.

نکات مهم در اسباب کشی در بارداری

در ادامه به نکات مهمی که باید در زمان جابجایی و اسباب کشی در بارداری انجام دهید، اشاره کرده‌ایم:

برنامه ریزی درست

بارداری و استرس وضع حمل به خودی خود تنش زا است. حال تصور کنید که استرس‌های جابجایی و خم و راست شدن بعد از انتقال جنین هم به آن اضافه شود. اما با کمی خلاقیت در اسباب کشی و تفکر می‌توانید کاری کنید که کل این شرایط برای شما لذت بخش شود. اثاث کشی در زمان بارداری بیش از هر زمان دیگری نیازمند برنامه ریزی و رعایت باید ها و نبایدهای باربری است. بنابراین حتما برنامه ریزی خود را روی کاغذ بنویسید و برای تمامی کارها یک زمان بندی مناسب و بهترین روز برای اسباب کشی در این ماه داشته باشید.

مطلب چک لیست اسباب کشی می‌تواند در این موقعیت به شما کمک کند. لیست کارهای اسباب کشی در بارداری انجام دهید عبارتند از:

  • جمع‌آوری وسایل خانه
  • دریافت کمک از خانواده و شرکت‌های باربری
  • تمیز کردن خانه
  • چیدمان وسایل

توجه به حفظ سلامتی از نکات مهم اسباب کشی در بارداری و دوران حاملگی

زمان اسباب کشی در بارداری توجه به حفظ سلامتی مادر اهمیت زیادی دارد. مادران باردار در این شرایط باید استراحت کافی و غذای مناسب داشته باشند و از انجام کارهای دشوار  و خم و راست شدن بعد از انتقال جنین پرهیز کنند. هر زمان که احساس خستگی کردید، باید کار را رها کنید و استراحت نمایید. چراکه نباید فراموش کنید که شما در شرایط عادی نیستید. به همین دلیل نباید به خودتان سخت بگیرید.

شما باید کارهای سبک مثل بسته بندی لوازم منزل و جابجایی اثاثیه سبک را انجام دهید. به هیچ عنوان جابجایی لوازم سنگین را انجام ندهید و وارد این مقوله نشوید.

دریافت کمک از شرکت‌های باربری بهترین راه اسباب کشی در بارداری

اثاث کشی در بارداری به تنهایی غیر ممکن است. بنابراین برنامه ریزی کنید و از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند، کمک بگیرید. اگر زمان کافی دارید، برای بسته بندی وسایل، جمع آوری و دور ریختن اثاثیه اضافه می‌توانید از دیگران کمک بگیرید. از دیگران بخواهید که در یک یا چند روز به خانه شما بیایند و با کمک آنها، وسایل را بسته بندی کنید. خجالت نکشید و برای کمک گرفتن پیش قدم شوید. برای بسته بندی وسایل سنگین مانند:

از یک شرکت متخصص باربری کمک بگیرید و بهترین روز برای اسباب کشی در این ماه‌ها مشخص نمایید.

اطلاع از خدمات پزشکی در محل جدید از نکات مهم در زمان جابجایی هنگام حاملگی

قبل از جابجایی در حاملگی سعی کنید از خدمات پزشکی محله جدید مطلع شوید. در صورتی که مسافت زیادی را طی نموده‌اید، یک پزشک جدید و یک بیمارستان مناسب برای دریافت خدمات پزشکی در زمان بارداری و زایمان خود پیدا کنید تا به سلامتی بتوانید نوزاد خود را به دنیا آورید.

عدم استفاده از مواد شوینده

در زمان بسه بندی و جمع کردن وسایلتان در اسباب کشی در بارداری ممکن است بخواهید برخی از لوازم را با مواد شوینده بشویید. این مواد شوینده برای خانم‌های باردار ممکن است آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد و سلامت نوزاد شما را به خطر بیندازد. حتی الامکان از مواد شوینده استفاده نکنید و در صورت استفاده از دستکش مناسب استفاده نمایید.

برچسب زدن کارتن‌ها از نکات مهم اثاث کشی در دوران بارداری

بارداری علاوه بر تاثیرات فیزیکی بر روی ذهن فرد باردار نیز تاثیر می‌گذارد. خانم باردار برای آسانی در کارهای اثاث کشی به کارتن بسته بندی بهتر است برچسب بزند تا وسایل بسته بندی شده در ذهن مادر بماند. برای برچسب کارتن‌ها، وسایل هر اتاق را تفکیک کنید. چراکه تفکیک وسایل هر اتاق، پیدا کردن کارتن‌های مربوط را آسان می‌کند. در زمان اسباب کشی در بارداری، از کارگران خدماتی درخواست کنید و هر کارتن را در اتاق مورد نظر انتقال دهید.

زمان برچسب زدن حتما به شکستنی بودن وسایل توجه نمایید. همچنین محتویات هر کارتن را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. این کار سرعت باز کردن و چیدمان وسایل را بیشتر خواهد کرد.

انجام کارهای روتین بارداری بعد از جابجایی

در طول اسباب کشی در بارداری، رعایت رژیم و توصیه‌های مخصوص بارداری کمی بهم می‌ریزد. زمانی که به خانه جدید نقل مکان کردید، رژیم و کارهای روتین بارداری را از سر بگیرید. محله جدید خود را بررسی کرده و مکانهای جدید را شناسایی کنید.حفظ آرامش و دوری از استرس نکته کلیدی اسباب کشی است. خانم‌های باردار باید تلاش کنند آرامش خود را حفظ کنند. انجام این نکات کمک شایانی در سلامت جسمانی و روانی آنها بخصوص در زمان اسباب کشی در ماه اخر بارداری خواهد کرد.

خرید سیسمونی را به بعد از جابجایی در بارداری موکول کنید

حتی اگر درحال اسباب کشی در ماه اخر بارداری هستید و زمان تولد نوزاد شما نزدیک است، ما به عنوان یک مشاوره اسباب کشی به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید سیسمونی و وسایل بچه را برای بعد از جابجایی بگذارید. یکی از مزیت‌های این کار این است که شما پول بیشتری ذخیره می‌کنید و هزینه باربری کمتری را می‌دهید. چراکه هرچه وسایل کمتری داشته باشید، پول کمتری را صرف حمل و جابجایی می‌کنید.

همچنین با عدم خرید سیسمونی شما وقت کمتری صرف بسته بندی می‌کنید و زمان بیشتری برای کارهای دیگر خواهید داشت. در نهایت زمانی که اسباب کشی می‌کنید نسبت به موقعیت و فضا، ایده بهتری برای خرید سیسمونی خواهید داشت.

بسته بندی مدارک مهم از نکاتی که در زمان اسباب کشی در دوران بارداری باید رعایت کنیم

اسناد و مدارک مهم را قبل از جابجایی بسته بندی کنید. در اسباب کشی در بارداری باید باید اسناد مربوط به دوران بارداری را در دسترس قرار دهید . این مدارک عبارتند از:

  • آزمایشات مربوط به نوزاد
  • مدارک و آزمایش‌های پزشکی فرد باردار
  • آدرس و شماره تلفن پزشک زنان و زایمان
  • دفترچه بیمه

روز اسباب کشی آب زیاد بنوشید

در روز اثاث کشی خانم‌های باردار باید صبحانه مقوی و پر انرژی بخورند. همچنین افراد باردار باید سعی کنند یک بطری آب همراه خود داشته باشند و در فاصله زمانی معینی آب بنوشند. اگر مسیر خانه جدید طولانی است در طول مسیر از همسر خود بخواهید که برای مدت کوتاهی توقف کند و شما استراحت کوتاهی داشته باشید.

نحوه بلند کردن و تکان دادن اجسام در بارداری

در طول بارداری نگهداری تعادل بدن کار دشواری است. بنابراین عدم درست بلند کردن و تکان دادن اجسام در بارداری و خم و راست شدن بعد از انتقال جنین به سلامتی شما و نوزادتان آسیب خواهد رساند. زمان بلند کردن اجسام و یا اینکه نقل و انتقال در اثاث کشی در بارداری باید حتما بر روی زانوهایتان بنشینید و جسم را بلند کرده و مجدد بایستید. در غیر این صورت به کمر و پای شما فشار بیشتری وارد می‌شود.

برای خم و راست شدن بعد از انتقال جنین بر روی زانوها ابتدا کف دست‌ها را بر روی زانو قرار دهید و سپس خم شوید. برای نشستن و انباشته کردن وسایل باید کمر و ستون فقرات شما به طور کامل صاف شود و یا می‌توانید روی یک بالش بنشینید و از خم و راست شدن مضاعف بپرهیزید.

اثاث کشی در سه ماهه اول بارداری

سه ماهه اول حاملگی رایج‌ترین زمان سقط جنین است. به همین دلیل باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهید. اثاث کشی در سه ماهه اول بارداری باعث می‌شود تا وزن نوزاد هنگام تولد کم باشد و سبب افزایش خطر زایمان زودرس می‌شود. برخی از محرک‌های احتمالی برای زایمان زودرس می‌تواند شامل اختلال در سلامتی، افزایش سطح استرس و خستگی جسمی باشد.

اسباب کشی در سه ماهه دوم بارداری

اگرچه در سه ماهه دوم احتمال سقط جنین کمتر است اما دوران بارداری به طور کلی به مراقبت‌هایی خاص نیاز دارد و در زمان اثاث کشی باید این مراقبت‌ها دوچندان شوند. در زمان جابجایی خانم‌های باردار باید از مواد محرک مانند گرد و غبار دوری کنند و از انجام کارهای دشوار پرهیز کنند. همچنین از انجام کارهایی که نیاز به خم شدن دارد و بلند کردن وسایل سنگین خودداری نمایند.

برای جلوگیری از کمر درد در زمان اسباب کشی باید ابتدا بر روی دو زانوی خود بنشینید و به گونه‌ای که پشت شما صاف باشد و جسم به شما نزدیک باشد، جسم را به خود نزدیک کنید و صاف بلند شوید. با این کار فشار کمتری به کمر شما وارد می‌شود. در زمان بارداری این نکته و مراقبت‌ها را رعایت کنید.

نکات مهم اسباب کشی در ماه اخر بارداری

اسباب کشی در ماه اخر بارداری تفاوت زیادی با ماه‌های ابتدایی بارداری دارد. در ماه‌های آخر بارداری شما سنگین‌تر شده‌اید و به سختی راه می‌روید. همچنین ممکن است گاهی کمر دردهای مقطعی داشته باشید. به همین دلیل در این زمان که مجبور به جابجایی هستید، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. به طور مرتب زیر نظر پزشک مخصوص وضعیت خود را چک کنید.
  2. کیف نوزاد شامل وسایل ضروری خودتان و نوزاد را آماده کنید. این کیف را جدا از سایر وسایل منزل قرار دهید و در ماشین باربری جای ندهید.
  3. جعبه ضروری که دارای وسایل مورد نیاز در شب‌های اولیه بعد از اثاث کشی است را بسته بندی کنید و در دسترس بگذارید.

در سه ماهه آخر بارداری شرایط بارداری سخت‌تر می‌‎شود و ضروری است که مادر مراقبت‌های بیشتری را اعمال کند. حتما در چنین شرایطی لازم است که از انجام کارهای سخت خودداری کنید تا از آسیب به خود و جنین حلوگیری کنید. در این دوره می‌توانید از خدمات باربری‌های معتبر برای اسباب کشی خود استفاده نمایید. در کل بارداری و مراقبت از نوزاد در کنار دوستان می‌تواند ساده‌تر و هیجان‌انگیزتر باشد.

شما می‌توانید از تجربیات اثاث کشی در بارداری افراد دیگر مطلع شوید و از کمک آنها لذت ببرید و استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کانال مادران باردار حضور داشته باشید یا در کلاس‌هایی که در این زمینه وجود دارند، شرکت کنید. همچنین سعی کنید با محل جدید خود آشنا شوید و پیش از اسباب کشی در بارداری به خانه جدید با همسایه‌ها آشنا شوید تا بتوانید در صورت لزوم از آنها کمک بگیرید.

وجود دوستانی که در این زمان هوای شما را داشته باشند، می‌تواند بهترین دلگرمی برای شما باشد و شما با انرژی بیشتری جابجایی اثاثیه در بارداری را ادامه دهید.