مقالات

چگونه پول پیش خود را از صاحبخانه بگیریم؟

چگونه پول پیش خود را از صاحبخانه بگیریم؟

یکی از دغدغه های خانواده های مستأجر دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی و رفتن از خانه فعلی است.این.ه چطور باید پول خود را از صاحبخانه بگیریم. اگر شما مستأجر هستید و به صورت موقتی در محلی اقامت نموده اید تا در آینده بتوانید خانه رویایی خود را داشته باشید در زمان اسباب کشی و ترک خانه اجاره ای همیشه یک مشکل وجود دارد و آن هم دریافت پول پیش به صورت کامل بدون کم و کاست از صاحبخانه است. البته مستأجر بودن این حسن را هم دارد که شما تنها به فکر جابجایی اثاثیه منزل خود هستید بدون اینکه نگران خانه , مراقبت از آن و یا فروش آن در لحظه مناسب و با قیمت مطلوب باشید شما تنها اثاث کشی می کنید و از خانه قدیمی به خانه جدید می روید.
با این حال، هر سکه دو رو دارد.

هنگامی که شما به عنوان مستأجر وارد یک خانه می شوید باید مبلغی به عنوان پیش پرداخت به صاحبخانه بدهید و در پایان باید کاری کنید که از این مبلغ مراقبت کنید. حقوق و مسئولیت هایشما به عنوان مستاجر به وضوح بیان می کند که برای دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی ، باید خانه اجاره ای را در همان شرایطی که در هنگام نقل مکان اولیه تحویل گرفته بودید، ترک کنید.
اما گاهی ممکن است مواردی پیش آید که شما برای دریافت پول پیش خانه دچار مشکل می شوید:
می خواهم از درگیری ها و اشتباه ها اجتناب کنم.
و بدون هیچ گونه مشکلی اجاره خانه فعلی خود را به پایان برسانم.

قبل از رفتن به اجاره، چه کاری باید انجام دهید

در اینجا یک لیست اجرایی از کارهایی که باید در هنگام باربری اسباب منزل انجام دهید که به شما کمک می کند تا تمام جنبه های روند جابجایی را به صورت منظم و کارآمد مورد توجه قرار دهید.
قرارداد اجاره ای را مرور کنید.
شما باید از تمام مقررات موجود در قرارداد اجاره نامه خود پیروی کنید و از مسئولیت های اجرایی ویژه و مستمری اجرایی که توافق کرده اید مطلع باشید و آن را بررسی کنید. توجه به مفاد ویژه مندرج در قرارداد و انجام بهترین کارها برای رعایت تمام الزامات مورد نیاز برای دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی به صورت کامل از مالک خود در شرایط مناسب بسیار ضروری است؛
یک پیش نویس حرکت اجاره کننده تهیه کنید.
شما ملزم هستید از یک ماه قبل صاحبخانه را از حرکت خود مطلع نمایید، بنابراين کار جابجایی لوازم منزل را به موقع انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که تاریخ به روشنی بیان شده است. مودب باشید، اعلام کنید که خانه و اموال آن در شرایط مطلوب است و سپرده پیش پرداخت خود را درخواست کنید.
آدرس آینده و تاریخ عزیمت خود را ارائه کنید
و پیشنهاد کنید پس از دریافت پول سپرده گذاری در روز اسباب کشی کلید خانه مبادله می شود؛

دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی قبل از ترک خانه

خانه را به طور کامل تمیز کنید.
پنجره ها را تمیز کنید
کفپوش ها، فرش ها و پرده ها را بشویید
زباله ها را بیرون بریزید
و مطمئن شوید که تمام وسایل آشپزخانه، و همچنین حمام، کاملا تمیز و سالم هستند
(شما می توانید با تهیه عکس و فیلم قبل از ورود به هر خانه ای این موضوع را ثابت کنید)
در غیر این صورت صاحبخانه شما ممکن است پیش پرداخت شما را برای پوشش هزینه های تمیز کردن خانه و اجاره  آن به مستاجران بعدی کسر نماید؛ تمام دارایی های شخصی خود را با خود ببرید:  قبل از خروج از خانه همه چیز را بررسی کنید، و تمام لوازم خود , بچه ها و همسرتان و سایر اعضای خانواده را بردارید. آهنربا را روی یخچال قرار ندهید، پوسترها را روی دیوارها باقی نگذارید و یا دمپایی های قدیمی تان در حیاط جا نماند.
اگر چیزی را می خواهید دور بریزید بهتر است آن را دور بریزید.
به جای اینکه در خانه باقی بگذارید و بروید؛

نکات مهم برای دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی

اموال اجاره ای را بازبینی کنید.
چند روز قبل از حمل اثاثیه منزل و خروج کامل از آن محل تمامی لوازم و وسایل و خانه را بررسی کنید تا صاحبخانه بتواند تأیید کند که واحد اجاره ای در وضعیت خوبی است و تمام سیستم ها و دستگاه ها در شرایط کاری مناسب و مطلوب قرار دارند. از این فرصت استفاده کنید تا زمان دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی اثاثیه خود با مشکلی مواجه نشوید
سعی کنید مذاکره ای را در مورد توافقنامه ای که به سود هر دو طرف باشد انجام دهید.
اگر شما تمام الزامات فوق را برآورده کرده اید، نباید هیچ مشکلی در دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی داشته باشید. با این حال، عدم انجام تعهدات توسط مستأجرین روند دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی را اغلب بسیار پیچیده و مشکل ساز می نماید، برای احتراز از بروز اختلافات بین شما و صاحبخانه شما می توانید در خصوص جنبه های خاصی از شرایط قرارداد و یا تعاریف خود از سالم و دست نخورده بودن خانه هنگام تخلیه صحبت نمایید.

اگر صاحبخانه حاضر به پرداخت پول پیش نباشد؟

چگونه مطمئن شوید که دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی به صورت کامل انجام می شود؟ اگر صاحبخانه شما نمی خواهد با مذاکرات صلح آمیز این موضوع را حل و فصل کند، شما باید اقدامات قانونی لازم برای دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی را انجام دهید. در این مورد شما چندین گزینه مختلف دارید:
تقاضا نامه خود را بنویسید.
درخواست خود را تنظیم کنید
دلایل خود را دقیق و مشخص کنید
مهلت برای دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی و زمان حمل و نقل اسباب و اثاثیه تان را مشخص کنید، و به صاحبخانه خود هشدار دهید که اگر درخواست های قانونی شما برآورده نشود، قصد دارید پرونده را در دادگاه ثبت کنید.

پول خود را قانونی دریافت کنید

اگر شما با تمام تعهدات قراردادی خود موافق هستید و می توانید آن را اثبات کنید، نه تنها پول خود را درخواست می کنید، بلکه همچنین برای مدت زمانی که صاحبخانه پول شما را به صورت غیرقانونی پیش خود نگهداری می کند باید به شما خسارت بدهد که این می تواند حتی دو برابر مبلغ سپرده شما باشد. ممکن است بتوانید از صاحبخانه خود برای خسارات ناشی از عدم استفاده از پول سپرده شده در زمانی که به آن نیاز دارید، شکایت کنید. از نکات مهم فوق هنگام اجاره منزل یا خروج از آن در هنگام حمل بار و اثاثیه به خانه ای دیگر پیروی کنید تا تمامی موانع و مشکلات را از میان بردارید
و بتوانید با دریافت پیش پرداخت هنگام جابجایی در زمان به موقع به راحتی به خانه جدید نقل مکان کنید.
و در هنگام ترک خانه اجاره ای و در زمان اتوبار و باربری اثاثیه هیچ مشکلی نداشته باشید.