مقالات

جابجایی وسایل سنگین منزل

جابجایی اثاثیه منزل و محل کار

جابجایی اثاثیه سنگین و بدبار را می توان از اصلی ترین مشکلات و معضلات در زمان اسباب کشی دانست.بهترین راهکار برای حمل وسایل سنگین این است که بتوانید به درستی آن را بسته بندی نموده و به بهترین نحو ممکن نیز از تجهیزات بسته بندی اثاثیه در این زمینه استفاده نمایید. این راهکاری است که به شما در سهولت بخشیدن انجام این کار کمک بسیاری خواهد نمود. در ادامه این مطلب به ارائه نکاتی بسیار مهم در ارتباط با نحوه جابجایی اثاثیه منزل به محل جدید می پردازیم، با ما همراه باشید.

جابجایی اثاثیه منزل و بارهای سنگین

در همه خانه ها می توان اثاثیه ای را مشاهده نمود که وزن بسیار بالایی دارند و می توان آنها را در دسته بندی بارهای سنگین قرار داد. این وسایل به حد بسیار چشمگیری قادرند تا در اسباب کشی دردسرهایی را برای ما ایجاد نمایند.

جابجایی این وسایل و حمل آنها قطعا نیازمند نیروی جسمانی بسیار قوی است.از طرفی می توانید با استفاده از تجهیزات و روش های صحیح نیز حمل وسایل سنگین را سهولت بخشیده و این کار را به راحتی انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم روشهای جابجایی وسایل سنگین منزل را ارائه نماییم.

جابجایی اثاثیه منزل اعم از یخچال و فریزر

حداقل 24 ساعت قبل از روز جابجایی باید یخچال را از برق جدا نموده و اثاثیه داخل آن را به صورت کامل تخلیه نمایید. .بهتر است مواد غذایی را تا روز اثاث کشی مصرف نمایید.

 تنها مواد غذایی خشک باقی بماند.

اما اگر هنوز مقدار زیادی مواد غذایی فریز شده دارید می توانید از باکس مخصوص حمل مواد غذایی یخ زده استفاده نمایید. تمام قسمت های قابل جداسازی یخچال را جدا کرده و به صورت جداگانه بسته بندی کنید.
قبل از بسته بندی این وسایل را بشویید و کاملا تمیز نمایید

هنگام اثاث کشی و زمان جابجایی اثاثیه منزل درب یخچال یا فریزر را با یک طناب، چسب یا هر وسیله دیگری ببندید تا زمان جابجایی اثاثیه منزل در یخچال باز نشود. سیم برق یخچال را حلقه کرده در پشت یخچال یا فریزر خود قرار دهید. این برای ایمنی شماست. از روکش های محافظت کننده مخصوص اثاث کشی دور یخچال پیچیده و با استفاده از تسمه یا طناب در محل خود ثابت کنید

وسایل داخل یخچال را توسط کالسکه چرخ دار حمل کنید.

با این کار به راحتی می توانید آن را داخل ماشین باربری قرار دهید

یخچال خود را در بهترین مکان ممکن داخل خودرو و ماشین باربری قرار دهید.

به گونه ای که کمترین فشار بر روی آن باشد یا اینکه از طرفین در تماس با اشیای دیگر قرار گیرد زیرا ممکن است کمپرسور روغن نشتی کند و وارد مکانیزم خنک کننده شود که در نهایت باعث آسیب دیدن جدی یخچال می شود. پس از جابجایی اثاثیه منزل برای چندین ساعت یخچال را به برق نزنید تا به روغن درون کمپرسور آن اجازه دهید پایداری خود را بدست آورد و سپس آن را به برق وصل کنید.

جابجایی اثاثیه منزل اعم از ماشین ظرفشویی، لباسشویی و خشک کن

در جابجایی اثاثیه منزل برقی، ابتدا این وسایل را از برق بکشید.

 پس از خاموش کردن مولد آب، مطمئن شوید تمام شلنگ های آن خالی از آب باشد

نباید هیچ گونه آبی در سیستم ماشین لباسشویی شما باقی مانده باشد.

 از سیستم برق و شلنگ های آن مراقبت کنید تا در حین جابجایی اثاثیه منزل آسیب نبینند.
درون این اشیا را با استفاده از یک دستمال نرم و لطیف، تمیز و خشک کنید.
در صورت امکان، فیلتر این ماشین ها را نیز تمیز کنید.
اگر ماشین لباسشویی شما دارای میله های محافظت کننده باشد این میله ها هنگام  جابجایی اثاثیه منزل با هدف جلوگیری از جابجایی آنها به کار می رود. از این میله ها برای ثابت نگه داشتن چرخاننده ماشین لباسشویی خود استفاده کنید تا در هنگام لرزش های جاده ای آسیب نبینند

این مورد در جابجایی اثاثیه منزل اعم از لباسشویی بسیار مهم است.

اکنون نوبت به روکش های محافظت کننده می رسد این روکش ها را روی وسیله قرار دهید برای این کار می توانید از پتو نیز استفاده نمایید. هنگام جابجایی اثاثیه منزل با احتیار کامل این وسایل را با کالسکه چرخ دار حمل کرده و به ماشین باربری انتقال دهید

جابجایی اثاثیه منزل اعم از اجاق گاز

توجه داشته باشید که وسایلی که با گاز کار میکنند می توانند خطرناک باشند.

قبل از جابجایی اثاثیه منزل گازی از بابت جداسازی گاز آن ها باید اطمینان خاطر داشته باشید. می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا این کار را به درستی برای شما انجام دهند.
سیم برق را در پشت اجاق گاز قرار دهید.
قطعات قابل جدا شدن مانند شعله های پخت و پز و ورق های شیشه ای باز کرده و آنها را جداگانه بسته بندی کنید. ورق شیشه ای روی اجاق گاز را با پلاستیک های حباب دار یا پوشش مناسب بپوشانید. روکش های محافظتی یا پتو را قبل از جابجایی اثاثیه منزل به داخل ماشین روی آنها قرار دهید. برای نصب تمامی وسایل تان نیز پس از جابجایی اثاثیه منزل به محل جدید از یک متخصص نصب کمک بخواهید
ساده ترین راه برای جابجایی اثاثیه منزل کمک گرفتن از یک متخصص است.

شرکت های باربری بهترین گزینه برای این کار هستند.

اتوبار و باربری اطلس بار در زمینه جابجایی اثاثیه منزل آماده خدمات رسانی در تمامی مناطق مختلف تهران اعم از :

  1. اتوبار شمال تهران شامل اتوبار نیاوران , اتوبار الهیه و
  2. اتوبار جنوب تهران
  3. اتوبار شرق تهران
  4. اتوبار غرب تهران
  5. و اتوبار مرکز تهران

می باشد

مشاوره خدمات ما رایگان است و می توانید با ما در این زمینه در ارتباط باشید.