مقالات

ترس اسباب کشی و راهکارهای مقابله با آن

ترس اسباب کشی و راهکارهای مقابله با آن

مقابله با ترس از اسباب کشی و جابجایی محل زندگی یکی از مهارت هایی است که باید در زندگی آن را فرابگیریم. جابجایی یکی از رویدادهای مهم در زندگی شماست و به همین ترتیب، جابجایی کسب و کار و تمام دارایی ها از یک خانه به خانه دیگر می تواند در حقیقت یک تهدید و حتی ترسناک باشد. این که آیا شما برای اولین بار در حال جابجایی هستید و یا بارها و بارها آن را انجام داده اید، ترس از حرکت کردن، واکنش کاملا طبیعی انسان است و می تواند با تعدادی از عوامل ایجاد کننده ترس هنگام جابجایی، به طور کل به عنوان ترس از اسباب کشی شناخته شود.

ترس ها برای شما بد هستند، صرف نظر از مبدا، بنابراین اولویت شما برای شناسایی و رفع هر گونه علائم احتمالی ترس از اسباب کشی در نظر گرفته شده است. یکی از چیزهایی که باید به یاد بیاورید این است که برخی از افراد نسبت به دیگران تغییرپذیری بیشتری دارند و اگر شما در حال تجربه اولین تروپوفوبیا هستید (ترس از حرکت یا ایجاد تغییرات)، این برای شما مهم است که با ترس از اسباب کشی کنار بیایید با اثبات به خودتان که این عوامل ترسناک اصلا مهم نیستنند و یا ترس شما بی دلیل می باشد. در اینجا 7 ترس بزرگ در هنگام اثاث کشی وسایل خانه و توصیه های مختصر در مورد چگونگی مبارزه با ترس از اسباب کشی ارائه شده اند.

ترس از اسباب کشی در مورد شرکت های باربری

شرکت های باربری و اتوبار کلاهبردار و نامعتبر همیشه یکی از ترس های اسباب کشی بوده است.

  • قیمت های بالا
  • بارگذاری وسایل در ماشین باربری غیر استاندارد و نامناسب
  • خدمات نامناسب و بی کیفیت
  • گم شدن وسایل ارزشمند

از مشکلاتی است که ممکن است برای ما در حین جابجایی وسایل منزل پیش آید برای مثال ممکن است کلاهبرداران وسایل شما را در یک ماشین مشکوک بارگذاری کرده و به ازای آزاد کردن آنها از شما پول طلب کنند. در واقع ترس از کلاهبرداری در می تواند در دل تان بیفتد قبل از اینکه شما حتی خود را برای حمل اثاثیه منزل آماده کنید، این احتمال وجود دارد
اما اگر به خوبی آماده شده باشید می توانید از این مشکلات ایمن باقی بمانید.

ترس از اسباب کشی و آسیب دیدن اموال

پیدا کردن برخی از وسایل ارزشمند که پس از حمل وسایل منزل آسیب دیده، شکسته یا خراب شده اند در هنگام باز کردن بسته بندی اثاثیه ، یکی دیگر از موارد ترس از اسباب کشی است که ممکن است شما را بیش از حد نگران کند.  باز کردن جعبه و کارتن های بسته بندی تحویل گرفته شده و کشف وسایل شکسته و آسیب دیده واقعا می تواند ترسناک باشد.
راه حل بسیار ساده است.
اگر دارای وسایل ظریف, حساس و ارزشمند هستید
باید برای حمل این وسایل از بهترین روش بسته بندی استفاده کنید
و از آن به خوبی محافظت نمایید تا ترس از اسباب کشی به دلیل صدمه به این وسایل را کاهش دهید. خرید بیمه مناسب باربری و حمل بار نیز در این زمینه می تواند به کاهش ترس از اسباب کشی کمک نماید. استفاده از خدمات شرکت های باربری و اتوبار حرفه ای و متخصص نیز راه حل بسیار خوب دیگری است که باعث کاهش ترس از اسباب کشی شما می شود.

ترس از اسباب کشی و عدم زمان کافی برای آن

یکی از ناراحت کننده ترین احساسات در هنگام حرکت به خانه جدید، ترس از اسباب کشی در زمان ناکافی است داشتن ترس از زمان برنامه ریزی شده کاملا منطقی است و اینکه شما نمی توانید تمام وظایف خود را تا قبل از اینکه روز اثاث کشی شروع شود تمام کنید می تواند با یک برنامه ریزی صحیح اصلا احساس نشود. اگر واقعا زمان زیادی را در آماده سازی ناکارآمد از دست داده اید می توانید این تلفات را با تنظیمات جزئی جبران کنید. تنها راه سنجش برای اطمینان از پیشرفت قبل از حمل اثاثیه منزل ، ایجاد یک تقویم دقیق اثاث کشی و بسته بندی در همان ابتدا است و موفقیت شما به آن بستگی دارد همچنین از ترس از اسباب کشی پیشگیری می کند. خوشبختانه اکثر موارد ترس از اسباب کشی با انجام برنامه ریزی های دقیق و رعایت هشدارهای لازم کمرنگ می شود
و داشتن کمی ترس از این بابت حتی می تواند خوب باشد.

ترس از اسباب کشی و مقابله با ناشناخته ها

این یک مسئله طبیعی در مورد انسان است که از چیزهای نا آشنا و عجیب و غریب ترس داشته باشد.
محیط فعلی شما چیزی است که شما به خوبی آن را می شناسید.
و جایی است که در آن احساس راحتی می کنید.
بنابراین جای شگفتی نیست که در مورد رفتن به خانه ای دیگر احساس اضطراب و نگرانی می کنید.
فکر ایجاد تغییرات در زندگی شما و ترک محیطی که در آن احساس می کنید بیشتر شبیه به خودتان است، واقعا می تواند به حس خودآگاهی و مهارت های انطباقی شما آسیب برساند و این باعث می شود ترس از اسباب کشی را حس نمایید. راه حل چیست؟ به اندازه کافی شجاع باشید که محل فعلی تان را به راحتی ترک کنید تا ببینید زندگی جدید برای شما مناسب تر است.
شما ممکن است از چیزی که پیدا می کنید شگفت زده شوید.

ترس از اسباب کشی با دور شدن از خانواده و دوستان

اگر یک مورد ترس از اسباب کشی وجود دارد که می تواند ذهن شما را در مورد جابجایی خانه تغییر دهد، حتی اگر بدانید که کار درست را انجام می دهید، این واقعیت است که شما از خانواده و دوستان دور خواهید شد. و این تنها می تواند در دراز مدت برای شما ویرانگر باشد.  داشتن اعضای خانواده تان برای حمایت و تشویق شما لازم است و البته دوستان خوب شما روزهای عادی را به لحظه های فراموش نشدنی سرگرمی، شادی و خنده تبدیل می کنند. ترس از اسباب کشی و از دست دادن ارتباط با والدین , دوستان و همسر شما کافی است تا شما تصمیم خود را مبنی بر جابجایی خانه مجددا ارزیابی کنید،
اما در نهایت باید مسیری را که سرنوشت در مقابل شما قرار داده را دنبال کنید.
امیدوارم، شما یک راه مناسب برای گفتگو با دوستان خود و خداحافظی با خانه قدیمی خود انتخاب نمایید.
تا با ترس از اسباب کشی و دوری از عزیزان تان کنار بیایید.

ترس از اسباب کشی به یک خانه جدید

در حال حاضر شما باید خانه خود را مانند کف دست خود را بشناسید.
بوی مشخصه آن را می شناسید، هر صدایی را که می شنوید شناسایی می کنید و درون خانه تان احساس امنیت و آرامش می کنید. این جا محل زندگی شما بوده است، اما در حال حاضر در حال اثاث کشی به یک خانه جدید هستید که احساس دور و بیگانه و عجیب و غریب را نسبت به آن دارید. آیا شما در مورد رفتن به یک خانه جدید بسیار بی قرار هستید و استرس دارید؟ البته شما حق دارید. این طبیعی است که چیزهای نا آشنا مردم را می ترساند، اما خبر خوب این است که در اکثر موارد، زمان برای از بین بردن این حس ناخوشایند موثر است . برای کاهش ترس از اسباب کشی به دلیل احساس ناخوشایند در خانه جدید باید به خودتان وقت کافی بدهید تا به خانه جدیدتان عادت کنید
و مثل خانه قبلی تان آن جا نیز برای شما محل آرامش و امنیت باشد.

ترس از اسباب کشی به یک شهر جدید

اینکه زمان رفتن به خانه دیگر از هیچ چیزی نترسید یک حالت ایده آل است.
بی تفاوتی چیزی است که شما می توانید در طول جابجایی اثاثیه خانه به آن بپردازید، به ویژه هنگامی که مقصد نهایی شما یک شهر جدید در یک استان جدید است. ترس از رفتن به یک خانه جدید کاملا قابل درک است، اما رفتن به یک شهر جدید حتی بیشتر ترسناک به نظر می آید. ترس از ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط جدید شامل این ترس است؟ شما می توانید مطمئن باشید که  تنها نیستید. هر تجربه جدید برای اولین بار سخت است. برای غلبه بر ترس از تجربیات جدید، هنگامی که وارد یک شهر جدید می شوید باید مأموریت خود را انجام دهید.
و چگونه این مأموریت را به پایان می رسانید؟
پاسخ بسیار ساده است:
با پیدا کردن دوستان جدید در شهر جدید، می توانید بر ترس از اسباب کشی غلبه نمایید.