مقالات

بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

نحوه بسته بندی لوازم آرایشی برای اسباب کشی و جابجایی برای آن دسته افرادی که از محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات زیبایی پوست و مو زیاد استفاده می‌کنند و احتمالاً تعداد زیادی از این اقلام شامل کرم‌ها, شامپوها و غیره در منزل دارند می‌تواند مفید باشد اگر کسی هستید که یک روز هم بدون آن‌ها نمی‌توانید زندگی کنید با ما همراه شوید.
بیشتر این محصولات مایع یا نیمه جامد هستند پس به یک بسته بندی مناسب نیاز دارند.
در اینجا نکات کاربردی جهت نحوه بسته بندی بهتر لوازم آرایشی ارائه می‌شود که می‌توانید به‌وسیله آن‌ها این لوازم را برای اثاث کشی یا مسافرت بسته بندی و جابجا نمایید.

لوازم آرایشی خود را مرتب کنید

قبل از هر کاری ابتدا لوازم خود را بررسی کنید و آن‌ها را دسته‌بندی نمایید.
قوطی‌ها , کرم‌ها , شامپوها , اسپری‌ها, جعبه‌ها و … را جداگانه دسته‌بندی کنید.
بدنه این لوازم را خوب تمیز کنید تا لکه‌های باقیمانده از محصول و دیگر آلودگی‌ها را پاک شود.
برای اطلاع از نحوه بسته بندی لوازم آرایشی به موارد زیر توجه کنید.

اقلامی هستند که ارزش جابجایی ندارند

تمامی لوازم تاریخ‌مصرف گذشته , فاسد شده , آسیب‌دیده و یا محصولاتی که برچسب آن‌ها از بین رفته و شما نمی‌توانید تاریخ آن‌ها را تشخیص دهید را دور بریزید. بسیاری از شامپوها یا کرم‌ها و لوسیان ها در قوطی‌ها و بسته‌بندی‌های بزرگ وجود دارند درحالی‌که تنها مقدار کمی از آن‌ها باقی‌مانده است. آن‌ها را مصرف کنید یا از قوطی‌های کوچک بهداشتی استفاده کنید و قوطی‌های بزرگ را دور بریزید.
اگر بطری‌ها نیمه‌پر هستند سعی کنید تا قبل از جابجایی آن‌ها را استفاده کنید.

اقلام غیرمجاز

برخی از پاک‌کننده‌های الکلی یا شوینده‌های قوی حاوی الکل و اسپری‌ها و مواد مضر دیگرمثل استون یا لاک پاک برای جابجایی مناسب نیستند زیرا به‌شدت آتش‌گیر بوده و یا در معرض انفجار قرار دارند. بنابراین یا آن‌ها را مصرف کنید و یا یک راه‌حل مطمئن برای جابجایی آن‌ها پیدا کنید. البته توصیه می‌شود تنها اقلام گران‌قیمت را حمل کنید.
توجه نمایید که این اقلام توسط شرکت‌های اتوبار جابجا نمی‌شود
و بارگیری آن‌ها داخل کامیون حمل اثاثیه ممنوع است.

اقلام ضروری

لوازمی که تا آخرین لحظه به آن‌ها نیاز دارید مثل:

  • شامپوها، ژل حمام
  • مسواک و خمیردندان
  • کرم‌های ضد آفتاب
  • صابون دست
  • دستمال‌کاغذی
  • برس مو
  • محصولات مراقبت از چشم

لوازم‌آرایش و هر چیز دیگری که به‌صورت روزانه نیاز دارید
را در جعبه وسایل ضروری شب اول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که آن را خودتان حمل می‌کنید به‌طوری‌که همیشه در دسترس شما هستند.

نحوه بسته بندی لوازم آرایشی

مقداری پلاستیک حباب‌دار , سلفون , جعبه بسته بندی مناسب یا کیف یا چمدان کوچک و مقداری چسب آماده کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی را دسته‌بندی کنید برای مثال می‌توانید محصولات مو را جدا بسته بندی کنید , محصولات پوست را جدا و به همین ترتیب آن‌ها را تفکیک کنید.

1- لوازم را داخل جعبه یا کیف پرتاب نکنید

یکی از اشتباهات اساسی در نحوه بسته بندی لوازم آرایشی این است که آن‌ها را بدون هیچ نظم خاصی داخل کیف یا جعبه پرتاب کنید.
اگر نمی‌خواهید هیچ فاجعه‌ای رخ دهد از این کار اجتناب کنید.
ابتدا اقلام سنگین‌تر و سپس لوازم کوچک‌تر و سبک‌تر داخل جعبه قرار می‌گیرند.

2- قوطی‌ها و محفظه‌های پلاستیکی را هواگیری کنید

داخل قوطی‌های کرم و شامپو و محفظه‌های پلاستیکی حاوی مایعات معمولاً مقداری هواگیر افتاده است و این می‌تواند باعث خروج ناگهانی مواد به‌ویژه در شرایط آب و هوایی متفاوت گردد. که لکه‌های نامطلوبی داخل کیف شما برجای می‌گذارند. در این مورد درب آن‌ها را بازکنید و کمی قوطی را فشار دهید تا هوای داخل آن خارج شود پس از آن سریع درب قوطی را ببندید.

3- سلفون و نحوه بسته بندی مطلوب لوازم آرایشی

جهت بسته بندی بهتر لوازم آرایشی و بهداشتی و پک محصولات زیبایی و جلوگیری از ریختن شامپوها, نرم‌کننده‌ها , محلول‌ها , ژل‌ها و حالت‌دهنده‌های مو که به‌اصطلاح به آن انفجار شامپو گفته می‌شود می‌توانید از یک لایه سلفون استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که یک لایه سلفون روی درب این محصولات قرار دهید و چسب بزنید و سپس درب آن را محکم ببندید. توجه کنید که از فشار بیش‌ازحد روی آن‌ها خودداری کنید و روی آن‌ها را وسایل سنگین قرار ندهید.
این نوع قوطی‌ها نباید خیلی پر باشند و یک‌چهارم از حجم آن‌ها باید خالی بماند.

4-نحوه بسته بندی لوازم آرایشی شیشه‌ای

برای بسته بندی لوازم آرایشی شیشه‌ای خود مثل انواع شیشه‌های عطر و اودکلن , لاک , ژل ضد تعریق و دیگر محصولاتی که داخل شیشه ریخته شده‌اند آن‌ها را داخل کیسه‌های مختلف حباب‌دار یا جعبه‌های مخصوص خود آن‌ها قرار دهید. از لباس‌ها یا کیسه‌های پارچه‌ای مثل انواع کیف‌های کوچک نیز می‌توانید استفاده کنید.

نحوه بسته بندی لوازم آرایشی برای مسافرت

برای بسته بندی لوازم آرایشی  زمانی که می‌خواهید لوازم آرایشی خود را برای مسافرت هوایی داخل چمدان قرار دهید، مطمئن شوید که تمام مایعات، کرم‌ها و ژل‌ها در قوطی‌های کوچک و ظریف قرار داشته باشند و همگی داخل کیسه‌های زیپ‌دار بسته‌بندی‌شده باشند.

کیف بسته بندی لوازم آرایش

برای بسته بندی لوازم آرایش مثل بسته بندی ریمل‌ها , مداد چشم و ابرو , سایه چشم , لاک , رژ لب و … می‌توانید از کیف‌های کوچک لوازم آرایشی جادار که ضد آب هستند استفاده کنید.