مقالات

بسته بندی لوستر و لامپ برای اسباب کشی

بسته بندی لوستر و لامپ برای اسباب کشی

جابجایی و بسته بندی لوستر که از جمله لوازم شکستتنی و حساس است در هنگام اسباب کشی بسیار مهم و ضروری است. لوستر ها از وسایل لوکس و بعضا گرانقیمت خانه به شمار می آیند و ممکن است در یک خانه تا چندین لوستر و آویز گرانقیمت وجود داشته باشد همچنین لوستر ها یکی از وسایلی هستند که در طراحی دکوراسیون منزل و نورپردازی آن نقشی اساسی ایفا می کنند و وجود آنها می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی فضای داخل خانه داشته باشد. این لوستر ها در قسمت های مختلف خانه مثل سالن پذیرایی , راهروها , آشپزخانه و … نصب می شوند اما برای جابجایی نیاز به بسته بندی و مراقبت ویژه دارند. سالم رسیدن وسایل به محل جدید مسئله ای است که به شکل جدی در اسباب کشی های امروزی مطرح است.
و این می تواند به دلیل وجود لوازم حساس و گرانقیمتی باشد.
که جای خود را در زندگی های امروزی باز کرده است.

بسته بندی لوستر با شرکت های باربری یا توسط خودتان

بسته بندی لوستر کاری است که باید با نهایت دقت و صبر و حوصله انجام شود
بنابراین شما می توانید برای این کار از کارگر اسباب کشی از شرکت های باربری معتبر کمک بگیرید زیرا این افراد تخصص لازم در این زمینه را دارند و در زمانی کوتاه کار بسته بندی لوستر را برای شما انجام می دهند البته استخدام شرکت های اتوبار و باربری هزینه زیادی برای جابجایی به دنبال دارد اما اگر وسایل حساس و در معرض آسیب زیادی در خانه دارید که نیاز به بسته بندی های ویژه دارند کاملا ضروری است که از شرکت های متخصص برای این کار کمک بگیرید. این مسئله به ویژه زمانی که مقصد اثاث کشی شما خیلی دور از محل فعلی یا حتی در شهری دیگر باشد بیشتر ضرورت دارد برای مثال در باربری بین شهری و یا حمل اثاثیه منزل به شهرستانی دیگر خدمات یک شرکت باربری و حمل بار مطمئن کاملا مورد نیاز است.
البته اگر قصد دارید خودتان کار بسته بندی لوستر و سایر وسایل حساس را انجام دهید
می توانید با انجام اقدامات زیر و رعایت نکات مهم در بسته بندی لوستر این کار را انجام دهید.

نیازهای جابجایی و بسته بندی لوستر

برای بسته بندی این وسایل حساس ابتدا باید نیازهای اولیه آن را فراهم نمایید.
در صورتی که از شرکت های باربری کمک بگیرید این شرکت ها خود دارای تجهیزاتی برای باز کردن و بسته بندی لوستر ها هستند اما الان که خود تصمیم به این کار گرفته اید بیایید وسایل مورد نیاز را بشناسید و تهیه کنید. یکی از کارهای مهم باز کردن لوستر از محل نصب آن در سقف است. پیش از باز کردن لوستر ابتدا از قطع شدن برق مطمئن شوید. می توانید به کمک یک فازمتر سیم ها را چک کنید تا برق نداشته باشند. اکنون می توانید لوستر را از قلاب آن جدا کنید از فرد دیگری کمک بگیرید تا آن را از دست شما بگیرد تا شما بتوانید به راحتی از نردبان پایین بیایید. اول هر لوستر را بسته بندی کنید و سپس به سراغ باز کردن و بسته بندی لوستر دیگر بروید.
مطمئن ترین راه برای بسته بندی لوستر استفاده از جعبه بسته بندی اصلی خود لوستر است.
اگر آن را نگه داشته اید که بسیار خوب است. جعبه های اصلی همیشه بهترین محافظت را به عمل می آورند اما اگر آن ها را ندارید بهتر است تعدادی کارتن در اندازه مناسب کمی بزرگتر از لوستر خود پیدا کنید تا بتوانید آنها را بسته بندی نمایید. توجه کنید که کارتن بسته بندی باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد.  برای بسته بندی لوستر شما نیاز به پلاستیک حباب دار , سلفون , کاغذ بسته بندی یا مقداری کاغذ باطله یا  لباس های قدیمی , چسب پهن و مقاوم , یک ماژیک یا برچسب دارید. استفاده از ضربه گیر در قسمت های آسیب پذیر باعث می شود تا ضریب اطمینان در هنگام بسته بندی لوستر و و جابجایی آن افزایش پیدا کند.

اهمیت بسته بندی لوستر ها در زمان اسباب کشی

همانطور که گفتیم لوستر یکی از وسایل تزئینی در هر خانه به شمار می آید.

  • این وسایل به دلیل داشتن
  • لامپ های کوچک و بزرگ
  • قطعات مختلف بلور و فلز

آویزها و سایر قطعات که شکستنی و حساس می باشند
برای جابجایی و بسته بندی نیاز به تخصص و مهارت کافی دارند هر گونه آسیب به این وسایل ممکن است از زیبایی آن بکاهد و یا باعث شود که به درستی کار نکند که این مسئله برای افرادی که هزینه زیادی برای خرید لوستر نموده اند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. لوستر در طول شب جلوه بسیار زیبایی به فضای داخلی خانه می بخشد و هر کدام از آنها ابعاد و شکل متفاوتی دارند برخی از آنها کوچک و برخی بسیار بزرگ و سنگین هستند. جابجایی , بسته بندی لوستر و نصب مجدد آنها در مکان جدید یکی از مراحل دشوار اثاث کشی است. در اینجا نکاتی برای آشنایی شما با بسته بندی لوستر و نحوه جابجایی آن آورده ایم که می تواند بسیار آموزنده باشد.

مراحل بسته بندی لوستر

قبل از هر کاری برق را قطع کنید.
برای باز کردن لوستر به سه یا بیشتر نیروی کمکی نیاز است این بستگی به اندازه لوستر نیز دارد. دو نفر روی نردبان و دو نفر در پایین این کار را انجام دهند. دو نفر بالایی ابتدا سر لوستر را جدا کرده و آن را به آرامی پایین می آروند. دو نفر پایین آن را گرفته و خیلی آرام و با دقت آن را روی سطح زمین قرار می دهند. در این زمان قطعات جدا شدنی از لوستر باید با دقت جدا شده و در بسته بندی مخصوص قرار گیرد. اگر لوستر دارای دفترچه راهنما باشد آن را با دقت مطالعه کنید و نکاتی که در مورد بسته بندی و جابجایی لوستر نوشته شده است را با دقت انجام دهید.

نحوه محافظت از لوستر

کارتن حمل بار و بسته بندی لوستر را آماده کنید.
از لامپ ها شروع کنید. آن ها را باز کنید و جداگانه در کارتن دیگری بسته بندی نمایید.
برای محافظت از لامپ ها از کاغذ بسته بندی یا پارچه , فوم و … استفاده کنید.
تا در طول حرکت آسیبی نبینند.
هر لامپ را در یک پارچه یا کاغذ بپیچید.
و در فضای میان لامپ ها نیز از پارچه و کاغذ استفاده کنید.
برای بسته بندی لوستر به سراغ بدنه اصلی آن می رویم.
اگر بدنه اصلی از شیشه یا بلور باشد از پلاستیک های حباب دار برای بسته بندی و پوشش محافظتی آن استفاده کنید. همچنین تک تک شاخه های آن را جداگانه با پلاستیک حباب دار بپوشانید. سپس آن را به آرامی درون جعبه قرار دهید. کف جعبه از قبل باید با کاغذ و پارچه پوشیده شده باشد. فضای خالی اطراف لوستر باید با دقت پر شود. روی لوستر نیز به همین ترتیب باید با پارچه نرم پوشیده شود. درب جعبه را ببندید و آن را برچسب گذاری کنید تا کارگران و افراد هنگام حمل جعبه بدانند که یک وسیله شکستنی و حساس را جابجا می کنند تا مراقبت بیشتری داشته باشند.

بسته بندی لوستر بدون جدا کردن قطعات جانبی

شما می توانید بدون باز کردن قطعات لوستر نیز آن را بسته بندی کنید.
در این روش بسته بندی لوستر بدون باز کردن لوازم جانبی حتی لامپ ها انجام می شود. لوستر را به آرامی روی یک سطح پلاستیک حباب دار قرار دهید و هر قسمت از آن را با پلاستیک حباب دار بپوشانید از هیچ قسمتی نباید غفلت نمایید. در لابلای قطعات آن از پارچه و کاغذ استفاده کنید و سپس آن را به آرامی داخل جعبه قرار دهید. جعبه های مخصوصی برای بسته بندی لوستر وجود دارد که در اطراف آن از یونولیت و … برای محافظت بیشتر استفاده می شود.
این جعبه های مخصوص را می توانید از شرکت های اتوبار و باربری خریداری نمایید.

نصب مجدد لوستر در خانه جدید

در ابتدا برق را قطع کنید و از قطع بودن آن اطمینان داشته باشید.
جعبه لوستر را باز کنید و قطعات جدا شده را سرهم نمایید.
تمام لامپ ها را با دقت به جای خود ببندید و محکم کنید.
دو نفر بالای نردبان لوستر را از دو نفر پایینی می گیرند و آن را در بالا نگه می دارند.
و آن را به محل اتصال نصب می کنند.
برای نصب لوستر می توانید از شرکت تولید کننده لوستر کمک بگیرید.