مقالات

بسته بندی لوازم آشپزخانه برای اسباب کشی

بسته بندی لوازم آشپزخانه

از مهم ترین و سخت ترین قسمت های باربری اثاثیه می توان به راهنمایی بسته بندی لوازم آشپزخانه اشاره نمود. آشپزخانه ها حجم زیادی از وسایل را در درون کشوها، قفسه ها و کابینت های خود دارند، از طرفی شما با کلی وسایل شکننده و حساس طرف هستید. که باید در بسته بندی آن ها نهایت دقت را به کار بندید. اغلب افراد ترس بسیار زیادی از این قسمت از جابجایی شان دارند و این قطعا منطقی است. اگر در بسته بندی وسایل دقت لازمه را نداشته باشید، در زمان باز کردن جعبه ها قطعا با کلی وسایل شکسته شده روبرو خواهید شد. ما توصیه های بسیار مهمی را برای بسته بندی وسایل آشپزخانه داریم، در این مطلب با ما همراه شوید.

انتخاب کنید و پس از ساده سازی مرتب نمایید

در بسته بندی لوازم آشپزخانه برای اسباب کشی در اولین قدم باید تمامی لوازم موجود در:

  • کشوها
  • کابینت ها
  • قفسه ها و دیگر قسمت ها را بیرون آورید.

در این صورت تمامی وسایل قابل رویت خواهند بود.

وقت آن رسیده تا از وسایل اضافه تان خلاص شوید. دل بکنید از وسایلی که خیلی قدیمی هستند و یا اینکه برای شما غیرقابل استفاده می باشند. در این صورت وسایل کمتری برای بسته بندی کردن خواهید داشت.
شما می‌توانید در بسته بندی اثاثیه آشپزخانه برای جابجایی این وسایل را به سه دسته تقسیم کنید:

  • وسایل ضروری که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید.
  • وسایل اضافه که از آن‌ها اصلاً استفاده نمی‌کنید.
  • وسایلی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید.

قبل از اینکه اقدام به بسته بندی کنید بررسی کنید که این وسایل در کدام دسته جای می‌گیرند. دسته اول یعنی وسایلی که اصلاً از آن‌ها استفاده نمی‌شود. را بدون تردید برای اهدا, فروش یا دور ریختن کنار بگذارید. وسایلی که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید. را همین‌الان بسته بندی کنید. تعدادی وسایل دم‌دستی و ضروری را کنار بگذارید و مابقی را بسته بندی کنید.

مواردی که برای گذران زندگی در خانه فعلی و چند روز ابتدایی در خانه جدید نیاز دارید. از جمله ظروف غذا، قابلمه برای پخت‌وپز، قاشق،کارد و چنگال، مواد غذایی، لوازم‌خانگی (قهوه ساز / توستر)، مواد شوینده و غیره را کنار بگذارید. بقیه را برای بسته بندی آماده کنید. می‌توانید وسایل ضروری را در یک جعبه جداگانه قرار دهید. و روی آن برچسب وسایل ضروری بزنید و آن را در دسترس قرار دهید.

در انجام این دسته بندی حتما نهایت دقت و توجه را به کار بندید. ممکن است به اشتباه وسیله ای را دور بیاندازید. یا در دسته بندی اشتباهی آن را قرار دهید.

وسایل بسته بندی را آماده کنید

لوازم موردنیاز  جهت بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه:

در ادامه بسته بندی لوازم آشپزخانه به تفکیک برای شما ارائه می‌شود.

بسته بندی لوازم برقی

برای بسته بندی لوازم آشپزخانه برقی به موارد زیر توجه کنید:
کلیه لوازم برقی را از برق جدا کنید.
آن‌ها را تمیز و خشک نمایید.

بهترین بسته بندی استفاده از جعبه اورجینال است. اما اگر آن را در دسترس ندارید ابتدا آن را در کاغذ بسته بندی مناسب بپوشانید. سپس در جعبه‌ای که کف آن را با مواد محافظت‌کننده مثل:

  • کاغذ
  • پارچه
  • فوم و … پوشانده‌اید قرار دهید.

دورتادور دستگاه را با کاغذ یا پارچه پر کنید. تا امکان هرگونه تکان خوردن را از آن بگیرید. در صورت امکان، هرگونه لوازم جانبی قابل‌حذف را جدا کنید. اگر بخشی به‌خصوص شکننده باشد (مانند سینی شیشه‌ای ماکروویو)، برای محافظت از آن از پوشش حباب‌دار و همچنین کاغذ بسته بندی استفاده کنید.

لوازم جانبی را نیز در جعبه قرار دهید. اگر فضای اضافی وجود دارد. می‌توانید مراحل بالا را دنبال کنید و وسایل بیشتری را بسته بندی کنید. یا فضای اضافی را با مواردی مانند ظروف کوچک و اشیای خرده‌ریز و … پرکنید. یا همان‌طور که گفتیم با استفاده از کاغذ فضای خالی را پرکنید.
با چسب درب جعبه را محکم کنید.
در بسته بندی لوازم آشپزخانه برچسب‌گذاری روی جعبه را فراموش نکنید.

بسته بندی بشقاب‌ها و کاسه‌ها

کاسه‌ها و بشقاب‌ها از وسایل کاربردی منزل و آشپزخانه هستند. احتمالاً شما انواع کاسه و بشقاب‌های بزرگ و کوچک چینی را دارید. که نگران بسته‌بندی کردن آن‌ها هستید. انواع بشقاب در بسته بندی لوازم آشپزخانه نیاز به جعبه‌های مخصوص دارد که به‌سادگی می‌توانید بشقاب‌ها را به‌صورت عمودی در آن بسته بندی کنید. اما خرید آن‌ها می‌تواند هزینه بسته بندی را افزایش دهد. بنابراین با بسته بندی بشقاب و کاسه در کارتن‌های ساده همراه ما باشید.

  • جعبه خود را با دو بار چسب کاری انتهای آن کاملاً محکم کنید.
  • بشقاب‌ها را یکی‌یکی با کاغذ بسته بندی کنید.
  • یک بشقاب را در مرکز کاغذ قرار دهید و آن را دور بشقاب بپیچید.
  • کف جعبه را با پارچه یا کاغذ خوب بپوشانید.
  • بشقاب‌های بسته بندی شده را یکی‌یکی داخل جعبه قرار دهید
  • همچنین مابین بشقاب‌ها از فوم نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • هر فضای خالی را با کاغذ یا پارچه پر کنید.
  • برای بسته بندی کاسه‌ها در سایزهای مختلف نیز همین کار را تکرار کنید.
  • کاسه‌های هم سایز را با داخل هم قرار دهید
  • و بین آن‌ها از لایه فوم و کاغذ استفاده کنید.
  • برچسب شکستنی را فراموش نکنید.

بسته بندی لیوان , فنجان و بطری‌های شیشه‌ای

  • لیوان‌ها
  • فنجان‌ها
  • جام‌های شیشه‌ای و شکننده از دیگر لوازمی است که در آشپزخانه‌ها به‌وفور یافت می‌شود.

این اقلام شیشه‌ای یا شکننده را به‌صورت جداگانه در کاغذ بسته بندی بپیچید.

هر فنجان یا لیوان و بطری به‌صورت مجزا بسته بندی می‌شود. سپس داخل کارتن چیده می‌شود. کف کارتن را خوب بپوشانید و با چسب محکم کنید تا باز نشود. بین هر قطعه را با پارچه یا کاغذ خوب پر کنید تا امکان تکان خوردن نداشته باشند. توجه کنید که کلیه ظروف و لیوان و … باید تمیز و خشک باشند. همچنین اقلام سنگین‌تر را ته کارتن حمل بار قرار دهید و اقلام کم‌وزن را روی آن‌ها بچینید.
برای بسته بندی فنجان‌ها دسته‌های آن‌ها را نیز خوب بسته بندی کنید.
از کاغذ روزنامه برای بسته بندی شکستنی‌ها استفاده نکنید. زیرا ممکن است اثر چاپ روزنامه روی آن‌ها باقی بماند و باعث کثیف شدن آن‌ها شود.

بسته بندی قابلمه‌ها و تابه‌ها

شما برای بسته بندی تابه و قابلمه به تعدادی کارتن بزرگ نیاز دارید.
برای بسته بندی تابه‌ها می‌توانید تابه‌های کوچک را داخل تابه‌های بزرگ قرار دهید. هر تابه را با کاغذ خوب بپوشانید و داخل تابه بزرگ‌تر قرار دهید. درب‌های شیشه‌های آن‌ها را نیز به همین ترتیب بسته بندی کرده و داخل جعبه قرار دهید.
در بسته بندی لوازم آشپزخانه قابلمه‌ها نیز به همین ترتیب بسته بندی می‌شوند.
سپس قابلمه‌ها از بزرگ به کوچک داخل هم قرار می‌گیرند.
با این روش به کارتن بسته بندی کمتری نیاز پیدا خواهید کرد.
کف کارتن و اطراف تابه‌ها و قابلمه‌ها نیز با کاغذ روزنامه کاملاً پر می‌شود.

بسته بندی قاشق،چنگال و کارد غذاخوری

برای بسته بندی لوازم آشپزخانه اعم از قاشق , چنگال و کارد غذاخوری می‌توانید از جعبه کفش استفاده کنید. بله جعبه های کفش می تواند انتخاب مناسبی باشد. چراکه اصولا این جعبه ها بسیار مقوام نیز می باشند. ابتدا آن‌ها را مرتب کنید و دسته‌بندی نمایید. می‌توانید با استفاده از یک نخ یا کش دسته‌های مرتبی از قاشق و چنگال و کارد داشته باشید. و سپس آن‌ها را داخل کاغذهای بسته بندی قرار دهید. برای بسته بندی کارد می‌توانید از روکش‌های پارچه‌های یا چرمی استفاده کنید. داخل و کف جعبه کفش را با کاغذ بپوشانید. سپس قاشق‌ها و … را داخل آن قرار دهید و روی آن را با کاغذ بپوشانید.
درب جعبه را ببندید و با چسب محکم کنید.
و برچسب بزنید.

بسته بندی چاقوهای بزرگ آشپزخانه

سرویس چاقو از دیگر مواردی است که در بسته بندی لوازم آشپزخانه باید به آن‌ها توجه کنید. چاقوها ابزارهای خطرسازی هستند که می‌توانند به دیگر اثاثیه آسیب بزنند. اگر به‌خوبی بسته بندی نشوند. کیسه‌های چرمی و پارچه‌های ضخیم برای این کار مناسب هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله ما در مورد بسته بندی چاقوها مراجعه کنید.

بسته بندی لوازم آشپزخانه بزرگ

پس از بسته بندی لوازم آشپزخانه کوچک نوبت به بسته بندی وسایل آشپزخانه بزرگ‌تری مثل:

بسته بندی و آماده‌سازی این‌گونه لوازم نیاز به مهارت و زمان بیشتری دارد. نحوه آماده‌سازی و بسته بندی لوازم آشپزخانه بزرگ در مقاله‌های مجزا به تفکیک و تفصیل شرح داده‌شده است برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه کافیست به مقاله‌های ما مراجعه کنید.