مقالات

اسباب کشی در زمستان

اسباب کشی در زمستان

اسباب کشی در فصل زمستان تجربه‌ای متفاوت از جابجایی است که می‌تواند سخت و پردردسر باشد. شرایط نامساعد هوا از مهم‌ترین مشکلات و دردسرهای اسباب کشی در زمستان است. اما اسباب کشی در این فصل در کنار این مشکلات، مزیت‌هایی نیز دارد. پرداخت هزینه‌ای کمتر، جابجایی آسان‌تر و همچنین یافتن خانه‌ای مناسب‌تر از جمله مزیت‌های اسباب کشی در این فصل است. اما لغزنده بودن مسیر می‌تواند باعث ترس اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل شود و ایجاد مشکل کند.

با تمام این تفاسیر از مزایا و معایب اسباب کشی و اثاث کشی در فصل زمستان توجه به چند توصیه مهم بسیار ضروری است. در ادامه این مطلب از وب سایت باربری و اتوبار اطلس بار به نکات مهم در اسباب کشی در زمستان می‌پردازیم.

اسباب کشی آسان در زمستان و تهیه تجهیزات لازم

برای اسباب کشی در فصل سرد زمستان نیاز به تهیه یک سری وسایل و تجهیزات است. افرادی که قصد اسباب کشی در این فصل را دارند باید پیش از شروع اسباب کشی نسبت به تهیه این وسایل و تجهیزات اقدام نمایند. در زیر به ضروری‌ترین تجهیزاتی که برای اسباب کشی راحت در زمستان نیاز است، اشاره شده است:

عایق‌بندی وسایل برای اسباب کشی در زمستان

عایق کردن و بسته بندی اثاثیه برای جابجایی در فصل سرما، نسبت به فصول دیگر حساسیت بیشتری دارد. رطوبت و سرما می‌توانند روی بسته بندی وسایل تاثیر بگذارند. از طرفی ظروف چوبی و چینی در هوای سرد ممکن است بشکنند. از این رو بسته بندی این‌گونه وسایل باید با دقت بیشتری انجام شود. برای بسته بندی باید از روکش‌های نایلونی و یا بابل رپ بسته‌بندی استفاده کنید. بدین صورت که ظروف چینی و شکستنی را درون پارچه و یا سلفون بپیچید.

برای جلوگیری از شکستن این ظروف، درون کارتون را نیز با پارچه و کاغذ پر کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی وسایلی که به رطوبت و نم حساس‌اند مانند وسایل برقی و مبلمان چوبی نیز می‌توانید از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید.

سیستم گرمایشی و تجهیزات روشنایی برای خانه جدید

پیش از هرکاری با توجه به سرمای هوا باید به بررسی سیستم گرمایشی و تجهیزات روشنایی خانه جدید پرداخت. چرا که وقتی به آن‌جا می‌رسید با خانه‌ای تاریک و سرد روبرو نشوید. از طرفی شما برای استحمام و دیگر کارها نیاز به آب گرم دارید. از این رو پیش از اسباب کشی خانه جدید را از نظر سالم بودن چراغ‌ها و دیگر موارد بررسی نمایید.

همچنین برای تهیه غذای گرم و نوشیدنی، به بررسی آب، برق و گاز منزل بپردازید.

اهمیت نمک و ماسه در اسباب کشی در زمستان

از آنجایی که در فصل زمستان مسیر به دلیل بارش باران و برف لغزنده است، شما برای جابجایی بدون دردسر به نمک و ماسه احتیاج دارید. از این رو باید قبل از حرکت و جابجایی به خانه جدید رفته و مسیر را از نظر روشنایی و لغزندگی جاده بررسی کنید. شما باید از قبل کیسه‌های ماسه و نمک را برای زمانیکه ماشین باربری در برف گیر کرد تهیه کنید.

همچنین سعی کنید پارو و دیگر وسایل مورد نیاز را برای دسترسی سریع در ماشین قرار دهید. درصورتی که در روز اسباب کشی با بارش برف مواجه بودید، برای عدم ایحاد مشکل برای کارگر اسباب کشی و ماشین حمل بار، ورودی منزل را نمک و ماسه بپاشید.

تهیه پتو و لباس گرم از نکات اسباب کشی در زمستان

در اثاث کشی در فصل سرما، به جهت رفت و آمد و ایستادن‌های طولانی در فضای بیرون، پوشیدن لباس گرم بسیار مهم است. از این رو لباس‌ها گرم و جوراب و دستکش را در ساکی دستی در دسترس بگذارید. همچنین در صورتی که کودکی در منزل دارید، لباس‌های گرم اضافی بردارید.

استفاده از کفش‌های مناسب نظیر چکمه در این زمان برای محافظت از سرما نکته‌ای مهم است. تعدادی حوله تمیز و پتوی گرم نیز پیش از ورورد به خانه جدید در دسترس داشته باشید تا در هنگام نیاز از آن استاده کنید.

تهیه غذای گرم و نوشیدنی

در زمان اثاث کشی در فصل زمستان شما نیاز شدیدی به غذای گرم و نوشیدنی داغ دارید. از این رو باید برای خود و خانواد‌ه‌تان و همچنین کارگران، نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، شکلات داغ و … تهیه کنید. برای غذا و میان وعده نیز می‌توانید سوپ یا آش گرم، ساندویچ و از این قبیل غذاها آماده کنید. همچنین می‌توانید برای راحتی کار، به رستوران نزدیک محل زندگیتان سفارش غذا دهید.

اسباب کشی در فصل سرما با کودکان

یکی از سخت‌ترین مراحل اسباب کشی به خصوص در فصول سرما محافظت از کودکان در این زمان است. آسیب نرسیدن به کودکان و حفظ سلامتی در اسباب کشی بسیار مهم است. در جابجایی در فصل سرما به دلیل بستن سیستم‌های گرمایشی و سردی هوا بهتر است کودکان را به آشنایان و نزدیکان خود بسپارید.

با اینکار علاوه‌بر جلوگیری از سرما خوردن و آسیب‌دیدگی، دغدغه دست و پا گیر بودن آنها را نخواهید داشت.

اسباب کشی در زمستان توسط شرکتی معتبر

برای اسباب کشی در زمستان به شرکتی معتبر و کارگرانی حرفه‌ای نیاز دارید. درصورتی که شما بتوانید شرکت باربری خوب پیدا کنید و با آن قرارداد ببندید دیگر نگرانی بابت اسباب کشی در زمستان خود نخواهید داشت. شرکت‌های باربری با آشنایی با ترفند اسباب کشی در فصل زمستان، تجربه جابجایی بدون دردسر را برای شما رقم می‌زنند.

البته شرکت‌های نامعتبر به دلیل عدم تجربه در اثاث کشی در این فصل ممکن است آسیب‌های جدی به وسایل شما وارد سازند. بنابراین یافتن شرکتی مطمئن و باتجربه برای اسباب کشی در زمستان امری ضروری است.

سایر اقدامات لازم برای جابجایی در برف و باران

برای حمل اثاثیه در باران و برف رعایت نکات زیر نیز ضروری است:

  • فراهم کردن تجهیزات ماشین در شرایط سرد
  • فراهم کردن خودروی حمل بار با زنجیر چرخ
  • بکارگیری ماشین‌های مسقف در جابجایی
  • بررسی لاستیک‌ها، ترمز، برف‌پاکن و روغن ماشین
  • بررسی پر بودن پاک بنزین کامیون باربری
  • تمیز کردن کفش برای جلوگیری از لیزخوردن
  • اطلاع از تلفن‌های ضروری نظیر کمک جاده‌ای
  • مراقبت از کودکان در حین اسباب کشی

شما می‌توانید در شرایط نامساعد آب و هوایی جهت اسباب کشی در زمستان با تماس با شرکت باربری اطلس بار، با متخصصان این حوزه مشورت کنید. در صورت شرایط بد برای جابجایی بهتر است از اینکار منصرف شوید و به زمان دیگری موکول کنید. زیرا سلامت شما و خانواده و عدم آسیب به وسایلتان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که ریسک اسباب کشی در زمستان بسیار زیاد است.